Gjest Gjest_Corine_* Skrevet 12. februar 2008 #1 Skrevet 12. februar 2008 I vinter har jeg fått utrolig hard og tykk hud på hælene, og de har sprukket Har aldri hatt dette før, og det ser utrolig stygt ut. Har filt og bruker krem som jeg kjøpte på apoteket beregnet på sprukne hæler, men det hjelper ikke. Hjelp! Noen tips?
kamela Skrevet 12. februar 2008 #2 Skrevet 12. februar 2008 Prøv Scholl fotkrem som finnes i eske sammen med sokker. Smør bena 2 ganger om dagen en periode, det hjelper ihvertfall hos meg!
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2008 #3 Skrevet 12. februar 2008 gå til hudpleier og få det filt bort, eller kjøp en slik en skalpell som de bruker, selv
ashera Skrevet 13. februar 2008 #4 Skrevet 13. februar 2008 Reparateur Crevasses fra Vichy anbefales på det varmeste! Selges på apotek.
Suzy Skrevet 13. februar 2008 #5 Skrevet 13. februar 2008 Eller en av Avene sine kremer Trixera Emollient Cream - den er laget for hard og ekstra tørr hud, inneholder ikke paprbener og ikek parfyme. Helt super! Fås også på apotek
KristineT Skrevet 13. februar 2008 #6 Skrevet 13. februar 2008 I vinter har jeg fått utrolig hard og tykk hud på hælene, og de har sprukket Har aldri hatt dette før, og det ser utrolig stygt ut. Har filt og bruker krem som jeg kjøpte på apoteket beregnet på sprukne hæler, men det hjelper ikke. Hjelp! Noen tips? Jeg har det samme problemet, men jeg har da fått påvist psoriasis på beina. Dvs har det under fotbladene og hælene. Bare der. Er veldig vondt til tider og ser fryktelig stygt ut. Det jeg gjør (i tilegg til kortisonkrem fra hudlege) er å ta fotbad med grønnsåpe, det anbefalte en fotpleier meg og så bruker jeg en feit vaselin (ikke vanlig, men en ordentlig tjukk fet greie) og så en spesial krem som selges hos fotterapaut. Husker desverre ikke hva den heter. Fikk også råd fra hudlegen at etter jeg hadde smurt inn beina, skulle jeg pakke beina inn i plast slik at fuktigheten holdt seg på huda (jeg er ikke så flink til det da) Råda ovenfor hjelper meg til tider, men innimellom hjelper ingen ting desverre.
Gjest Peachbud Skrevet 13. februar 2008 #7 Skrevet 13. februar 2008 Før du legger deg, smører du føttene inn med fuktighetskrem. Overdriv med et lag som er så tjukt at ikke alt trekker inn i huden. Ta på et par tynne sokker, og behold de på over natten. Slik får du gitt huden fuktighet over lengre tid. Jeg gjør det hver natt for tiden.
Mini_me Skrevet 13. februar 2008 #9 Skrevet 13. februar 2008 Ta på en fuktighetskrem , Scholl sin er å anbefale, men du kan også bruke f eks Locobase. Ta på beina plastposer, brødposer, og et par strømper. Da holder det seg garentert mykt hele natten. Om morgenen er det bare å file løs... ..dette er et tips min mor har gitt meg, hun er virkelig plaget av eksem på beina, og har prøvd det meste...
ashera Skrevet 14. februar 2008 #10 Skrevet 14. februar 2008 Salicylvaselin (5%), fås på apotek. Virkestoffet i kremen jeg nevnte ovenfor er salicylsyre.
Goldilocks Skrevet 15. februar 2008 #11 Skrevet 15. februar 2008 (endret) Er det så ille at du har sprekker, er nok det beste en tur til fotpleier! De vet hva de driver med, og fjerner tørr hud uten å skade huden slik at den bare prøver å reparere seg selv og blir enda hardere... Noe som vil skje om du bruker for grov fil. Etter du har vært hos hudpleier, fortsetter du hjemme med å smøre føttene hver kveld, og fotbad etterfulgt av måteholden filing en gang i uka, så holder du nok problemet i sjakk Fotpleieren har sikkert gode produkter å anbefale deg, selv bruker jeg Scholl intensiv fot krem når føttene er veldig tørre. Time hos fotpleier koster heller ikke skjorta, kjøpte gavekort til mamma på en time for ikke lenge siden, og det var 300,- mener jeg å huske Endret 15. februar 2008 av Goldilocks
Gjest Pupsilure Skrevet 15. februar 2008 #12 Skrevet 15. februar 2008 Det sprekker fordi det blir for tørt. Smør masse krem på. Hvis du har gjort det og det ikke fungerer: Det kan være sopp i sprekkene, som gjør at du ikke blir kvitt de. Kjøp lamisil fotsoppkrem og smør på. Høres merkelig ut, men jeg har opplevd flere gode resultater!! Jeg er autorisert fotterapeut. Du kan også ta deg en tur til en slik. Men hjemmebehandlingen er det viktigste! Fet, god krem, og gjerne plastikkpose med sokk utenpå, så får ikke kreme fordampet eller trukket inn i sokken. Sov med dette en gang i uka. Tips til fotkrem: Camillen 60. Oransje krukke, kjøpes hos fotterapeut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå