Gå til innhold

Tidligere livsførsel.....

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har for noen måneder siden giftet meg med den kvinnen jeg elsker over alt på jord etter at vi har vært sammen et par år. Lykkefølelsen er på topp og alt skulle bare være fryd. Jeg har alikevel en liten bismak. Kvinnen jeg giftet meg med har jeg bare kjent de to siste årene og jeg har ikke hatt kjennskap til hennes omgangskrets heller tidligere. Etter at vi nå har giftet oss har jeg fått litt kjennskap til at hun har vært relativt "løs" i trusestrikken tidligere. Dette synes jeg det er vanskelig å forholde seg til og tanken på at min nåværende kone har deltatt i avanserte sex-leker og gruppesex synes jeg er direkte motbydelig. Jeg vil gjerne be om råd fra andre før jeg tar opp dette med henne. Jeg er klar over at dette er et tidligere liv for henne, men alle skjønner vel at dette er litt problematisk å forholde seg til når "alle" tilsynelatende vet om dette.

Hilsen

Fortvilet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor i all verden skal du "ta opp" dette med henne...? Det å grave i sin partners tidligere liv fører ikke til noe godt. ALLE har en fortid, den kan ikke viskes ut likevel, så hvis hun ikke er "løs i trusestrikken" nå, så skjønner jeg ikke motivet ditt for å gjøre noen sak ut av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

OG DU VAR LIKSOM USKYLDIG DA DU TRAFF HENNE DU DA?

SKJØNNER IKKE AT DET SKAL VÆRE SÅ MYE VERRE NÅR EN JENTE HAR EN FORTID. ALLE HAR JO DET! DU KAN VÆRE GLAD FOR AT HUN HAR ERFARING,SÅ KAN HUN JO LÆRE DEG ETT ELLER ANNET SPENNENDE OGSÅ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at dette er en vanskelig situasjon å se for seg sin kone i sånne situasjoner. Men - det hun har bedrevet tidligere har gjort henne til den hun er - og som du elsker - i dag. Uten de erfaringene hun har ville hun kanskje vært en annen.

En annen ting er hvor mye av ens fortid skal være kjent...? Min mann har en fortid. Der er det helt sikkert ting jeg ikke vil vite. Da lar jeg det være med det. Du har fått vite noe etter dere ble gift - hvorfor? Felles kjente? Har du spurt deg for?

Uansett - alle har en fortid. Den kan ikke gjøres ugjort. Sånn er det. Lev med det. Du har også en fortid. Den har gjort deg til den du er.

Lever du sånn nå? Lever hun som sin fortid nå?

Nei, la det ligge - og vær takknemlig for at dere elsker hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men alle skjønner vel at dette er litt problematisk å forholde seg til når "alle" tilsynelatende vet om dette.

Nei, det skjønner slett ikke alle. Før var før. Nå er nå.

Grow up!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier meg enig med Tusenfryd.

Det viktigste er hvordan dere har det i dag. Du ble jo

forelsket i henne som den hun er i dag, og ikke slik hun var

for mange år siden. Alle kan forandre seg.

Uansett, for alt du vet kan ryktene du hører være meget

overdrevet. Det har som regel en tendens til det. Så lenge du

er trygg på din kone, så kan vel andre folk få si hva de vil...?

(Se på Håkon som giftet seg med Mette Marit...he,he)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje dere giftet dere litt fort?

Men som andre har sagt, den hun var er den hun var, hun kan ikke endre på det, og det er godt mulig hun ikke ønsker å endre på det! Det har blitt den du foresket deg, uten samme fortid kunne hun vært en helt annen person. Er det DET du ønsker?

Hvordan hun er i dag, i forholdet med deg er vel mye mer vesentlig en hvordan hun har hatt seg i senga FØR du var en del av livet hennes?

Dersom en så liten ting (som at hun har en fortid altså) er nok til at du tviler på din kone, er du usikker eller utrygg på henne kun pga det kanskje? Så burde dere vel kanskje blitt litt bedre kjent med hverandre før dere giftet dere.

Snakk sammen, si til henne at du har hørt dette, og at du ble litt usikker på hvordan du skulle tenke om det. Og la henne reagere på det. La henne bli sint, eller la henne forklare deg hvordan livet hennes er, hvordan hun er.

Hva har du bedrevet i senga før du møtte henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Hei!

Jeg er visst den eneste her som forstår hvordan du føler det, virker det som...Det må være en fryktelig vanskelig situasjon du er i nå. Og jeg forstår godt at du syns din kones fortid "byr deg imot" og at du er "satt ut" pga det du har fått vite.

Spørsmålet er hva du skal gjøre med dette... Det er fint lite du kan få gjort med fortiden hennes, og selvom det føles vanskelig så la denne ligge i størst mulig grad, og ikke prøv å grave mer i dette! Det gjør bare vondt verre! Jeg syns likevel at du bør snakke med kona di, og si hvordan du føler det - at du syns det er litt vanskelig å forholde seg til denne fortida...Forhåpentligvis kommer hun da med ord som kan trøste deg og rette opp det du nå føler at har blitt ødelagt. Hun er helt sikkert ferdig med fortiden sin, og jeg håper at hun kan hjelpe deg til komme over den også!

Og som de andre også sier: Man må faktisk ta de menneskene man er glad i for den de er, og det de har blitt - men jeg forstår også veldig godt hvordan det føles at partneren har en fortid man selv i utgangspunktet ikke kan godta...Det krever mye tankevirksomhet og mange tunge valg!

Å tie dette ihjel og tro at det løser noe - det tror jeg er feil.

Ønsker deg lykke til jeg, dette kommer sikkert til å ordne seg - bare du tar tiden til hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg kan i utgangspunktet være enig i at fortid er fortid, men forhistorien er en litt annen enn Dere får inntrykk av. Jeg har tidligere vært gift og var på det tidspunktet jeg traff henne relativt nyseparert. Dette ble i begynnelsen til tider en sak som ble mye debatert og hun spurte og gravde om alle mulige ting. Også når det gelder sexliv ville hun ha svar på de merkeligste ting. Når det nå i etterkant viser seg at hun har hatt en histrie som i det minste kan karakteriseres som utsvevende, ja da synes jeg i utgangspunktet hun den gangen også burde være like åpen om sin fortid som jeg var. Jeg opplevde at hun hadde problemer med å forholde seg til dette og følte det som min plikt å "hjelpe" hene over dette. For meg virker det lite tillitsvekkende at hun unnlot og fortelle om sin fortid.

Det jeg ønsker med henne nå er på ingen måte å straffe henne eller bebreide henne for fortiden, men etter mitt skjønn så er det langt bedre og diskutere gjennom dette når forholdet først har kommet for en dag enn å bare fortrenge informasjonen jeg nå har fått. Jeg håper flere enn meg ser det.

Det jeg ba om råd til var i utgangspunktet om hvordan jeg burde presentere dette overfor henne.

Like fortvilet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg var deg, ville jeg spurt henne hvorfor hun ikke fortalte om fortiden sin den gangen dere snakket om din fortid.

Det er selvfølgelig ingenting å gjøre med fortiden hennes nå, men jeg skjønner at det er vanskelig for deg å tenke på dette. Forklar for henne at du blir lei deg av å tenke på henne i slike situasjoner, og at du er skuffet over at hun ikke stolte nok på deg til å fortelle det.

Hvordan hadde situasjonen vært hvis du hadde visst dette før dere giftet dere? Ville dere likevel vært gift i dag? Jeg spør fordi jeg lurer på hvor problemet egentlig ligger: Er problemet at hun har en utsvevende seksuell fortid, eller at hun ikke har vært åpen mot deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan forsåvidt forstå deg, er selv gift med en mann som "kjøpte" en hore en gang på danmarkstur(før han traff meg). Det fortalte han meg uoppfordret og jeg likte det ikke noe særlig. Men han var åpen og ærlig og svarte på det jeg måtte lure på så det sluttet fort å plage meg.

Akkurat hvordan du skal presentere det for din kone vet jeg ikke, kjenner henne ikke, men hvis det plager deg mye gjør du nok lurt i å snakke med henne om det, få det ut av systemet liksom.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Duchess

Fortid er fortid, og det har forma henne til den personen hun har i dag, likevel er dette blitt et problem for deg fordi du føler hun ikke har vært ærlig og lagt kortene på bordet.

Det er mulig hun rett og slett ikke har turt, pga at hun har fryktet den reaksjonen du nettopp har fått nå.

Ja, hun burde enten fortalt det før, eller ikke fortalt det i det hele tatt.

Du får ta det opp med henne på en rolig og saklig måte, uten å komme med beskyldninger. Det kan være hun skammer seg litt over fortiden sin og at dette ikke er så lett for henne heller.

Så får dere prate om det og du får tid til å bearbeide informasjonen om hennes utsvevende tidligere liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har en fortid, det må du bare leve med, du har ikke noe med det en gang. Pass på deg sjøl og din egen fortid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M-ling

Vi former personligheten vår utifra erfaringer.

Det vil dermed si at ingen hadde vært den man er uten hver enkelt erfaring fra tidligere - disse erfaringene har gjort denne jenta til det hun er .

Og den personen hun er nå, liker du visst godt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan skjønne at du er litt betenkt ja.

Jeg er absolutt enig med alle her som sier at fortid er fortid, og det er på grunn av hennes fortid hun er den flotte damen hun er i dag og som du er glad i.

Samtidig så skjønner jeg at du er negativt overrasket over at dere ikke har samme syn på seksuelle leker eller seksuell moral.

Uansett.

Før du tar det opp med henne så tenkt nøye igjennom hva du vil oppnå med samtalen.

Hva ønsker du å få ut av å ta det opp med henne?

Og hva ønsker du at hun skal gjøre med saken?

Hvis du bare vil fortelle henne at du er skuffet over henne og at du ikke deler hennes tidligere sexmoral så er det ikke så veldig lurt. Det vet hun sikkert allerede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M-ling

Nå ser jeg det vel som et poeng her at dette er noe hun har bedrevet før.

Jeg antar at de ikke bor på hver sin side av jordkloden, så de begge har fått med seg hva den andre, for tiden, måtte ha av lyster.

Om hun ikke gidder å ha sex med ham med mindre hun kan henge sammen med 4 andre etter taklampa, så hadde det jo vært litt leit for hennes del å ikke gjøre kjæresten oppmerksom på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei,

Jeg vil takke for noen verdifulle inspill og noen som etter mitt syn var mindre verdifulle for meg. Jeg kan nå meddele at jeg har tatt opp denne saken med min kone og fått diskutert gjennom den. Til tross for alle advarsler og anbefalinger om å la saken ligge kan jeg i etterkant si at jeg er utrolig glad for at jeg tok opp dette og at vi nå har fått diskutert gjennom saken og lagt den bak oss. Poenget i ethvert forhold må jo være at det skal være åpent og at man må kunne ta opp saker som plager seg med partneren sin. Det har jeg nå gjort og jeg følte at jeg ble møtt med forståelse for mine synspunkt. Et viktig poeng for at dette gikk bra var nok at jeg ikke tok opp dette med en bebreidende tone. Nei, jeg anbefaler alle som skulle være i en tilsvarende situasjon og ta det opp med sin partner og på en åpen og grei måte jobbe seg gjennom saken. Det fungerte veldig bra for oss og vi har det nå like bra som vi i realiteten har hatt det hele tiden....

Hilsen

Ikke lenger fortvilet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som samtlige har nevnt tidligere - fortid er fortid.

Man kan like eller mislike fortiden til sine partnere, men husk hun gjorde ett valg - hun giftet seg med deg fordi hun elsker deg. :hjerte:

Elsk henne for det hun er og ikke for hennes tidligere handlinger. Skjønner at det kan være vanskelig - jeg liker heller ikke min manns fortid - men det er noe man bare får akseptere og leve med.

Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...