Gå til innhold

Sønnen fotografert i billigklær

Fremhevede innlegg

Skrevet
Slutt å tull....Du reagerte ikke på dette før venninnene dine kommenterte at det var et billigmerke.

Jeg håper ikke dette er seriøst.

Samme tenkte jeg!

Du var kjempefornøyd med bildene helt til venninnen din kommenterte at den dressen sikkert var kjøpt på Europris, for der hadde de det merket.

Forstår ikke hvorfor du ikke bare sier "og så da?" til venninnen din, og fortsatt er fornøyd med at bildet er stilig!

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nei, men disse spesielle klærne, eller klesmerket om du vi, selges i en butikk TS har dårlige assosiasjoner til - og at hun da ikke vil ha det på fotografiet til sønnen kan da umulig være vanskelig å skjønne?

Næmen da er det vel bare å å fikse sånne ting selv da! Hun hadde vel ingen dårlige assosiasjoner før hennes dårlige "venninner" fortalte hennes det heller...

Og først var det prisen - så var det butikken som var gale.

Og hvor mye troll dette evt er - det finnes helt klart mange som tenker sånn som dette! Jeg er også bevisst det jeg kler på mitt barn - det er visse ting vi ikke bruekr hos oss som mange synes er stas - det gjør meg snobbete på mange måter - men ts her er jo bare trash selv - i tanker og meninger om andre.

Hun VIL jo ikke høre en gang og har sablet ned ethvert forsøk på å si at dette ikke er så ille som hun skal ha det til.

Skrevet

Det blir vel vanskelig å forklare sønnen din, hvorfor du tar bilde ned av veggen !!. Skal du si til han at bilde er forferdelig. Og at bestemora er gjerrig og ond som kjøpte joggedressen til han. ?? Stakkas gutt!!

Skrevet

Hm. Interessant tråd... jeg klarer ikke la være å blande meg :fnise:.

For det første: jeg tror absolutt TS kan ha en ond mor. Skjønner ikke hvorfor alle er så uenige i det. Vi kjenner da ikke moren hennes! Moren min er i stand til å gjøre ekle ting mot oss barna og føle skadefryd etterpå, faktisk. Så jeg betviler ikke TS på det punktet. Hun kjenner moren sin best.

For det andre: det er mange i tråden som mener at TS er en snobb, men som samtidig mener at en joggedress ikke er "fint" nok til et fotograf-bilde. Ingen andre som synes det er litt... erhm... dobbeltmoral?

For det tredje: jeg synes selv jeg er temmelig usnobbete. Handler på Rema og Ikea, strekker meg laaangt for å spare penger, er stolt av å skaffe ting billig som ser bra ut. Men selv jeg har mine snobbete sider, og det tror jeg folk flest har, også de som motsier TS i denne tråden.

Jeg kjøper stearinlys på Nille og nudler på Europris. Men jeg synes likevel at Nille og Europris er harry butikker. Samme med Wearhouse. Jeg går ikke dit for å kjøpe undertøy, topper og bukser, selv om det sikkert ser greit ut og har grei kvalitet. Nettopp fordi jeg synes de kjedene er harry. Jeg ville heller ikke kjøpt klær fra de butikkene til mitt barns fotografering!! Er jeg da en snobb???

Jeg er ganske bevisst på hva slags verdier jeg vil overføre til mine barn. Jeg skal strekke meg langt for å unngå at de opplever f.eks. merkepress. Men kan jeg ikke få lov til å være skapsnobb likevel? Er dere andre her inne virkelig så "edle"? Ingen som har mer lyst på de lekre Pumaskoene, framfor joggeskoene på Europris??

Mange foreldre må unngå dyre merkeklær til seg selv, fordi barna ikke skal be om det samme, eller for å vise barna at klær fra HM og Cubus også er OK.

Ingen som kjenner seg igjen i det altså??

Jeg synes ikke TS burde bruke så sterke ord som "trash" om Europris. Kanskje er jeg naiv som synes at "harry" er litt bedre... men gi meg gjerne tilbakemelding på det :).

Jeg synes ikke TS har noen som helst rett til å kreve penger av sin mor, samme hvor ond hun er :).

Jeg synes TS har skikkelig ræva venninner, forresten. Uten at jeg kjenner dem, men jeg synes kommentarene vedr. dressen er helt på trynet.

Jeg hadde nok også følt at det var litt "usselt" om min elskede prinsesse skulle henge i stua ikledd klær fra en butikk jeg synes er harry. Selv om dressen var fin og hadde god kvalitet. Men jeg hadde nok spurt min mor om hvor dressen var kjøpt hen. Fordi jeg kjenner min mor :). Det overrasker meg at ikke TS gjorde det.

Jeg synes jeg er en ganske usnobbete skapsnobb. Hvem er det som ikke er det da? Jeg liker Pumaskoene mine. Jeg liker Fornarinabuksene mine. Men jeg liker også undertøyet mitt fra Kiwi (Pierre Robert) :).

Skrevet

Akkurat når det gjelder antrekket joggedress så reagere vel de fleste også fordi det var fotografen som anbefalte det.

Skrevet

Veldig enig med lille katt - som jeg har nevnt flere ganger, så er jeg selvsagt også bevisst hva barnet mitt har på seg.

Skane med ts her, er at det vel strekkes "litt" langt (les: hun tar jo helt av!) Og hvsi man har en ond mor så får man innrette seg, ikke overlate noe så viktig til henne og så fyre av etterpå.

Skrevet
Hm. Interessant tråd... jeg klarer ikke la være å blande meg :fnise:.

For det første: jeg tror absolutt TS kan ha en ond mor. Skjønner ikke hvorfor alle er så uenige i det. Vi kjenner da ikke moren hennes! Moren min er i stand til å gjøre ekle ting mot oss barna og føle skadefryd etterpå, faktisk. Så jeg betviler ikke TS på det punktet. Hun kjenner moren sin best.

For det andre: det er mange i tråden som mener at TS er en snobb, men som samtidig mener at en joggedress ikke er "fint" nok til et fotograf-bilde. Ingen andre som synes det er litt... erhm... dobbeltmoral?

For det tredje: jeg synes selv jeg er temmelig usnobbete. Handler på Rema og Ikea, strekker meg laaangt for å spare penger, er stolt av å skaffe ting billig som ser bra ut. Men selv jeg har mine snobbete sider, og det tror jeg folk flest har, også de som motsier TS i denne tråden.

Jeg kjøper stearinlys på Nille og nudler på Europris. Men jeg synes likevel at Nille og Europris er harry butikker. Samme med Wearhouse. Jeg går ikke dit for å kjøpe undertøy, topper og bukser, selv om det sikkert ser greit ut og har grei kvalitet. Nettopp fordi jeg synes de kjedene er harry. Jeg ville heller ikke kjøpt klær fra de butikkene til mitt barns fotografering!! Er jeg da en snobb???

Jeg er ganske bevisst på hva slags verdier jeg vil overføre til mine barn. Jeg skal strekke meg langt for å unngå at de opplever f.eks. merkepress. Men kan jeg ikke få lov til å være skapsnobb likevel? Er dere andre her inne virkelig så "edle"? Ingen som har mer lyst på de lekre Pumaskoene, framfor joggeskoene på Europris??

Mange foreldre må unngå dyre merkeklær til seg selv, fordi barna ikke skal be om det samme, eller for å vise barna at klær fra HM og Cubus også er OK.

Ingen som kjenner seg igjen i det altså??

Jeg synes ikke TS burde bruke så sterke ord som "trash" om Europris. Kanskje er jeg naiv som synes at "harry" er litt bedre... men gi meg gjerne tilbakemelding på det :).

Jeg synes ikke TS har noen som helst rett til å kreve penger av sin mor, samme hvor ond hun er :).

Jeg synes TS har skikkelig ræva venninner, forresten. Uten at jeg kjenner dem, men jeg synes kommentarene vedr. dressen er helt på trynet.

Jeg hadde nok også følt at det var litt "usselt" om min elskede prinsesse skulle henge i stua ikledd klær fra en butikk jeg synes er harry. Selv om dressen var fin og hadde god kvalitet. Men jeg hadde nok spurt min mor om hvor dressen var kjøpt hen. Fordi jeg kjenner min mor :). Det overrasker meg at ikke TS gjorde det.

Jeg synes jeg er en ganske usnobbete skapsnobb. Hvem er det som ikke er det da? Jeg liker Pumaskoene mine. Jeg liker Fornarinabuksene mine. Men jeg liker også undertøyet mitt fra Kiwi (Pierre Robert) :).

Jeg er ikke uenig i det du skriver her, men det jeg reagerer på hos trådstarter:

Hun likte dressen, helt til hun fikk høre hva den kostet, og hvor den ble kjøpt!

Skrevet

Nei - ikke krev erstatning fra din mor for "ødelagte" bilder. Hvis du er "voksen" nok til å få barn, burde du ha kjennskap nok til å gjenkjenne godt/dårlig tøy uavhengig av merke. Forstår at du fulgte fotografens anbefalninger om både pent og hverdagslig antrekk - limegrønt er fresht nok til hverdags det! Lær av dine feil, og gjør som andre har foreslått: dobbeltsjekk, dobbeltsjekk, dobbeltsjekk så ikke slike ting skal skje igjen. Har forvørig ikke hørt at Fretex kun selger kvalitetsklær, de har jaggu mye dritt der også..

Er du sikker på at dine "venninner" ikke hevner seg fordi du kaller dem "barnehagetanter"?? Snakk om å vifte med rødkluten foran de som jobber som pedagogisk personale, det er respektløst samtidig som du henviser til at de ikke har utdannelse..

Kan du ikke leve med bildet du allerede har hengende på veggen - ta et nytt et og stå for regninga selv. Hva sier forresten barnets far til saken?

Skrevet
Jeg er ikke uenig i det du skriver her, men det jeg reagerer på hos trådstarter:

Hun likte dressen, helt til hun fikk høre hva den kostet, og hvor den ble kjøpt!

Ja, jo, tja.... jeg synes også det skurrer. Samtidig, hvis jeg går dyyypt inn i meg selv (noe som ikke er så langt :fnise:), kjenner jeg at jeg KUNNE kanskje ha kommet i skade for å tenke noe lignende selv.... Og SÆRLIG hvis det var min mor som kom med dressen.....

Jeg tror ikke man automatisk ødelegger sine barn med sine dårlige holdninger om man innerst inne synes at Europris er "harry", "simpelt" eller whatever. Det er da mulig å lære barn bedre holdninger enn man har selv????!!!! Fordi man innerst inne vet at man selv burde hatt bedre holdninger?! Det gjør man da hele tiden i barneoppdragelsen....

Jeg synes fortsatt "trash" er litt i overkant sterkt. Kanskje fordi harry eller simple ting kan fungere helt greit noen ganger, mens "trash" høres ut som noe man aldri ville besudlet sine fingre med å ta på en gang.

Skrevet
Her har han jo rett ...

Til TS: GALT. Nei, du skal ikke kreve penger av din mor til betaling.

Nå har du blitt opplyst om at de selger B&G andre steder enn på Europris, selv om du prøver å overse det - blir joggdressen ok da?

Det er du som driver mest nedrakking i denne tråden: Du rakker ned på din mor, og på Europris og andre billigkjeder. Jeg synes det er utrolig respektløst å referere til slike butikker som trash, det er helt sikkert folk her som jobber på Europris, og enda flere som kjøper produkter der. De er også mennesker med følelser, (siden du er så opptatt av de ekte menneskene bak datamaskinen). Du rakker ned på brukere som ikke er enig med deg, og generelt sett hele verden bortsett fra de som er enig med deg og dine "venninner".

Helt utrolig. Men engasjerende tråd er det i hvert fall.

:klappe:

Oi, som denne tråden har tatt av! Jeg har lest alt, men jeg har altså ikke kapasitet til å besvare alle mulige påstander og beskyldninger og generell kritikk. Holder det ikke å bare være uenige? Har noen av dere virkelig et så trist liv at dere er nødt til å være krasse og motbydelige? Jeg er klar over at det ikke gjelder alle, men det er svært mange av innleggene her inne som er til å spy av!

Jeg har en jobb å gjøre, og må nok holde meg unna Kvinneguidens debattsider noen timer. Men når jeg har tid til å gå på nett igjen i kveld, så håper jeg at det i det minste er noen hyggelige innlegg her, og ikke bare av den sorten som er ute etter å ta noen... Tenk over hvordan dere skriver, det må være lov å lufte sine følelser her uten at mange av dere begynner å nærmest steine trådstarter!

Og når jeg kommer tilbake i kveld håper jeg å lese noen flere fornuftige tilsvar her. Ha en god dag alle sammen!

Jeg synes du er utrolig hårsår, det er da ingen som steiner deg.

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet
Jo, det er det. Eller kan du bevise noe annet? Link i vei...

vet ikke om du har fått enda, har ikke lest lenger enn hit, men her

Skrevet

Jeg syntes virkelig synd i deg for all den pepperen du får, men jeg må få lov til å si at den er berettiget.

Du er en utakknemlig jente som ikke har sett dine begrensninger for hvor uhøflig du selv er nå..

Tenke seg til å i det hele tatt kreve sin egen mor for å betale 3000,- fordi du har fått en uttalelse fra "venninner" som påpeker et billigmerke på gutten din.

Du var fullstendig klar over fargen på logoen da du kledde han opp til fotografering, du var sikkert verdens stolteste mor både da du fikk denne dressen til gutten din og også da han ble oppstilt for fotografering..

Hvorfor skal du henge deg opp i ditt nylærte ord "TRASH" ... Samme hvor klærne er kjøpt vel så lenge de er brukbare, fine og behagelige på vel??

Skjerp deg!

PS: Jo da -jeg har lest hele innlegget ditt og fulgt med på alle svarene du har fått...

Gjest Gjest_Gamal_*
Skrevet

Hjælp! For en problemstilling! Du har godkjent klærne du fikk og når det underkjennes av snobbete venner så skal mora di betale? Hvor gammal er du egentlig?

Gjest septica
Skrevet

Er du kjempemisfornøyd med det bildet eller er det egentlig det at du er redd for at andre som er på besøk hos deg og ser bildet skal legge merke til at gutten din har en "trash-dress"??

Gjest septica
Skrevet

Og foressten,jeg har kjøpt både pysjamas,bodyer og sokker på EUROPRIS til gutten min....!!!

Gjest Gjest_inka_*
Skrevet

Hvorfor er B&G klær trash/søppel? Hvem har fortalt deg det?

På Europris får du også kjøpt joggesko i kjente merker som Adidas, puma, Reebook osv. Det er vel ikke trash/søppel?

Det var dumt at du ikke sjekket hvor moren din hadde kjøpt klærne når det er så viktig for deg.

For å være helt ærlig så hadde jeg også blitt irritert, men mest over meg selv, hvis jeg i ettertid hadde funnet ut at jeg hadde tatt på ungen noe som jeg forbinder med søppel. Jeg hadde kjøpt nye klær og bestilt ny time for fotografering. Tiden går så fort og det er moro å ha bilder man er førnøyd med når de blir store.

Som noen andre sier her så kan du gi moren din bildet med joggedressen. Enten til bursdag eller til jul.

Det er bare å innse at du har driti deg ut og at du neste gang dobbeltsjekker.

Lykke til!

Skrevet

Jeg synes det er litt rart at du synes dressen var fin helt til du fant ut at den var fra Europris. Du sier selv at du ikke er merkebevist, men det at du er veldig opptatt av hvilke butikker du IKKE handler i, tyder jo på at det er nettopp det du er. Jeg skjønner jo at du ikke synes det er så gøy når venninnene dine kommenterer at dressen er derfra, men det er jo ikke det viktigste i verden hva de mener. Still deg et hodet høyere!!

Jeg tviler også på mamman din gjorde dette mot deg bare for å være slem. Hvis det er tilfelle, så lurer jeg på hva slags mamma du har som bruker sitt eget barnebarn på den måten. Jeg er sikker på at mamman din kjøpte dressen for å være snill og fordi hun synes den var fin.

Skrevet

Dette fikk jeg også lyst til å svare på - og jeg har lest hele tråden...

Vet ikke hvilken fotograf du brukte, men fra en kjent fotografside kan jeg sitere: "Matchende farger gjør seg veldig godt, og klær med skarpe farger gir også fine effekter."

Jeg er selv selvstendig fotograf, og tar bilder av barn innimellom. Da ber jeg foreldrene ta med litt av hvert av klær og gjerne noe som matcher hvis det er flere som skal fotograferes sammen. Hva hver enkelt velger å fotograferes i er jo avhengig av stilen deres ellers også. Så hvis du valgte å ta med en joggedress til fotografen, så tror jo fotografen at det er greit for deg...Noen stiller stivpyntet i studio - da blir det ikke tullebilder - andre velger en mer avslappet stil på bildene og dermed velges klær utfra dette...

og bilder skal ikke manipuleres - det er faktisk god fotografetikk..

Synes du må velge hva du synes er viktigst - hva andre mener om deg og ditt, eller hva du først mente før du hørte andres meninger - syntes du dressen var fin på bildet før du fikk tilbakemeldinger på den?

Skrevet
Jeg synes det er litt rart at du synes dressen var fin helt til du fant ut at den var fra Europris. Du sier selv at du ikke er merkebevist, men det at du er veldig opptatt av hvilke butikker du IKKE handler i, tyder jo på at det er nettopp det du er. Jeg skjønner jo at du ikke synes det er så gøy når venninnene dine kommenterer at dressen er derfra, men det er jo ikke det viktigste i verden hva de mener. Still deg et hodet høyere!!

Jeg tviler også på mamman din gjorde dette mot deg bare for å være slem. Hvis det er tilfelle, så lurer jeg på hva slags mamma du har som bruker sitt eget barnebarn på den måten. Jeg er sikker på at mamman din kjøpte dressen for å være snill og fordi hun synes den var fin.

Jeg kan ikke helt skjønne hvordan du kan tvile på hennes mors hensikter. Du kjenner henne overhodet ikke :nei:

Skrevet (endret)

Til TS... Trodde bildet var av sønnen din, og ikke av en joggedress.! Jeg har veldig store, fine bilder av mine barn på veggen. De har fine, farverike klær på seg, ikke helt nye, og ikke så dyre. Men det er barna mine som er i fokus, og deres personlighet komme godt frem på bildene. Kunne ikke falle meg inn å tenke på prisen på klærne. Har ikke hørt noen som har kommentert det heller. Så; JA, jeg synes du er veldig urimelig om du krever at moren din betaler for ny fotografering.

Endret av Helen
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...