Myztical Skrevet 12. februar 2008 #1 Skrevet 12. februar 2008 (endret) Hei hei! Jeg er på jakt etter bra utesteder i Oslo. Har tittet rundt omkring på nettet, bl.a. nattguiden.no, og synes det er dårlig med info på nettet. Så tenkte kanskje noen av dere kunne anbefale noen steder. Stedet må ha et stort dansegulv og være fylt med folk som faktisk danser, ikke folk som bare står der, drikker og tar opp plass. Vil dra til et sted med blandet klientell, helst få eller ingen fjortiser. Ellers så skader det ikke om det er pene og unge mennesker der. Musikken som spilles bør hovedsakelig være dance, trance, house, hip hop, dancehall og disco. Gjerne remixer av slagere fra 80-tallet. Kjente dancehits fra 90-tallet er også bra. Jeg er ikke fan av hard techno og rare remixer, noen sanger er gode nok som de er. Eksempler på bra musikk: http://clubland.fm/index.php/album/show/ti...nd-classix.html http://www.mediadis.com/music/detail.asp?id=174410 Fint om dere også tar med cover charge (inngangspris) og annet interessant info. Jeg er forresten 22 år. Kan innrømme at jeg er glad i å danse hihi.. Noen andre som er glad i det også? I want to dance the night away.. med andre danseglade folk. Hva synes dere som steder som La Belle Sole, Onkel Donald, Chateau Nightclub, Stravinsky, Sikamikanico, Barbeint, Livingroom, The Villa, Luux Oslo og Sirkus Oslo? Hva med Dattera til hagen, er det noe særlig? På forhånd takk. Edit: Ryddet litt i innlegget. Endret 11. september 2009 av Myztical
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2008 #2 Skrevet 12. februar 2008 Hei hei! Jeg er på jakt etter bra utesteder i Oslo. Har tittet rundt omkring på nettet, bl.a. nattguiden.no, og synes det er dårlig med info på nettet. Så tenkte kanskje noen av dere kunne anbefale noen steder. Jeg er glad i å danse, så det må være dansegulv der. De må helst være store og være fylt med folk som faktisk danser, ikke folk som bare står der, drikker og tar opp plass. Vil helst dra til et sted med blandet klientell, helst få eller ingen fjortiser. Det viktigste for meg er at det er bra musikk der og liv på dansegulvet. Ellers så skader det ikke om det er pene og unge mennesker der, så lenge de modne av seg. Er på jakt etter diskoteker med følgende musikk: dance, trance, house, hip hop, dancehall, disco, 90-talls, 80-talls. Fint om dere også tar med cover charge og annet interessant info. Jeg er forresten 20 år.. Hva synes dere som steder som Club Monaco, Club Cliché, Onkel Donald, Kharma, Kokkos, Stravinsky, Sikamikanico, Rå, Club PI, Tiger Tiger og andre steder? På forhånd takk. Parkteateret på de rette kveldene er bra og har mange som danser. Gå når det er Friends and Family eller Bitch I´m Borke. Da er de mye hip hop
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2008 #3 Skrevet 13. februar 2008 Jeg har vært på Tiger Tiger bare to ganger,men de gangene jeg har vært der var det all slags folk.Det er ikke så mye fjortiser fordi aldersgrensen er over 20,men det sniker seg nok inn noen likevel...Det virket ikke som dørvakten var så nøye.Der var det mye slags musikk også.Og folk danset.Dansegulvet var fullpakka!Ellers er palacio latino et sted hvis du vil ha folk som danser...salsa!og rnb.Men det ligger ikke i den "tryggeste" delen av byen.
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2008 #4 Skrevet 13. februar 2008 På Smuget skjer det alltid noe. Dansegulvet har full fart og det er de beste live-bandene som er der, i tillegg til DJ i annen avdeling enn live-scenen.
Mischa Skrevet 14. februar 2008 #5 Skrevet 14. februar 2008 Tviler på at det perfekte utested i Oslo eksisterer.. jeg venter fortsatt Jeg vil anbefale deg å følge med på nattguiden jevnlig (under klubbing) og sjekke ut hva som skjer. Klientellet kan variere med hva slags events som foregår. Men av de du nevnte.. Club Monaco - aldri vært Club Cliché - aldri vært Onkel Donald - vært der et par ganger for noen år siden, husker det som ganske overfylt og dørvakter som ikke slapp inn folk under 24 år.. mulig de har blitt litt snillere på aldersgrensen. Jeg kan ikke si at jeg husker at det var noe dansegulv, men det er visst det (har en del venninner ofte drar dit). Musikken vet jeg lite om dessverre. Men det er vel stort sett pene og unge mennesker der. Kharma - dit drar jeg kun om det er spesielle ting som skjer, som Ministry of Sound. Utestedet som nå heter Kharma har byttet navn 3-4 ganger i løpet av de siste årene (het bl.a. Pure Liquid, Galleriet etc) Pluss for to store avdelinger med danseplass. Musikken varierer vel litt, men kan tenke meg at de spiller en del hiphop vanligvis, men når det er MoS er det stort sett house. Klientellet er vanligvis ungt og umodent.. (min erfaring). Kokkos - Synes kanskje det er litt i overkant mange gutter i dress, vet ikke hva de vanligvis spiller, har bare vært der når det er spesielle happenings som når Stonebridge har gjestet Kokkos. Stort sett unge og pene mennesker, ikke noe digert dansegulv, men helt ok. Relativt streng aldersgrense på 23 eller 24. Stravinsky - høy champagnefaktor, mye C & D-kjendiser. Dansegulvet er lite og trangt, og de spiller en blanding av all mulig musikk. Tror faktisk Stravinsky er best på hverdager når ex. Axwell eller Jerry Ropero gjester stedet.. Sikamikanico - liten og intim klubb som byr på norske og utenlandske DJs, mest house, techno og litt trance. Utrolig god stemning hvor folk kjenner deg igjen og danser og er glade. Har vært min favoritt de siste årene, men det er litt glissent på gulvet for tiden. Rå - hvis du liker hiphop tror jeg dette er stedet. Jeg har ikke vært der under Rå-tiden, men har vært i lokalene (da det het Jackson og var en fjortisbule) Club PI - et godt alternativ til Sikamikanico da det er større lokaler og flere rom. Ikke noe jålete sted, folk kommer i hettegenser og joggesko, dette er ikke noe sted for snobber. Har ikke vært der ennå, men har hørt mye bra om stedet. Tiger Tiger - var et veldig greit sted da det åpnet, men mulig det har blitt litt mer slitent de siste årene. Her får du listepop, dance/club og hits fra 80-tallet. Jeg har ikke vært der på over 2 år.. men tror klientellet er relativt ungt (under 25). Andre forslag kan være Livingroom (hiphop, blir litt trangt og klamt, stort sett pene og unge gjester). Neon (club/house, kanskje litt lite og trangt, men bra musikk), .. Ellers vet jeg at det skal åpne et nytt utested som heter Club Stereo med to etasjer og fire avdelinger. Krysser fingrene for at det kan bli et bra utested med både danseplass og god stemning!
Gjest Wolfmoon Skrevet 14. februar 2008 #6 Skrevet 14. februar 2008 (endret) Ellers er palacio latino et sted hvis du vil ha folk som danser...salsa!og rnb.Men det ligger ikke i den "tryggeste" delen av byen. Jeg har veldig sans for Palacio Latino, mye bra musikk der hvis du liker en blanding av Salsa, regeaton, dancehall, hiphop og rn'b. Sist jeg var der var en lørdag, og da var det heller lite salsa (til noens store fortvilelse). Jeg liker meg godt her, men vær ops på at endel kan være ganske innpåslitne. Tror ellers at aldersgrensen er 20, uten at jeg er helt sikker på dette. At det ikke er den trygeste delen av byen synes jeg blir litt merkelig å si. Ligger jo utrolig sentralt til, rett ved brugata holdeplass. Jeg har iallefall aldri følt meg utrygg i området, og jeg ferdes mye der Ellers var det noen som nevnte Sikamikanico her. Jeg har bare vært der på en onsdag (tror jeg det var) fordi de da har hiphop kvelder. Masse folk, masse liv og rett og slett fest til langt på natt På stravinsky fant jeg meg aldri til rette. Rett og slett for dyrt og "high class" for meg. Også en del gutter der som nok trodde at bare de spanderte en drink (som forresten var veldig dyrt) så fikk de bli med hjem. Jeg har imidlertid bare vært her et par ganger, og skal vel ikke dømme stedet nedom å hjem på det grunnlaget! Ellers kan Nomaden være et bra alternativ, men her varierer det veldig. Noen ganger er det utrolig bra, andre ganger har jeg kjedet vettet av meg. Vil nesten påstå at det er et gå innom og kikk sted. Kanskje har du flaks! Ellers må jeg si meg enig med Mischa, har enda ikke funnet det perfekte utestedet i Oslo, og venter i spenning på at noen skal sette i gang og få til et utrolig kult utested Endret 14. februar 2008 av Wolfmoon
Myztical Skrevet 20. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 20. februar 2008 Tviler på at det perfekte utested i Oslo eksisterer.. jeg venter fortsatt Jeg vil anbefale deg å følge med på nattguiden jevnlig (under klubbing) og sjekke ut hva som skjer. Klientellet kan variere med hva slags events som foregår. Ellers vet jeg at det skal åpne et nytt utested som heter Club Stereo med to etasjer og fire avdelinger. Krysser fingrene for at det kan bli et bra utested med både danseplass og god stemning! Takk for all info Kjenner til nattguiden, siden er ikke særlig bra for øyeblikket, venter på makeover'n. Så kult. Hvor ligger Club Stereo?
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2008 #8 Skrevet 20. februar 2008 I Oslo er det dessverre kun utesteder for fjortiser og folk i 20-årene (studenter). Det er ingen hippe, kule, internasjonale og trendy steder med action, bra musikk og fart for oss som er over 30. Sikkert fordi Oslo er liten og det bor få mennesker der. Smuget har i det minste mye bra live-band og super musikk!
Myztical Skrevet 20. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 20. februar 2008 Ellers må jeg si meg enig med Mischa, har enda ikke funnet det perfekte utestedet i Oslo, og venter i spenning på at noen skal sette i gang og få til et utrolig kult utested Takk for infoen Yes, håper noen åpner et skikkelig kult utested snart! Et sted som ikke bare er fin inni, men som har GOD musikk i tillegg. Dansegulv er et must fra min side.. legger ikke skjul på at jeg liker å danse hihi. Må innrømme at det hadde vært gøy å åpne et sted og jobbe som DJ der
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2008 #10 Skrevet 21. februar 2008 Det er ingen hippe, kule, internasjonale og trendy steder med action, bra musikk og fart for oss som er over 30. Sikkert fordi Oslo er liten og det bor få mennesker der. Jeg tror nok heller det er fordi folk over 30 ikke er hippe, kule, trendy osv. Spør du meg, er det bare ekstremt uhipt å tro man er hipp når man har passert 30.
Femiline Skrevet 21. februar 2008 #11 Skrevet 21. februar 2008 Jeg tror nok heller det er fordi folk over 30 ikke er hippe, kule, trendy osv. Spør du meg, er det bare ekstremt uhipt å tro man er hipp når man har passert 30. Vet du, faktisk så savner jeg et bra sted for oss mellom 30 og 40. Det er ikke ofte vi er ute pga. små barn, men det hender jeg får lyst til å gå ut og danse. De eneste stedene som det går an å danse på kryr av unge hippe mellom 20 og 30, som kun er på sjekkern. Jeg ønsker ikke være hipp, jeg ønsker bare å gå ut til et sted med høy stemning, og hygge meg, danse til god musikk (gjerne topp moderne). Ikke det at jeg danser hele tiden, men foten kribler ganske mye da jeg er ute og hører dagens musikk, som oftest da blir kun på barer, da jeg bare orker ikke gå på slike steder som 20-30 åringer går. Jeg lurer på om jeg selv skal åpne et slikt sted (tenker det ville blitt ganske populært)... Og hvorfor finnes det ikke i Oslo, som det finnes i New York, slike "ballroom dance" steder, med storband og det som er. Det hadde vært dritkult å dra på et sånt sted, pynte seg skikkelig med kjole, mannen i dress, spise god mat, og etterpå kose seg med gode drinker, og danse med partneren til langt på natt. Lurer på om jeg også skal åpne et sånt sted....
Mischa Skrevet 21. februar 2008 #12 Skrevet 21. februar 2008 Takk for all info Kjenner til nattguiden, siden er ikke særlig bra for øyeblikket, venter på makeover'n. Så kult. Hvor ligger Club Stereo? Det skal ligge i Kirkegaten (gamle lokalene til Club 112) men dette stedet får aldersgrense 20 år eller mer(tror og håper jeg). Ellers er Barbeint og La Belle Sole populære steder på "vestkanten" som spiller club og house. Aldri vært der selv men kunne tenkt meg å sjekke ut hvordan det er der
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2008 #13 Skrevet 21. februar 2008 Hei. er det noen som kan fortelle meg akkurat hvordan det er på Kharma? hvordan type folk? alder? hva stedet brukes til? (sjekke?danse?få seg noe?) Har veldig lyst til å dra dit, vil bare høre litt rundt først
Gjest Gjest_Guest_* Skrevet 25. februar 2008 #14 Skrevet 25. februar 2008 Hei. er det noen som kan fortelle meg akkurat hvordan det er på Kharma? hvordan type folk? alder? hva stedet brukes til? (sjekke?danse?få seg noe?) Har veldig lyst til å dra dit, vil bare høre litt rundt først Hei! Kharma har et ungt klientell på fredager da aldersgrensen er 18, og et litt mer modent på lørdager Et supert sted for dansing, med dansegulv i begge etasjer. Også flere behagelige sitteplasser som gjør stedet bra egnet for sjekking også Men i det siste har Kharma blitt "eksklusive", ofte med gjestelister og det koster nå 150 kr å komme inn på vanlige dager. Dørvaktene er ikke av de hyggeligste, og det er dresscode (sier de hvert fall)... Men alt i alt et morsomt sted!
Myztical Skrevet 26. februar 2008 Forfatter #15 Skrevet 26. februar 2008 Jeg var på Kokkos på lørdag og synes at musikken var skuffende!! De spilte for det meste funk, disco og R&B. De spilte veldig lite house / dance / hip hop / pop! Men stedet var fint sånt ellers, bra med sitteplasser og behaglige sofaer Dansegulvet er uten tvil lite, men det går fint an å danse på siden der. Tror jeg ikke jeg kommer til å dra dit igjen.. Kun hvis det er noen spennende event der. Musikken var som sagt ikke særlig dansbar. De spilte få kjente slagere i tillegg
Mischa Skrevet 28. februar 2008 #16 Skrevet 28. februar 2008 ^ Ja jeg gidder heller ikke dra på Kokkos bortsett fra når det er noe spesielt som skjer.. Jaja, da har du hvertfall testet Kokkos og kan krysse av det på listen
Myztical Skrevet 29. februar 2008 Forfatter #17 Skrevet 29. februar 2008 (endret) ^ Ja jeg gidder heller ikke dra på Kokkos bortsett fra når det er noe spesielt som skjer.. Jaja, da har du hvertfall testet Kokkos og kan krysse av det på listen Yes Endret 2. mars 2008 av Myztical
Wonders Skrevet 6. mars 2008 #18 Skrevet 6. mars 2008 Kokkos er morro, ikke svært, men greit. Barbeint er kun en trang liten endetarm og La Belle Sole var flott, men ikke så stort. Hver 6. mnd må ett sted legges ned pga bråk, så man mister lett oversikten. Tiger tiger er full av prostituerte, så synelig at det er helt ekkelt. Onkel onald er større igjen. Gablers ved tinghuset er morro, reggeton osv, men ikke stort da.. Vanskelig asså, og jeg elsker å danse, Placio Latino el hva det heter har bra lokaler, men lider av utlendinger som ønsker de var latinos. Latinos er ikke innpåslitene, men alle de andre kan irritere vettet av meg. 1
Gjest Wolfmoon Skrevet 7. mars 2008 #19 Skrevet 7. mars 2008 Var faktisk på Onkel Donald forrige lørdag. Var i utgangspunktet veldig skeptisk, men hadde det gøy frem til ca 2. Da var alle så fulle at de plutselig skulle danse, så det var ikke plass til å danse der lenger Wonders: Latinos på Latino ikke innpåslitne? Vi må ha vært der på forskjellige tidspunkter. Følte alle absolutt skulle ha meg med å danse salsa (eller noe) tiltross for at jeg sa jeg ikke kan og ikke har spesielt lyst til å danse salsa når musikken er reggeaton og rn'b. Men tiltross for dette følte jeg egentlig at jeg fikk satt meg såpass i respekt at jeg fikk lov til å danse i fred utover kvelden, av og til kan det være greit å være stor i kjeften Det kan også ha hjulpet at jeg kjente noen av disse utlendingene Tiger tiger var jeg bare sjokkert over, tror aldri før jeg har sett så masse folk med så lite klær på seg. Og det inkluderte de mannlige bartenderne i baren Følte nesten at jeg hadde på meg burka eller noe jeg, og det hadde jeg ikke! Musikken var ganske bra, men følte liksom ikke at jeg sklei helt inn.
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2008 #20 Skrevet 7. mars 2008 Hei! Kharma har et ungt klientell på fredager da aldersgrensen er 18, og et litt mer modent på lørdager Et supert sted for dansing, med dansegulv i begge etasjer. Også flere behagelige sitteplasser som gjør stedet bra egnet for sjekking også Men i det siste har Kharma blitt "eksklusive", ofte med gjestelister og det koster nå 150 kr å komme inn på vanlige dager. Dørvaktene er ikke av de hyggeligste, og det er dresscode (sier de hvert fall)... Men alt i alt et morsomt sted! Kharma er ikke så verst, men det er dyrt! Da jeg var der for et par måneder siden måtte jeg betale 100 kroner i inngang og 30 kroner for garderobe. Da vi kom klokken 00 hadde de gått tom for fatøl. Jeg måtte dermed kjøpe små flasker med øl (0,33 liter) for nesten 70 kroner! Helt latterlig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå