Gå til innhold

Sønnen fotografert i billigklær

Fremhevede innlegg

Skrevet

Finnes det folk som kommer inn i andres hjem, ser et bilde av barnet deres på veggen, og kommenterer for et simpelt og tarvelig klesplagg barnet har på seg? Min kjennskap til småbarnsmødre tilsier at jeg aldri kommenterer det om jeg skulle finne noe mindre søtt eller tiltalende ved barnas utseende, oppførsel osv. Og reaksjonene i denne tråden viser hvorfor. Og dette er barnehageansatte? Får håpe ingen finner på å sende ungene sine dit kledd i billig trash :gjeiper:

*nynner på en sang om en mor med 11 barn*

Videoannonse
Annonse
Gjest nobilian
Skrevet (endret)
Jeg er ikke opphengt i merker, hadde jeg vært "opphengt" i merker ville ejg vel visst at B&G var et trashmerke. At man ikke vil ha billigmerker betyr ikke at man bare kjøper de dyreste merkene, Vi har mange klær fra de vanlige kjedene. Så slutt og døm, som jeg sa skal du huske at det er et annet menneske på den andre siden av nettet, og du skal derfor oppføre deg litt hyggelig og respektfyllt selv om du er uenig.

Skjønner deg faktisk på sett og vis, men synes ikke det er en SÅ stor sak.

Om du mener din mor har gjort dette med vilje, må det være fordi hun synes du er snobbete? Hun skal selvsagt ikke betale.

MEN, (advarsel, konstruktivt): Gå til et design- og trykkselskap. De scanner bildet, manipulerer vekk logoen og trykker det på nytt. Omtrent to timers jobb om de har tid. Det vil ikke lenger være et foto, men ingen andre vil kunne se det og du trenger aldri å nevne det mer.

Synes du har fått for mye pepper her, og det har du takla bra.

Sannelig.

Endret av nobilian
Skrevet

Morsom lesing, har kost meg godt når jeg har lest gjennom alle svarene. Men jeg har ikke tid til å kommentere noe, jeg skal ha en tur på Europris, der skal jeg bla kjøpe ullundertøy til min sønn som skal på leirskole...vanter til jenta som er så billig at det ikke gjør noe at de forsvinner etter en stund, dessuten hårfarge til meg selv som er mye billigere der enn andre plasser...

Skrevet

Det dumpa forresten en reklame fra Europris i postkassa mi i stad... De hadde parkdresser fra B&G på tilbud, og reklamerte med at de ble rangert som "Mest for pengene" i bladet "Foreldre & Barn" ;)

Skrevet

Som de fleste kjenner til kommer holdninger til barn mest fra foreldrene, og med slike holdninger er jeg skremt! Tenk på de stakkars ungene som har foreldre som ikke bryr seg om hvor klærne er kjøpt, de kommer til å bli mobbet av dine unger pga dine sterke meninger rundt hva som er trash og ikke...

Jeg skjønner at dette ikke var et image du ville utstråle i bildet, men du tenkte ikke på det før venninnene dine bemerket det. Du burde heller stå rakrygget og sagt at du syns dressen var sprek og fin! Dette sier mer om din selvtillit enn du vil innrømme her, en selvsikker person ville blåst i bemerkningene fra venner. Men dersom det plager deg sånn, så gå til et trykkeri, de kan hjelpe med å få bort logoen, det blir ikke like bra som hos fotografen siden de ikke har originalfil, men nesten like bra. Og den kostnaden syns jeg du skal ta helt alene.

Tidligere jobbet jeg i innkjøpsavdelingen til en stor dagligvarekjede og kan melde om at da vi reiste rundt for å kjøpe kofferter, klær, strømpebukser etc så kjøpte vi mye av akkurat de samme som de andre kjedene. Det var faktisk en del samarbeid for å sikre at tingene som ble bestilt ikke ble helt identiske, men det gikk kun på utseende og ikke kvalitet. Kan melde om at vi kjøpte de samme koffertene som Morris, de samme strømpebuksene som Orublu og de samme barneklærne som Exit.

Hilsen en som garantert kommer til å få mye fra billigbutikkene av stolte besteforeldre når avkommet kommer til sommeren. Så lenge det er fint og ok kvalitet har vi ingen problemer med det selv om vi begge er høytlønnede ledere i privat næringsliv.

Skrevet
Jeg kan ikke helt skjønne hvordan du kan tvile på hennes mors hensikter. Du kjenner henne overhodet ikke :nei:

Nei, jeg kjenner henne ikke. Men jeg velger å tro at bestemora til gutten ikke er så ussel at hun kjøper en dress på Europris som barnebarnet kan ha på på fotograferingen for å være slem mot datteren (puh!).

Gjest Frustrert datter
Skrevet

Kjære Eximus og Lille katt,

jeg vil bare si takk fordi dere forstår situasjonen og fordi dere forsvarer min rett til å reagere.

Til alle andre: Dette er så overveldende at jeg ikke orker å lese de mange nye sidene. Kanskje i morgen. Jeg vil bare si at min mor faktisk ville fryde seg over å gi barnet mitt noe skikkelig billig. Og det er ikke fordi jeg er snobbete av noe slag, men fordi hun elsker å gjøre ting som sjokkerer og ergrer andre. Hun har alltid vært slik, og får tenning av å såre andre. Dere får tro hva dere vil. Det er vel bare et tidsspørsmål før hun selv slipper "bomben" og forteller meg at hun har kjøpt en Europris-joggedress. Til alle som ikke tror det er et Europris-merke, så kan jeg bekrefte det som står lenger oppe. På lappen inni, som jeg sjekket nå i kveld, står det faktisk at det er "Distributed by Europris".

Jeg kunne gjerne kjøpt både Adidas og Redken på Europris, fordi poenget er ikke HVOR disse tingene er kjøpt. Men det som er "distributed by Europris" er tr... unnskyld: "harry".

Gjest Frustrert datter
Skrevet
Synes du har fått for mye pepper her, og det har du takla bra.

Sannelig.

Takk skal du ha, nobilian :-) :klem:

Gjest Forbanna leser
Skrevet

Nå får dobbeltmoralistene her inne se til å ta seg sammen!!! Vedder på at INGEN AV DERE hadde latt barna deres bli tatt bilde av i et harry merke som Europris er! Det hadde dere unngått og det vet dere selv!!! Så slutt og lat som dere er bedre mennesker enn ts, dere er mye mye verre, for dere later som dere er noen andre enn det dere er. INGEN ville helt bevisst latt barna bli fotografert med Europris klær. Ingen!

Skrevet
... Til alle andre: Dette er så overveldende at jeg ikke orker å lese de mange nye sidene. Kanskje i morgen. ...

Til hun som ser det hun vil se og hører det hun vil høre er det ikke mer å si, egentlig. Hvorfor tar du dette opp på et forum når du bare lukker øynene for det du ikke vil se? Hadde du virkelig forventet at folk skulle være enige med deg? Da kan du ikke være riktig klok, men det har du igrunn bevist mange ganger allerede, både med selvmotsigelser og verdivalg.

Vi kan ikke vite at din mor er ond, og vi har bare ditt ord for det. Samtidig som du ikke nøler med å omtale henne i særdeles lite flatterende ordlag reagerer du sterkt når du mener noen går over streken i debatten. Du synes sikkert jeg har gått over streken nå, men det er på tide for deg å høre det. Måtte din mor gjøre deg arveløs om du har gjør noe så skammelig som å kreve henne for at din egen forfengelighet har blitt såret.

Skrevet
Nå får dobbeltmoralistene her inne se til å ta seg sammen!!! Vedder på at INGEN AV DERE hadde latt barna deres bli tatt bilde av i et harry merke som Europris er! Det hadde dere unngått og det vet dere selv!!! Så slutt og lat som dere er bedre mennesker enn ts, dere er mye mye verre, for dere later som dere er noen andre enn det dere er. INGEN ville helt bevisst latt barna bli fotografert med Europris klær. Ingen!

:klappe::klappe::klappe:

Skrevet

Det blir fort litt lynsjementalitet i tråder som dette, og man skal være en ganske så sterk og sikker person for å kunne ta 22 sider med kritikk på strak arm, unnskylde seg, innrømme feil og ikke ramle i forsvar.

Til selve saken: Jeg synes som andre at du overhodet ikke bør forvente at din mor skal betale for dette. Jeg klarer heller ikke helt å forstå hva det er som gjør at Europris er så harry når det ikke dreier seg om kvalitet og pris, og at de er sydd i utlandet slik klær fra H&M og andre kjeder også er. Hva er da forskjellen mellom Europris og H&M, egentlig?

Skrevet

Dette har du helt rett i: jeg ville aldri latt barnet mitt fotograferes i JOGGEDRESS hos fotograf... Det høres helt merkelig ut..

Ellers må jeg si at å snu så i en sak som du har gjort her - fra å like dressen til å "hate" den OG din mor - det er PATETISK. Beklager å si det: her er det du som har driti deg ut..

Gjest Grafica
Skrevet

Vet du, jeg hadde stilt opp i bryllupet mitt med klær fra europris om jeg fant noe jeg likte der. Eller fra Dior. Eller fra hvorsomhelst. Fordi jeg driiiiiiter langt i hva som står på merkelappen. Så lenge jeg liker klærne, eller kaffekoppen, eller gulvteppet, blåser jeg i hvor det er fra. Jeg kan like gjerne kjøpe lamper på Ikea eller Flos, jeg kjøper penkjole på Hennes og Maurits eller fra Versace (ikke at jeg har penger til det, men ;P) og hadde jeg hatt barn, hadde jeg kjøpt klær som jeg syntes var kule, og som ikke kosta allverden fordi jeg vet hvor fort barn sliter de ut. Så ti still med deg.

Skrevet

Når man skal bruke 3000 på en fotografering og forstørring, så kan det kanskje være lurt å ta ansvar for klærne selv - i allefall om man vet at man har en mor som gjerne gjør "alt" for å spolere/være jævlig, osv...

Dersom jeg hadde hatt en slik mor, så hadde jeg ikke latt henne ha ansvaret for klærne mine barn skulle blitt fotografert med

(vel, det får hun ikke uansett, for dette er noe JEG vil ha kontroll over og bestemme selv (sammen med min mann, selvfølgelig) - uavhengig av hvor ting blir kjøpt)

Nei, jeg har ikke funnet klær som jeg synes er "verdige" fotograf-klær på Europris, men dersom de hadde hatt det jeg har sett etter, så ser jeg ikke på det som noe problem.

Gjest Grafica
Skrevet (endret)
Gud, jeg elsker folk som skal demonstrere hvor lite de bryr seg om merker. Takk til dere.

Jeg er student, og har ikke råd til å bry meg om hvor klær kommer fra om jeg så ville ;)

Endret av Grafica
Gjest Dommeren
Skrevet
Jeg er ikke opphengt i merker, hadde jeg vært "opphengt" i merker ville ejg vel visst at B&G var et trashmerke. At man ikke vil ha billigmerker betyr ikke at man bare kjøper de dyreste merkene, Vi har mange klær fra de vanlige kjedene. Så slutt og døm, som jeg sa skal du huske at det er et annet menneske på den andre siden av nettet, og du skal derfor oppføre deg litt hyggelig og respektfyllt selv om du er uenig.

Du spuret om det var rett eller galt. Da må du tåle at alle svarer at det er galt selv om det ikke er det du ville høre.

Dessuten bør du kanskje ta til deg at det nærmest er rekordoppslutning på denne tråden, hvilket tyder på at forslaget ditt om at din mor skal betale er direkte hårreisende, helt sjokkerende, ja rett og slett helt borti natta.

Skrevet (endret)

Synes ikke du skal tenke så mye på dette jeg.

Gjort er gjort, er gutten heldig på bildet og joggedressen fin synes jeg ikke du skal henge deg opp i at joggedressen er fra et billigmerke.

Jeg kan forstå at det var sårt og få dette "slengt" i trynet av dine venninner, men hev deg over det. Du får si det som det er, at det er din mor som har kjøpt klærene og at du ikke ante at det kom fra en "billigbutikk".

Endret av kospia
Skrevet

Synes moren viser et godt poeng. Mange tror de ikke liker klær fordi det er av et bestemt merke som de kanskje ser på som litt harry. Men vet de ikke at plagget er fra slike butikker, kan de finne på å like det. Jeg har fått en del skryt av plagg jeg har kjøpt til meg selv på feks Cubus. Og TS fant ut at Europrisdressen var fin og verdig en fotosession helt til merket ble avslørt.

Dersom du/dere gikk med en genser fra en billigbutikk og fikk skryt og spørsmål om hvor den var kjøpt fra noen som vanligvis handler i litt "finere" butikker. Ville det ikke da vært rart og bare dumt om vedkommende svarte deg "Åja, er den fra xxx, ja da var den ikke fin likevel"??

Jeg skjønner at du ikke vil at et fotografbilde skal lyse av kjeder som nille og Eiropris feks, men når du likte dressen før du fikk vite meret, kan den jo ikke ha lyst særlig av Europris? Du kunne jo bare svart venninnene dine "åja, er det Europris den kommer fra? Skulle ha noen fargerike klær sa fotografen, og denne som jeg fikk i gave matchet de kriteriene".

Skrevet

Denne tråden går jo over stokk og stein!

Jeg ville heller ikke hatt reklame for Europris eller Nille i stuen min,rett og slett fordi jeg ikke bruker klær derfra, og hvorfor skulle jeg da gjøre det akkurat den dagen jeg ble fotografert? Hadde noen lurt på meg en Europris bukse med synlig logo som jeg ikke så før etter bildene ble tatt så hadde jeg følt meg litt lurt etterpå.

At mor ikke skal betal for ny fotografering har blitt skrevet nok nå vel? TS skjønte nok at det ikke var rettferdig ved å lese de første svarene i tråden.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...