Snuselille Skrevet 12. februar 2008 #1 Skrevet 12. februar 2008 Bare lurer. Om man har absolutt INGEN planer om å bruke det over evne, men heller ha det i bakhånd i tilfelle rottefelle. Og betaler til forfall så man slipper fæle renter. Jobber litt ved siden selv, men har ikke noen fast månedslønn derifra - i tilfelle slikt skal føres inn på søknaden. Hva mener dere som kan dette mer enn meg?
Gjest Roxie Hart Skrevet 12. februar 2008 #2 Skrevet 12. februar 2008 (endret) Ja, det gis kredittkort til studenter, bl.a. studentpakken til DnB inkluderer et kredittkort. Jeg kjenner flere studenter som har kredittkort. Edit: Om det er lurt eller ikke, aner jeg ikke noe om Endret 12. februar 2008 av Roxie Hart
Aurela Skrevet 12. februar 2008 #3 Skrevet 12. februar 2008 Lurer på om Nordea også har studentpakke, ellers har DnB det, som Roxie Hart nevnte
Snuselille Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 12. februar 2008 Lurt er vel hva man gjør det til selv ;)
Kjetil E Skrevet 12. februar 2008 #5 Skrevet 12. februar 2008 Det kan faktisk være veldig smart, særlig å bruke det der du ikke for varen med en gang. For hvis du ikke skulle få det du har betalt for kan du gå til kortselskapet og kreve pengene igjen. Som for eksempel nå da Coast Air gikk konkurs, de kundene som hadde kjøpt bilett med kreditkortet sitt for penga igjen der, mens de andre sitter med skjegget i postkassa og for null og niks
Gjest Opa Skrevet 12. februar 2008 #6 Skrevet 12. februar 2008 Som skrevet over; kredittkort KAN være lurt, om man bruker hodet Blant annet er det med reiseforsikring på de fleste kredittkort, det kan jo være greit. Eller om man venter på studielånet og må ha bøker/pc, bruke kredittkort og betale alt igjen når man får lån, da betaler man heller ikke renter.
Gjest Wolfmoon Skrevet 12. februar 2008 #7 Skrevet 12. februar 2008 Jeg fikk kredittkort gjennom fagforeningen min, selv om jeg er student og absolutt ikke har så veldig god råd. Der fikk imidlertid ikke min søster kredittkort, selv om hun har betraktelig bedre økonomi enn meg.. Når jeg nå har gått på en liten smell på kredittkortet så har jeg definitivt stålkontroll til enhver tid, og har man det så er det ofte en bra løsning. Dessuten var det lurt å ha når vi skulle ut og reise og jeg glemte det vanlige bankkortet mitt hjemme. Min søster tok da ut kontanter på sitt, mens jeg betalte hotell, mat på resturant o.l.
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2008 #8 Skrevet 12. februar 2008 Hva med bankkort til ungdommer, hvor gammel må man være for å få det? Jeg spør fordi jeg syns jeg ser stadig yngre ungdommer (fjortiser?) ta ut penger på minibanken. Men det er kanskje jeg som er blitt eldre
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2008 #9 Skrevet 12. februar 2008 Hva med bankkort til ungdommer, hvor gammel må man være for å få det? Jeg spør fordi jeg syns jeg ser stadig yngre ungdommer (fjortiser?) ta ut penger på minibanken. Men det er kanskje jeg som er blitt eldre Jeg fikk bankkort da jeg var 9-10 år gammel og det begynner å bli noen år siden Men tror grensa nå for dags varierer mellom 11 og 15.
Snuselille Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #10 Skrevet 13. februar 2008 Jeg tror jeg var rundt 16 da jeg fikk bankkortet mitt? Det er over 10 år siden nå.
La Luna Skrevet 13. februar 2008 #11 Skrevet 13. februar 2008 Alle i mitt årskull fikk tilbud om bankkort rett rundt konfirmasjonen. Om vi kunne fått det før veit jeg ikke.
Snuselille Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #12 Skrevet 13. februar 2008 Tilbake til hovedtemaet, så fikk jeg faktisk i dag brev i posten fra organisasjonen min om kredittkort derifra, så da sa jeg jatakk til det. LO Favør.
Østlandet Skrevet 13. februar 2008 #13 Skrevet 13. februar 2008 (endret) Hvorfor det? Har du undersøkt prisene på andre kort? Brukt en kredittkortkalkulator osv...? http://pub.tv2.no/nettavisen/okonomi/priva...ticle898213.ece Kona mi fikk også dette tilbudet. Hun takket nei, da hun mener hun ikke har behovet. Men jeg viste henne forskjellene mellom "LO favør" og f eks "365direkte". I tilfelle hun forandret mening. Sistnevnte er jo VELDIG mye bedre. (3,65% tilbake på alt i møbel og bensinbransjen og 1% på alt annet) Yabank har også et kort, som kan brukes i dagligvareforetn. Vet jo ingenting om din kred.verdighet. Men jeg hadde da først prøvd de kortene med best betingelser. Du vil vel tjene penger? LO favør, har jo betingelser lik en menge andre kort. ingenting spesielt bra med det. Endret 13. februar 2008 av Østlandet
Snuselille Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #14 Skrevet 14. februar 2008 Har ingen direkte plan om å bruke det aktivt, så det går nok bra Kun som backup i direkte kriser. Vet å holde meg selv i skinnet, så tenker det ordner seg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå