Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2008 #1 Skrevet 12. februar 2008 Hei! Kanskje litt teit spørsmål, men finnes det noe hemmelig triks for å takle å gå i høyhæla sko?!? Problemet er ikke at jeg ikke kan gå på de, altså vakler av gårdesom ei ku heller det at jeg ikke takler å gå så veldig lenge av gangen og derfor sjelden får brukt høyhæla sko bortsett fra når jeg er nødt og som regel lider meg gjennom det. Jeg får gnagsår, det klemmer, brenner, krampe under foten osv, så utrolig irriterende for jeg er ikke mer enn 1.60 høy, så det hadde ikke gjort noe å få litt ekstra høyde Et "tulleproblem" men er det noen som skjønner hva jeg mener? Ser jo stadig at det er jenter som går rundt på skyhøye hæler en hel dag uten problemer, hva er hemmligheten, hvordan får de det til??? Kan legge til at jeg bruker str. 36/37 og ikke prøver å klemme de inn i alt for små sko, men for store er heller ikke noe bedre, jeg har prøvd... Er det spesielle skomerker som er kjent for å være gode å gå i? Setter pris på andres erfaringer!
Gjest joje Skrevet 13. februar 2008 #2 Skrevet 13. februar 2008 Jeg tror eneste måten å venne seg til å gå med høyhæla sko, er å gå mye med det. Grunnen til at du synes det brenner og gir gnagsår er fordi foten din er ikke vant til skoen og hvis du aldri har gått med høyhæla sko før, så er den heller ikke vant til det "trykket" høydefoskjellen gir. Nå vet ikke jeg hvor høye hæler du har prøvd, men du kan jo begynne med noen som ikke er så veldig høye også jobbe deg oppover.
onyx Skrevet 13. februar 2008 #3 Skrevet 13. februar 2008 Mitt hemmelige triks er å kjøpe sko som faktisk gir støtte under hælen så ikke hele kroppsvekten hviler på tåballene. Jeg unngår sko som har en utforming som gjør at foten sklir fremover, altså sko som er skrå i hælområdet og ikke flater litt ut. Skoen bør også føles stødig på foten og ikke ha alt for tynn hæl. Så er det bare å øve seg og bli vant til den nye belastningen.
Aurela Skrevet 14. februar 2008 #4 Skrevet 14. februar 2008 Bruk sko med litt tykkere heler i begynnelsen, og ikke så høye.. Det blir letter å vende seg til.
Goldilocks Skrevet 14. februar 2008 #5 Skrevet 14. februar 2008 Foruten å kjøpe kvalitets-sko, og ikke med de aller tynneste og høyeste stiletthælene, er Scholl PARTY FEET geleputer til å putte oppi skoa mitt beste tips! Bruker det alltid når jeg har høye hæler, og det avlaster virkelig! Finnes også mindre puter til å avlaste bestemte steder under foten, har ingen erfaring med de, men funker sikkert. Hvis det er sko du vet du får gnagsår av, er det jo også lurt å sette på COMPEED gnagsårplaster!
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2008 #6 Skrevet 14. februar 2008 Eller du kan gjøre som meg: bare la være å bruke høye hæler Jeg synes ikke det er et problem å pynte meg med lave/moderate hæler og er alt for glad i føttene mine til å utsette dem for noe som er vondt. Det ser dessuten mye flottere ut med lave hæler enn med høye hæler om du ikke klarer å gå pent i de høye hælene (for det ser ille ut, det..!)
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2008 #7 Skrevet 14. februar 2008 Jeg kjøpte nylig støvletter med litt høye hæler - og det fine med dem er at hælen er litt bred så jeg ikke mister balansen. Jeg ville definitivt øvd meg på hæler som ikke er for høye (sånn maks 7-8 cm?) og sko som er litt ok å gå med, uten for glatt og hard såle f eks. Det ser jo aldri elegant ut å vakle rundt på hæler man ikke har kontroll over, så man holder på å tippe forover eller faller og vrikker foten, da er det bedre å være lav og flatskoet.
spardame Skrevet 14. februar 2008 #8 Skrevet 14. februar 2008 Her er en samling tips: http://www.stevemadden.se/Shop/Index.php
Kraistin Skrevet 14. februar 2008 #9 Skrevet 14. februar 2008 Kankje kilehæler er lurt i begynnelsen? Tykkere hæler får man jo ikke. Prøver selv å venne meg til høye hæler, men får så sjelden anledning til å bruke det, spesielt i dette været:(
Gjest Monika B Skrevet 25. mars 2008 #10 Skrevet 25. mars 2008 Hei. jeg har et litt annet problem men i samme emne.. jeg har kjøpt meg et par dritkule sko, men problemet er at jeg får de IKKE på meg grunnen er at de har glidelås i hælen, så det er jo HÅPLØST.... finnes det noe triks??? jeg har sikkert prøvd 10 ganger å få på meg skoa, 2 ganger gjikk det. 1. gang i butikken og 2. med god hjelp av sambo
Aurela Skrevet 25. mars 2008 #11 Skrevet 25. mars 2008 Hei. jeg har et litt annet problem men i samme emne.. jeg har kjøpt meg et par dritkule sko, men problemet er at jeg får de IKKE på meg grunnen er at de har glidelås i hælen, så det er jo HÅPLØST.... finnes det noe triks??? jeg har sikkert prøvd 10 ganger å få på meg skoa, 2 ganger gjikk det. 1. gang i butikken og 2. med god hjelp av sambo Hvis de er ubukte (foruten litt prøving) hva med å stikke tilbake til butikken og se om du får byttet størrelse?
Gjest Helen Parr Skrevet 25. mars 2008 #12 Skrevet 25. mars 2008 Det er stor forskjell på høyhælte sko, og hvordan de er balansert. Det merker jeg på ulike sko jeg har, selvom jeg ikke kan si akkurat hva som gjør at enkelte er bedre balansert enn andre. Ellers ville jeg forsøkt kilehæl eller litt tykkere hæler i begynnelsen. Ecco har også noen sko som noenlunde greie ut, selvom de ikke er det sprekeste som finnes. Uansett er de ganske gode å gå på.
Gjest monika b Skrevet 25. mars 2008 #13 Skrevet 25. mars 2008 Hvis de er ubukte (foruten litt prøving) hva med å stikke tilbake til butikken og se om du får byttet størrelse? jo jeg kan kanskje forsøke det. men tviler på at det går. har brukt de en kveld... :S har hørt at noen bruker tråd for å få bedre tak på glidlåsen. kanskje det er en løsning? noen som har erfaring med det?
Opal Skrevet 25. mars 2008 #14 Skrevet 25. mars 2008 har hørt at noen bruker tråd for å få bedre tak på glidlåsen. kanskje det er en løsning? noen som har erfaring med det? En liten bit av en lær-reim kan kanskje gjøre dem lettere å dra på? Og kanskje det går an å smøre glidelåsen inn med noe som gjør den lettere, noe silikongreier eller lignende?
trolley_dolly Skrevet 25. mars 2008 #15 Skrevet 25. mars 2008 Kilehael er en perfekt maate aa venne seg til hQye haeler, og det er sant at jo mer man gaar med hQyhaelte sko, jo mindre ubehagelig blir det som regel. Jeg gaar ofte med hQye sko, og jeg faar faktisk vondt i fQttene og ryggen av helt flate sko, siden jeg ikke er avnt med de. Joggesko faar jeg alltid gnagsaar av! Pass paa at skoene gir god stQtte under buen av foten (huske rikke hva detheter paa norsk..), slik at ikke all vekten ligger foran paa foten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå