Meaty Skrevet 12. februar 2008 #1 Del Skrevet 12. februar 2008 Jeg har i dag bestilt billetter til R.E.M.s konsert i Bergen (og Oslo...og Stockholm...) og på bandets hjemmeside står det at de skal spille på "Koengen stadium". Men på VG-nett står det Bergenshus festning. Hvorfor blir det brukt to helt ulike navn? Er det noen som har vært på konsert der? Er det langt unna sentrum? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_bergenser_* Skrevet 12. februar 2008 #2 Del Skrevet 12. februar 2008 Jeg har i dag bestilt billetter til R.E.M.s konsert i Bergen (og Oslo...og Stockholm...) og på bandets hjemmeside står det at de skal spille på "Koengen stadium". Men på VG-nett står det Bergenshus festning. Hvorfor blir det brukt to helt ulike navn? Er det noen som har vært på konsert der? Er det langt unna sentrum? Bergenhus festning = Koengen. Ligger i sentrum, like ved Bryggen. Men hvordan kan du ha kjøpt billetter til REM,de legges jo ikke ut før mandag 18.? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2008 #3 Del Skrevet 12. februar 2008 Det er samme sted, og Koengen er ikke noe "stadium" - det er, som navnet tilsier, ei kueng, dvs en stor gressplen i tilknytning til Bergenhus festning. Bergenhus og Koengen ligger i sentrum, nærmere bestemt i forlengelsen av Bryggen i Bergen (lett å se på bykart om du googler litt). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 12. februar 2008 #4 Del Skrevet 12. februar 2008 (endret) Jeg har i dag bestilt billetter til R.E.M.s konsert i Bergen (og Oslo...og Stockholm...) og på bandets hjemmeside står det at de skal spille på "Koengen stadium". Men på VG-nett står det Bergenshus festning. Hvorfor blir det brukt to helt ulike navn? Er det noen som har vært på konsert der? Er det langt unna sentrum? Jeg har vært der. Det er ikke så stort, men veldig fine omgivelser. Mange som henger (ikke bokstavelig talt ) oppe på selve festningsmurene under konsertene også. Og kjempesentralt, som de andre sier. Rett i sentrum. Endret 12. februar 2008 av Harlekin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #5 Del Skrevet 13. februar 2008 Da takker jeg for oppklaring. Ja amerikanere skal jo alltid overdrive...det er vel derfor de kaller ei "ku-eng" for stadion. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #6 Del Skrevet 13. februar 2008 Men hvordan kan du ha kjøpt billetter til REM,de legges jo ikke ut før mandag 18.? Medlem av fanklubben, skjønner du. Kjempefint opplegg med forhåndssalg, da er man nesten sikret å få billett. I tillegg får man wristband sånn at man slipper inn først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå