Gå til innhold

Hvis det føles rett for meg med nytt forhold, kan jeg rettferdiggjøre det?

Anbefalte innlegg

Gjest Jente 20
Skrevet

Hei!

Jeg lurer på en greie. Jeg og min samboer (i ett år, var sammen i 4) gjorde det slutt i midten av januar. Dette var noe jeg hadde gått og tenkt på lenge (et halvt år), og da jeg endelig mannet meg opp til å si noe, sa han mye av det jeg hadde tenkt å si. Så vi ble enige om å kalle en spade for en spade da vi ikke så/ser noe løsning på problemet. Det har rett og slett med å gjøre at vi hadde vokst fra hverandre, og hadde ingenting felles bortsett fra middag og TV-titting. Mye av dette hadde med holdninger og livssyn og gjøre for min del.

Uansett, det var et veldig pent brudd, og vi er venner. Vi bor nå ca. 20 meter fra hverandre fordi vi bor i samme studentby. Det er ingen problemer, og vi har ingen kontakt bortsett fra når vi treffes på fellesvaskeriet. Noe som selvfølgelig er greit.

Jaja, nok om det. Greia er da altså at jeg begynner å like en annen. For meg er dette ikke noe stort problem. Jeg føler meg helt ferdig med mitt tidligere forhold. Det var på en måte ingenting som gikk galt, vi vokste bare fra hverandre. Vi var såvidt 16 da vi møttes, og vi har forandret oss litt begge to, i hver vår retning. Men altså, jeg har veldig lyst til å bli bedre kjent med denne nye gutten, og han er tydelig interessert. Han virker som en utrolig bra fyr, og vi har hengt litt sammen siste uka. Sendt en del meldinger og snakka på MSN. :rødme:

Er det noen måte dette kan tas greit fra min eks. sin side?? Jeg har dårlig samvittighet ovenfor han selv om jeg føler meg klar. Hvor mye hensyn skal jeg ta til min eks sine følelser? Han er en fantastisk gutt (bare ikke for meg) jeg ønsker alt vel, men vil jo ikke tråkke på han lissom? Er redd for at han kan tenke at de fire årene var verdiløse. For det var de ikke. Samtidig så vet man jo aldri når man møter folk?? Og vil ikke gå "glipp" av noe jeg tror kan være en utrolig bra match fordi jeg skal "passe på" at eksen ikke blir såra?

Hva synes dere? Kan jeg begynne å flørte litt med denne nye gutten siden jeg er klar? Eller må jeg vente ut av hensyn til eksen??

Setter stor pris på innspill!!! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden din eks tydeligvis var enig med det du tok opp, og dere ble enige om å avslutte forholdet, så virker det ikke som at han vil ha noen større problemer med dette?

Gjest jenteløve87
Skrevet

Hei igjen! :)

Men kan jo være kjipt selv om det er en viss enighet om det? Han er et litt sart sjel, som kan si at ting er greit, selv om det ikke er det?

Så jeg må ikke vente på at det skal nå litt tid?

Gjest Veronica Mars
Skrevet

Du har jo ingen opplysningsplikt overfor eksen din. Hvis du nå begynner å date han andre en stund, og kanskje så blir kjærester etterhvert, så er det jo bare å ligge litt lavt i terrenget overfor eksen. Jeg ville kanskje ikke travet fram og tilbake foran vinduet hans med ny kjæreste sånn med en gang. Men han skjønner vel at du kommer til å komme deg videre i livet før eller senere, og om han da om noen måneder får høre at du har fått ny kjæreste har han vel egentlig ikke noen grunn til å reagere på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...