Gå til innhold

Politihøgskolen 2008


MorHubro

Anbefalte innlegg

Hei Kroeriks!

Og velkommen i klubben!

Både meg og Morhubro er eldre enn deg, og vi føler oss ikke for gamle til dette yrket, snarere tvertimot!

Vi har livserfaring så det holder og ikke minst har vi en gedigen motivasjon som selv ikke nemden kan ta fra oss i år! De små konvoluttene kommer også i år, og skulle en være så uheldig å få en av dem så er det vondt noen dager, men så er det bare å sette seg på hesten igjen. Enkelt og greit!

Jeg har troen på at jobber en hardt nok, er målbevist og i tillegg har en aldri så liten stå på vilje, så kommer en dit en vil, men det er ikke gratis, det koster svette og tårer, men en dag, en dag står vi der hele gjengen med den store fine vakre konvolutten, å jeg gleder meg sinnsykt til den dagen kommer.

En dag, en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og :velkommen: hit Kroeriks: !!

Alltid hyggelig med nye "forbundsfeller" :)

Vet akkurat hvordan det føles å ligge så nært opp til den magiske grensen (20p)!! Jeg hadde marginene på min side denne gangen - men skal dette gjøres en gang til - så skal jeg så absolutt starte tidligere.

Men en ting har du med deg til neste år : Erfaringen fra opptaket! Du vet hva som kreves og da blir det kanskje lettere å sikte seg mot det :) Ønsker deg lykke lykke til neste opptak!! Kan anbefale crawl kurs. Det hadde jeg veldig nytte av. Teknikk er tingen!!

Ny tråd for 09 kommer ganske sikkert opp iløpet av høsten!! :)

Er det et lite brev på meg - så kan jeg garantere at jeg vil være å se her neste år også!!

Endret av MorHubro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

! De små konvoluttene kommer også i år, og skulle en være så uheldig å få en av dem så er det vondt noen dager, men så er det bare å sette seg på hesten igjen. Enkelt og greit!

Jeg har troen på at jobber en hardt nok, er målbevist og i tillegg har en aldri så liten stå på vilje, så kommer en dit en vil, men det er ikke gratis, det koster svette og tårer, men en dag, en dag står vi der hele gjengen med den store fine vakre konvolutten, å jeg gleder meg sinnsykt til den dagen kommer.

En dag, en dag.

Signerer!!!!

Gunnar K må nok "holde" ut med oss år etter år til vi får lirket oss inn.. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det en uke igjen til vi har svarene... mest sannsynelig...

Hva gjør dere for å få tiden til å gå?

Jeg fordriver tiden med å dunke hodet i veggen gjentatte ganger... Eneste som hjelper... Det og "Snømannen " av Jo Nesbø.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det en uke igjen til vi har svarene... mest sannsynelig...

Hva gjør dere for å få tiden til å gå?

Jeg fordriver tiden med å dunke hodet i veggen gjentatte ganger... Eneste som hjelper... Det og "Snømannen " av Jo Nesbø.. :P

Torturere hagen.. har snart spadet opp hele sia på huset!!! Og leser bøker.. men konsentrasjonen er vel ikke heeelt på topp. Merkelig..

I dag ska jeg bruke formiddagen i barnehagetog med de 2 minste.. *HURRA*

Så postmannen kan puste litt ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det en uke igjen til vi har svarene... mest sannsynelig...

Hva gjør dere for å få tiden til å gå?

Jeg fordriver tiden med å dunke hodet i veggen gjentatte ganger... Eneste som hjelper... Det og "Snømannen " av Jo Nesbø.. :P

Jeg skal egentlig lese til eksamen..men jammen sliter ikke jeg og litt med konsentrasjonen!

Det er vanskelig å bare sitte stille, jeg må gjøre noe.. -nettopp ferdig å stryke bunadskjorten til den store festdagen i morgen, tror aldri den har vært så glatt og fin før som i år..

Desutten fikk vi to lastebillass i går, med singel som skal spres utover fellesområdet her jeg bor, mye arbeid men tror ikke det skal gå så lang tid..

Sukk..en uke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fragment

Jeg synes en uke høres litt lite ut. Skulle ikke brevene sendes ut i uke 22? Nå er vi jo bare i uke 20. Det er mulig jeg roter. Dessuten var det vel snakk om at avslagene kommer først... Så sånn sett kan jeg godt vente to-tre uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes en uke høres litt lite ut. Skulle ikke brevene sendes ut i uke 22? Nå er vi jo bare i uke 20. Det er mulig jeg roter. Dessuten var det vel snakk om at avslagene kommer først... Så sånn sett kan jeg godt vente to-tre uker :)

Har du sovet i timen heller? :P

Brevene sendes ut i begynnelsen av uke 21, så i teorien bør både endel av de som kommer inn også få svar om under 1 uke!

Seriøst en uke, da blir liksom fremtiden vår bestemt på en måte... Ellers er det jo mange som gleder seg til svar fra skoler, men dette blir uansett litt spesielt, fordi vi ikke vet om vi blir godkjent selv om vi har nok poeng!

Det kiler i hele kroppen da jeg tenker på at det vi har ventet så lenge på veit mange av oss om 1 uke. Dessuten selv om jeg ikke kjenner dere personlig, gleder jeg meg også fryktelig til å se hvordan det går med dere også!!! Kommer dere inn, samtidig som meg vil det bli artig å sette et ansikt på alle her :)

Jeg gruer meg også samtidig til å få svar, egentlig veldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, det forklarer jo litt. Nå ble jeg brått litt mer nervøs...

Blir helt små kvalm av tanken jeg.. 1 uke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen grunn til at jeg klør litt etter å få svar er at jeg har tatt på megå ikke barbere meg før jeg får svar... Dette ble ytret 4 april... Skjegget kløør..... I sympati med madammen gikk jeg med på å stusse litt ,da jeg så ut som en villmann... Men FY som jeg gleder meg til å rake fjeset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeDelta

Har to eksamener neste uke så prøver å slå i hjel en tid med å lese litt til de :icon_razz:. Ellers blir det litt "the shield" (anbefales!), GTA IV og trening (anbefales også.. hehe).

Men håper så virkelig det blir positivt svar neste uke. Da blir det dobbelt feiring. Seff at jeg har kommet inn, men også at jeg er ferdig på blindern, forhåpentligvis for alltid. Jeg staver; ALFA - LIMA - LIMA - TANGO - INDIA - DELTA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det en uke igjen til vi har svarene... mest sannsynelig...

Hva gjør dere for å få tiden til å gå?

Jeg fordriver tiden med å dunke hodet i veggen gjentatte ganger... Eneste som hjelper... Det og "Snømannen " av Jo Nesbø.. :P

Sover! Minst 12 timer om dagen! Da går dagene litt fortere :ler:

Hehe, neida.. Leser til eksamen og som MikeDelta, spiller GTA IV :D

Endret av anavrin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller gjør som meg, bruk tiden til jobbing :D

haha... Nico er konge! Kult dere spiller, for det gjør nemlig jeg også en time eller to hver dag.

Ellers så jobber jeg som deg artaniz! Det er jo greit det også :)

Men kunne nok ønske jeg kunne gå inn i en tidsmaskin å komme en uke frem i tid gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

For dere som ikke kommer inn, så er GTA en mulighet for å bedrive kriminalbekjempelse i stor stil på fritia :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For dere som ikke kommer inn, så er GTA en mulighet for å bedrive kriminalbekjempelse i stor stil på fritia :P

Nå skal jeg ikke spore helt av her, for dette er ikke en diskusjon om GTA, men altså, jeg føler at jeg gjør det helt motsatte? hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeDelta

Hehe... er vel egentlig det motsatte GTA handler om ja. Men har hørt at multiplayer er artig... "cops n'robbers" litt ala den gamle leken i barnehagen "politi og tyv" som de sikkert fleste har vært borti.

Men dette ble litt avsporing :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som har dårlig hukommelse eller er det tilføyet et nytt punkt inne på phs sine sider..

I totalvurderingen blir det også lagt vekt på:

Muntlig og skriftlig framstillingsevne

Trygghet i intervjusituasjonen

Motivert og reflektert i forhold til politirollen

Modenhet, herunder empati og vurderingsevne

Naturlig myndighet og naturlig autoritet

Målbevisst og initiativrik

Vurderingsevne

Bevissthet om egne positive og negative sider

Endret av MorHubro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...