Gå til innhold

Politihøgskolen 2008


MorHubro

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har ikke tenkt å vente til svar kommer..

Jeg og MorHubro skal slå i hel noen timer over en øl eller to i byen på fredag. Hadde vært veldig koselig om dere andre vil være med.

Så folkens, ser vi flere av dere nå førstkommende fredag på Andy`s klokken 19.30?

Endret av LauraLine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke tenkt å vente til svar kommer..

Jeg og MorHubro skal slå i hel noen timer over en øl eller to i byen på fredag. Hadde vært veldig koselig om dere andre vil være med.

Så folkens, ser vi flere av dere nå førstkommende fredag på Andy`s klokken 19.30?

Eller kaffe og brus... :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller kaffe og brus... :kul:

Hehe..ja et eller annet i allefall..

-og vi skal oppføre oss fint.. :sjenert:

Endret av LauraLine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du kanskje også har observert, så har ikke jeg lagt ut noen særlig informasjon om hva og hvilke spørsmål jeg fikk av nemden, fordi det er ikke alt som trenger å bli offentliggjort, det er ikke alt som bør komme ut, men det er min mening, -og mitt valg. Hvorfor? Jo fordi, slik jeg ser det, -ingen intervju er like, på samme måte som vi alle er forskjellige. Jeg tror ikke nemden har en liste med gitte spørsmål men at vi blir intervjuet iforhold til hva og hvem vi faktisk er, utifra papirene og egenerklæringen vår.

Du sier noe der. Og jeg som bare peisa på med så å si alle spørsmålene jeg ble stilt under intervjuet. Gjorde det i god tro for å hjelpe andre, men var kanskje litt korttenkt :(

Jaja, gjort er gjort.

Gratulerer så mye med vel overstått LauraLine og MikeDelta. Veldig velfortjent hvis (når) dere kommer inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe..ja et eller annet i allefall..

Undertegnede er ei pingle når det kommer til øl.. Sånn helt uoffisielt på dette forum.. :ol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eff... Nå er jeg selvfølgelig SKRAPE blakk fortiden, og en øl vil bety at jeg ikke kan spise middag de neste to dagene, så jeg er med en annen dag, helst i umiddelbar nærhet til den 5 i hver måned, da det er lønningsdag. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier noe der. Og jeg som bare peisa på med så å si alle spørsmålene jeg ble stilt under intervjuet. Gjorde det i god tro for å hjelpe andre, men var kanskje litt korttenkt :(

Jaja, gjort er gjort.

Tror så absolutt det ikke har noe å si Even! Så ikke tenk på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må vel møtes alle sammen til en øl når (positivt) svar har dumpet ned i postkassa? :)

Hadde vært kos det ja! Hadde jo vært bra greier om vi kom i samme klasse også :-D

Angående øl, så jobber jeg denne helgen, så passer dårlig :|

Endret av artaniz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, denne helgen passer dårlig. Jobber :(

Hvorfor må jeg bo så langt unna Oslo daa? :)

Jeg skal jo uansett til USA jeg da, så dere får kose dere mens jeg sitter på flyet :)

Skulle faktisk GJERNE vært med dere jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ha det tilgode til brevet har kommet ;) litt opptatt med eksamener og oppgaver fremover, men det må være mulig å samle forumet en dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fragment
Vi må vel møtes alle sammen til en øl når (positivt) svar har dumpet ned i postkassa? :)

Vi i Bergen kan møte dere til en øl når skolen starter til høsten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders1

Hei!

Lurer på om noen av dere som har vært på opptak før kan fortelle hvordan synstesten foregår? Ettersom jeg forstår så foregår denne etter man har kommet igjennom de fysiske testene.

Er det en slik test hvor man leser opp bokstaver på en vegg? Eller er det av optiker typen, hvor man sitter i en stol med masse forstørrelsesglass og lignende?

Hvor lang tid tar denne testen? Hvor omfattende? Hadde legen et kritisk eller et positivt utgangspunkt?

Har planer om å søke til opptak 2009, men er litt usikker på om jeg er bittelitt for nærsynt. Har vel rundt -0.75. Jeg bruker ikke briller eller linser og føler jeg har et godt syn, men det er jo ikke perfekt.. Jeg har perfekt fargesyn.

På forhånd takk! :)

Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Lurer på om noen av dere som har vært på opptak før kan fortelle hvordan synstesten foregår? Ettersom jeg forstår så foregår denne etter man har kommet igjennom de fysiske testene.

Er det en slik test hvor man leser opp bokstaver på en vegg? Eller er det av optiker typen, hvor man sitter i en stol med masse forstørrelsesglass og lignende?

Hvor lang tid tar denne testen? Hvor omfattende? Hadde legen et kritisk eller et positivt utgangspunkt?

Har planer om å søke til opptak 2009, men er litt usikker på om jeg er bittelitt for nærsynt. Har vel rundt -0.75. Jeg bruker ikke briller eller linser og føler jeg har et godt syn, men det er jo ikke perfekt.. Jeg har perfekt fargesyn.

På forhånd takk! :)

Anders

Hei Anders.

Da du søker skolen må du skaffe deg en legeattest. Der skal også synes bekreftes fra lege. Problemet der er at leger tar denne egenerklæringen meget forskjellig da det kommer til seriøsitet. Du må nok regne med å lese opp noen bokstaver og se i en fargesynsboktest da du skaffer deg denne før fristen.

Etter de fysiske testene kommer du inn til PHS sin lege. Etter mitt syn en positivt innstilt fyr, men et krav er nok et krav uansett.

Du må lese av en vegg, og det er ikke noen omfattende test.

Synskravet er absoulutt, men jeg tror nok du skal klare deg igjennom med -0,75

Lykke til så sees vi på skola ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor må jeg bo så langt unna Oslo daa? :)

Jeg skal jo uansett til USA jeg da, så dere får kose dere mens jeg sitter på flyet :)

Skulle faktisk GJERNE vært med dere jenter :)

Ja sånn er livet;-)

Det er jo flott å få oppleve litt av USA også da, og jeg håper du får en riktig så fin tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeDelta

Bare tre dager siden fysiske tester og jeg er allerede gal av å vente. Vet at tålmodighet er en dyd og at det er en egenskap som kommer godt med som politimann, men tror jeg aldri har vært så spent noensinne før! Uff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns faktisk ventinga første uke etter opptak var mest slitsom iforhold til ventinga på brev.. Nå er det snart 4 uker siden jeg var ferdig, og tenker faktisk ikke så mye på det. Selv om jeg selvfølgelig er veldig spent ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten noen som har noen fine sider med info om norsk politi? Begynner å bli litt lei av Milforum, politiforum, kvinneguiden og politi.no

Noen som har andre forum eller gode sider?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...