Gå til innhold

Utesteder med dansegulv i Oslo

Fremhevede innlegg

Gjest Golden Girl
Skrevet

La Belle Sole er alt for lite.

Palacio Latino kunne vært ganske kult for oss som kan danse salsa, men det er desverre altfor mange ekle menn der som sier de kan danse salsa, som faktisk ikke kan, og bare vil ha ei dame.

Argumentet om at det er for lite folk i Oslo til å ha et bra dansested holder ikke. Min erfaring fra studentlivet i Bergen er at det er mange flere bra steder der.

Enig i at klientellet på Tiger Tiger er heller... ja...

Onkel Donald funker, men jeg får liksom ikke helt disco-stemningen der.

Problemet i Oslo er at alle vil være kule og stå i henge i baren og snakke. Og at nordmenn generelt ikke er så danseglade.

Blæææææh!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tiger tiger er no no!! :nei: det er skikkelig kjøttmarked.. og ikke ett bra ett engang..

Nå er det lenge siden jeg bodde i oslo men jeg pleide å dra på livingroom, men det hadde blitt hip hop?!?

skal snart ut i oslo og hadde jo vært kult å vite hvor jeg skal gå!!

Onkel donald har i min tid vært ett litt snobbe se og bli sett sted.. har det forandret seg?

problemet mitt er vel at jeg skal ha med meg en venninne til byen... hun er 21... jeg blir jo 26, men hun kommer ikke inn på en hel del steder.. og i oslo er de rimelig strenge på det til

tider!

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Jeg var på Tiger Tiger på fredag forrige uke og stedet var ikke noe særlig nei. Musikken var noe bedre enn på Kokkos, men remixene som ble spilt var dårlige :( Dansegulvet som spilte house/dance var ikke så stort, og så var det det to dansepodier på hver side. Kl. 1 dukket det opp en mannelig og kvinnelig danser som danset i "uniformer" som viste mye hud. Jeg synes det var veldig få folk der, og ingen av de var plagsomme. Kommer ikke til å dra til Tiger Tiger igjen.. Men si meg: er det ikke to dansegulv der? Hvor spilte de retro musikk? Synd at jeg ikke fikk dratt til Tiger Tiger da jeg studerte i London. Utelivet her er skuffende :( Savner London..

Endret av Myztical
Skrevet (endret)
Problemet i Oslo er at alle vil være kule og stå i henge i baren og snakke. Og at nordmenn generelt ikke er så danseglade.

Enig! Det der er fakta. Kjedelig greier altså. Skulle ønske det var 2-3 steder som hadde like høy dansestemning som jeg opplevde i London. Pleide å dra til nattklubben Sound på lørdager. Der var det blanding av folk i 20 og 30 årene, flertallet var over 25 år. Musikken var kjempebra og folk viste fram kule dansetrinn. Åh, det var så moro å danse der! Jeg ble der alltid til stengetid. Briter er generelt sosiale, noe som er bra og så var det ingen eklinger på det stedet. Der var det dansing som gjaldt.

For min del gjør det meg ingenting om 30 åringer henger der 20 åringer er, så lenge de er der for å danse og ha det gøy. Så dere som føler dere for gamle.. Kanskje dere skal danne dere en stor gjeng og kapre dansegulvet. Eller kanskje vi alle som er glad i å danse skal gjøre det sammen? Vi kan jo vise andre hvordan det skal gjøres - kanskje vi blir forbilder for andre? Nattklubber er ikke bare for de som er på sjekkern, det er også for folk som vil danse og ha det gøy! Må finne et sted med bra musikk først :)

Endret av Myztical
  • 1 måned senere...
Gjest charger
Skrevet
Jeg tror nok heller det er fordi folk over 30 ikke er hippe, kule, trendy osv. Spør du meg, er det bare ekstremt uhipt å tro man er hipp når man har passert 30.

Du snakker som et dyr og det er vel det du er også.

• 1 måned senere...
Skrevet

Fant et sted i går , i buen ved Rådhuset, knadd med folk, latino, reggaton, merruenge, Rnb osv og ganske stilig. Het LIPP tror jeg...

• 8 måneder senere...
Gjest Beatrice, 37
Skrevet

Jeg liker clubbing på Soria Moria dancenights. Gode beats og funky DJ gjør alt for en vellykket kveld. Det er kult når det er mange menn som danser og er engasjert på dansegulvet. Det verste er dansesteder med passive menn som bare står der med drinken i hånden og stirrer ut på dansegulvet.

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_Maria_*
Skrevet

Hei!

Jeg sliter med å finne en plass å feire 18års-dagen min, jeg vil ha behov for å leie et slags Chambre Separé, med mulighet for inngang for de under 18, og muligens tilgang på bar for de over 18 (selv om det ikke er det aller viktigste), og hvor det ikke er helt umulig å drikke medbragt...

Idéer?

På forhånd takk!

- Maria

• 1 måned senere...
Skrevet
Det verste er dansesteder med passive menn som bare står der med drinken i hånden og stirrer ut på dansegulvet.

Enig! :)

Skrevet

hva synes dere om tors hammer da.det er et bra sted synes jeg.

det vil jeg anbefale, gjerne for de som ikke har noe i mot at det er en flerkulturell plass

Skrevet

hvis du er skikkelig ut på sjekkern, og vil ha masse oppmerksomhet anbefaler jeg tors hammer eller en pub som heter john johns bar som ligger rett under onkel donald

jeg bryr meg ikke om det er såkalte kjøttmarkeder som enkelte kaller det, jeg synes det er gøy med mannlig oppmerksomhet jeg, jeg er ikke ute for å glane i veggen

• 4 måneder senere...
Skrevet

Mange steder som har blitt lagt ned siden sist.

Ingen fler som har noen erfaringer med La Belle Sole, Onkel Donald, Chateau Nightclub, Stravinsky, Sikamikanico, Barbeint, Livingroom, The Villa, Luux Oslo eller Sirkus Oslo? Hva med Dattera til hagen, er det noe særlig?

Nattguiden.no er "død", så vi må nesten hjelpe hverandre med å anbefale steder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...