Gå til innhold

Planlegger å slutte på pilla, men usikker når....

Anbefalte innlegg

Gjest brud 08
Skrevet

Vi har begynt å planlegge barn og gifer oss til sommeren. :rødme:

Jeg har lyst å slutte på pilla i mars/april slik at jeg har hatt en god pause før vi begynner å prøve... Men er så usikker på hva som skjer når jeg slutter...

Hvor lang tid gikk fra du sluttet til du fikk mensen? Var noe anderledels? Blødde du mye og ukontrolert?

Jeg tørr jo ikke slutte før bryllupet om det tar helt av!

Videoannonse
Annonse
Gjest moimoii
Skrevet

Begge gangene jeg har sluttet på pillen har mensen kommet nøyaktig da den skulle i forhold til min gamle syklus, men det er veldig individuelt da, men etter jeg sluttet på pillen har jeg fått masse kviser, det viste seg at yasmin hjelper mot kviser, men jeg har gått ned i vekt da! :)

Skrevet

fikk pillemensen rett etter jeg tok den siste pillen

blødde ikke noe mer eller lengre enn vanlig.

så fikk jeg vanlig mensen en måned etterpå, eller litt over en måned, husker jeg ventet litt.

Etterpå har den vært ganske regelmessig, variert fra 26-28 dager mellom.

Blør sånn som jeg gjorde når jeg gikk på pillen egentlig(bortsett fra at hjertet blir knust når den kommer :fnise: )

Skrevet

Gått på p-pille i ca 7 år, ble gravid 3 mnd etter pilleslutt. Anbefaler ikke å slutte på pilla før dere er 'ferdig' med festinga. Ellers er det jo ikke noe problem å bruke annen prevansjon fram til da om du vil avvenne kroppen.

Skrevet

Det er jo veldig individuelt da. Men du kan jo slutte før bryllupet, og så bruke alternativ prevensjon fram til det, så kroppen får stabilisert seg.

Gjest sånn ja
Skrevet

Jeg har vært helt regelmessig hele veien, men fikk også en del kviser ca 3 mnd etter jeg sluttet med piller (husker ikke hvor lang tid det varte, men det gikk over).

Det er for øvrig absolut ingen grunn til å ha pause etter pilleslutt før man begynner å prøve. Risiko for tidlig spontan abort er litt høyere helt i de første syklusene, den er ju skyhøy uannsett.

Skrevet

For min del:

tok siste brett ferdig 2 dager før bryllupet (slutten av april) - og fikk mensen som vanlig 5-6 dager etterpå. I mai og juni fikk jeg vanlig mens til fast tid. Ingen forskjell i mengden blod.

Junimensen var den siste jeg fikk - for jeg ble gravid i starten av juli!

Men selv om mensen var regelmessig fikk jeg eggløsning uregelmessig i følge jordmor - derfor stemmer ikke min menstermin. Riktig termin ble satt på ultralyd

Gjest brud 08
Skrevet

Tusen takk for mange svar!

Jeg går ut pillebrettet, og blir ferdig med `festing/bryllupsreise` - så får jeg ta blødninger og kviser som de kommer... :ler:

Utrolig glad for at jeg spurte - for etter "min plan" ville jeg risikert å være full av kviser på bryllupsdagen og selv om det er bagateller hadde det ikke vært mye moro...

Betryggende å høre at så mange får menstrasjon ganske raskt etter pille-slutt, jeg trodde deg kunne ta "laaaaaaaaaang" tid...

Skrevet

Hadde brukt pillene i 7 år, og det tok 18 mnd m oss før jeg ble graid med førstmann. Med nr 2 gikk det 4.mnd etter pilleslutt..

Skrevet (endret)
Hadde brukt pillene i 7 år, og det tok 18 mnd m oss før jeg ble graid med førstmann. Med nr 2 gikk det 4.mnd etter pilleslutt..

Jeg sluttet egentlig på p-pillene mine i mai, men ikke prøvd å bli gravide før nå de siste mnd... Hehe.. Så håpe rjeg ikke bruker for lang tid ;) Gått på pilla siden jeg var 16, da jeg sluttet var jeg 20...

Endret av pleiepike
Skrevet

Var regelmessig i syklusene, og begynte på piller som 15 åring, sluttet på de som 18 åring, og fikk mens igjen sånn nå og da når jeg var 20. Ble omtrentlig regelmessig når jeg var 21-22.

Endel sterkere smerter de første par gangene (les: det første året), men det regnet jeg nesten med etter at kroppen hadde vært såpass ødelagt i så lang tid.

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg hadde gått på p-piller i fire år før jeg sluttet rett etter bryllupet. Ble faktisk gravid ved første mulighet! Fikk positiv graviditetstest ved første forventet menstruasjon:-) Kan altså gå veldig kjapt!

Skrevet

Har omtrent samme erfaring som gjest over. Jeg sluttet på p-pillen etter nesten 10 års bruk. Fikk mensen regelmessig med en gang, men rakk bare å ha mensen 2 ganger (dvs rett etter pilleslutt + 28 dager etter) før jeg oppdaget at jeg var gravid. Merket ikke noe til forandringer i vekt eller hud, annet enn det som naturlig nok kom etterhvert i graviditeten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...