Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2008 #1 Skrevet 12. februar 2008 Jeg bruker sukkerfrie drops feks fra Dent eller Extra om dagen, for å unngå sukker mest mulig. Men så ser jeg jo at de har veeldig høye verdier av karbohydrater!:S Legger man på seg av de?
Gjest Gjest_Camilla_* Skrevet 12. februar 2008 #2 Skrevet 12. februar 2008 Jeg bruker sukkerfrie drops feks fra Dent eller Extra om dagen, for å unngå sukker mest mulig. Men så ser jeg jo at de har veeldig høye verdier av karbohydrater!:S Legger man på seg av de? De karbohydratene er sukkeralkoholer, og rekker ikke å tas opp før de er på vei ut av kroppen igjen :O)
Gjest StockDama Skrevet 12. februar 2008 #3 Skrevet 12. februar 2008 Dessuten, hvis du er redd for å legge på deg av en dent, så burde du roe litt ned på kaloritellingen.
Gjest Catwoman Skrevet 13. februar 2008 #4 Skrevet 13. februar 2008 Sjekk hvor mange kalorier det er per 100 g. En eske inneholder kanskje 10 gram. Husk at hundre gram dent er ganske mye, så en dent er kalorifri - så godt som.
Gjest A Skrevet 13. februar 2008 #5 Skrevet 13. februar 2008 Virkningen av kunstige søtningsmidler på kroppen, apetitt og vektreduksjon sammenliknet med en ekvivalent mengde sukkerholdige produkter har vært undersøkt vitenskapelig en rekke ganger. Jeg har desverre ingen link til undersøkelsene jeg har lest om, kan forsøke å finne en senere. Uansett ble det ihvertfall i disse funnet at i eksperimenter bestående av en eksperimentgruppe som spiste en viss mengde sukkerfrie pastiller og en kontrollgruppe som spiste en lik mengde sukkerholdige pastiller var det generelt en oppgang i vekt hos eksperimentgruppen sammenliknet med kontrollene. Hvorvidt dette skyldtes at de sukkerfrie dropsene ikke stilte "søtbehovet" og at de spiste mer av den grunn, eller de faktiske kunstige søtningsstoffene kom ikke frem. Nå er jeg ingen ekspert, men har ved en rekke anledninger blitt anbefalt av kostholdseksperter at hvis jeg absolutt skal ha noe søtt bør jeg spise litt "ordentlig godteri"(med sukker), hvis jeg ikke kan holde meg til nøtter, frukt ol. Jeg kan ikke garantere at dette har 100% hold men jeg er ihvertfall skeptisk til en del produkter med kunstig søtningsstoffer..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå