Gjest Cruella Skrevet 29. april 2003 #1 Skrevet 29. april 2003 Noen flere enn meg som har tenkt seg i Oslo Spektrum 6.5 på lanseringen av Windows Server 2003? :o Blir sikkert skikkelig Las Vegas, men gøy å høre på Steve Ballner. Typisk, endelig satt seg inn i Win2000Server, så kommer 2003-versjonen... Kan da ikke bli sååå store endringer?? L-B
Gjest Anonymous Skrevet 29. april 2003 #2 Skrevet 29. april 2003 Har ikke sett noen dramatiske endringer foreløpig, bortsett fra at lisensieringen har gått enda ett hakk lengre opp på facist-skalaen. 2003 server må aktiveres (som XP), og man må ha XP på klientmaskinen for å kunne bruke terminaltjenesten uten ekstra lisens. Den siste er en skikkelig show-stopper.
Gjest Anonymous Skrevet 30. april 2003 #3 Skrevet 30. april 2003 Enhver "admin" med respekt for seg selv (og andre), holder seg vekk fra server 2003. Dette er ikke noe å satse på. Ballmer er heller ikke noe å høre på. Han bare prakker ned på andre operativsystemer, påberoper seg selv og Microsoft som "oppfinnere av hele verden" og kommer med Sahafske uttalelser om Linux. I det hele, ganske usmakelig og usakelig!!
jordbær Skrevet 30. april 2003 #4 Skrevet 30. april 2003 Enhver "admin" med respekt for seg selv (og andre), holder seg vekk fra server 2003. Dette er ikke noe å satse på. Ballmer er heller ikke noe å høre på. Han bare prakker ned på andre operativsystemer, påberoper seg selv og Microsoft som "oppfinnere av hele verden" og kommer med Sahafske uttalelser om Linux. I det hele, ganske usmakelig og usakelig!! Jeg er SÅ enig med deg
Gjest Admin'C Skrevet 16. mai 2003 #6 Skrevet 16. mai 2003 Linux står jo i fare for å dø om produsenten av koden til UNIX vinner rettsaken...
Gjest Anonymous Skrevet 17. mai 2003 #7 Skrevet 17. mai 2003 Linux står jo i fare for å dø om produsenten av koden til UNIX vinner rettsaken... Hvis du tenker på SCO, er de ikke "produsenten av Unix", men en av flere produsenter av Unix-varianter. Og saken deres er det absolutt ingen som har tro på. De fleste kommentatorer tror SCO bare saksøker IBM slik at IBM skal kjøpe dem opp for å bli kvitt en hodepine. "Bevisene" SCO påstår å ha for at det finnes "Unix-kode" i Linux, er mildt sagt tvilsomme. Håper IBM ikke gir etter, og lar SCO kjøre saken i rettsvesenet. Da er SCO konkurs i løpet av kort tid, og det er antakelig like greit.
Brommservice Skrevet 17. mai 2003 #8 Skrevet 17. mai 2003 Windows er som dinosaurene for ca. 65 mill. år siden. Så kom det noe fra verdensrommet og slettet dem ut (kommando: rm -f -r /dev/dino/*) Idag er kommandoen : Putt inn RH / Mandrake / SuSE / egen Linux i CD-ROM´n IDAG, og få en server som er billig og stabil !. Linux er mitt hovedvalg som server-OS, fordi skaleringsmulighetene er uendelige uten å betale XXX mill. til Gates & Co. Som arbeidsstasjon velger jeg RedHat 9.0 p.g.a. brukervennligheten som BEDRE enn XP !.
Gjest Anonymous Skrevet 23. mai 2003 #9 Skrevet 23. mai 2003 ork å reklamere for linux på et forum hvor flesteparten har problemer med å endre skriftstørrelsen i word
Brommservice Skrevet 23. mai 2003 #10 Skrevet 23. mai 2003 ork å reklamere for linux på et forum hvor flesteparten har problemer med å endre skriftstørrelsen i word Har ingen problemer med å skjønne at dette er "feil" sted å promotere Linux-servere på. Men du skjønner at jeg kunne ikke la være, slik er nå en gang vi datanerder. Det er jo slik at vi alle har preferanser i forhold våre interesseområder, og det er jo slik at "word of mouth" har tung gjennomslagskraft på "nettet". Men jeg skal skjerpe meg, fordi svarprosenten synker i takt med dybden i "uforståelige" tekniske formuleringer. (Intensjonene vedrørende dette nettstedet er nok av en annen natur.)
jordbær Skrevet 23. mai 2003 #11 Skrevet 23. mai 2003 Åssn endrer man egentlig skriftstørrelsen i word? :o
Tusenfryd Skrevet 23. mai 2003 #12 Skrevet 23. mai 2003 Åssn endrer man egentlig skriftstørrelsen i word? :o Gå øverwst på verktøylinjen - der står det sannsynligvis normal - så er neste mot høyre navnet på fonten - hvis du ikke har endret er det sikekrt Times New Roman. Så til høyre for der står det et tall, det er fontstørrelsen. Der er det en rullgardin og der bestemmer du hvor stor skriften skal være. Den går fra 8 (lite) og opp til 72 (digert)
jordbær Skrevet 23. mai 2003 #13 Skrevet 23. mai 2003 Gå øverwst på verktøylinjen - der står det sannsynligvis normal - så er neste mot høyre navnet på fonten - hvis du ikke har endret er det sikekrt Times New Roman. Så til høyre for der står det et tall, det er fontstørrelsen. Der er det en rullgardin og der bestemmer du hvor stor skriften skal være. Den går fra 8 (lite) og opp til 72 (digert) takk for opplysningen tusenfryd.. (selv om det egentlig var ironiskt ment mot personen som skrev innlegg tidligere. Det er noe med menn og at de ikke liker at jenter kan data..hehe.. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå