Gå til innhold

29 februar kan jentene fri.

Anbefalte innlegg

Gjest lissi32
Skrevet

Spørsmålet ligger i overskriften.

Hva om du frir til din kjære skuddårsdagen, og han sier nei?

Hvordan takler man det? Hva gjør man da?

Hva hadde du gjort?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet

Helt seriøst: Jeg mener man ikke skal fri før man er sikker på at man kommer til å få et ja.

Gjest lissi32
Skrevet (endret)
Helt seriøst: Jeg mener man ikke skal fri før man er sikker på at man kommer til å få et ja.

12 par hansker hadde vært fint :ler:

Endret av lissi32
Gjest Bellatrix
Skrevet
Men hvordan VET man det 110% ???

110% sikker kan man aldri være, men man bør ha snakket om det så mye at man vet at den andre parten vil tilbringe fremtiden med deg og at han mener ekteskap er en fin ramme rundt et forhold.

Gjest lissi32
Skrevet (endret)

Vi er forlovet, underlig nok :fnise: Jeg som spurte om han ville forlove seg med meg, fri tørr jeg ikke.

Endret av lissi32
Skrevet

Jeg ville i allefall blitt tankefull hvis kjæresten min var rede til å få barn med meg men ikke var klar til å forplikte seg med giftemål. Det er nå engang litt mer forpliktende å få barn sammen, et barn kan ikke gjøres om...

Høres ut som om du ville hatt godt av en avklaring, og det høres ut som om det er mange gode grunner til å gifte seg nå hvis det allikevel ligger i korten at dere skal gjøre det en vakker dag, så jeg ville hoppet i det hvis jeg var deg ;)

(du kan jo eventuelt hinte litt i forvegen så han er litt forberedt, kjipt hvis han blir totalt satt ut og må be om tid til å tenke fordi det kom så bardus på ham...).

Gjest lissi32
Skrevet (endret)

Jeg er vel litt gammeldags av meg, enmannskvinne. Ønsker å gifte meg, ønsker å hete det samme som mannen min. Jeg ønsker en familie hvor vi alle har samme navn;O) Trenger ikke være stort eller dyrt, hvite duker, duer og svaner. Viktigste er at jeg får gifte meg med den mannen jeg elsker.

Endret av lissi32
Skrevet

Sier han nei så tar vi det som en kvinne, slik han ville tatt det som en mann.

Også prøver man igjen neste skuddår. ;)

Gjest lissi32
Skrevet
Sier han nei så tar vi det som en kvinne, slik han ville tatt det som en mann.

Også prøver man igjen neste skuddår. ;)

Ja er det verdens undergang?? :fnise:

Er jo et veldig stort steg, og kanskje om man venter litt, kommer det initiativ fra den andre parten... selv om jeg innerst ikke tror det!! :O) Han er fisk!

Skrevet
Da skylder han deg 12 par hansker. ;)

Tolv par hansker? Er dette en tradisjon eller var det en fleip?

Jeg lurer også på om jeg skal fri. Teller knapper og lurer fælt på om jeg tør.

Skrevet
Vi er forlovet, underlig nok :fnise: Jeg som spurte om han ville forlove seg med meg, fri tørr jeg ikke.

Ok, mulig jeg har misforstått litt, men har du ikke egentlig allerede fridd da dere bestemte dere for å forlove dere? Å forlove seg er vel noe man gjør fordi man har tenkt å gifte seg? Det er bare tidspunktet som ikke er bestemt.

Jeg mener at du bare kan si til ham at nå har du bestemt datoen, og at det blir f.eks. 23.06 2009. Sannsynligvis vil han ikke tørre å si nei.

Gjest Bellatrix
Skrevet
Tolv par hansker? Er dette en tradisjon eller var det en fleip?

Det er en gammel skikk, at på skuddårsdagen kan jenter fri og da må mannen betale 12 par hansker hvis han sier nei.

Gjest AnneShirley
Skrevet

Sikkert hyggelig å "fri", men dersom du er litt usikker osv så er det kanskje greiere å bare snakke om det?

Jeg vet om flere som har giftet seg som ikke har laget noe stort "friere", men som har kommet fram til det gjennom "hva vil vi egentlig framover"- samtaler.

Skrevet

Hvorfor kan ikke kvinner fri året rundt?

Er vi ikke forbi dette ennå?

Skrevet
Det er en gammel skikk, at på skuddårsdagen kan jenter fri og da må mannen betale 12 par hansker hvis han sier nei.

OK, da lærte jeg noe nytt i dag også.

Da må jeg bare finne ut hva jeg skal med 12 par hansker, jeg som aldri bruker hansker. :ler: Jeg får satse på at han sier ja. Om jeg tør.

Gjest Gjest_Milla_*
Skrevet

Signerer denne..

Gjest AnneShirley
Skrevet

Selvfølgelig kan kvinner fri året rundt.. :)

(men det betyr jo ikke at det ikke kan være litt moro å gjøre det på akkurat denne dagen dersom man ellers har lyst til å fri "i disse tider" )

Skrevet

I følge skikken skal kvinnen få 12 par hansker fordi hun da kan skjule at hun ikke har en ring på fingeren.

Gjest Tigress
Skrevet

Dæven søkke kor genialt - eg treng nye isklatrehanskar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...