Gå til innhold

Sønnen fotografert i billigklær

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Til TS: GALT. Nei, du skal ikke kreve penger av din mor til betaling.

Nå har du blitt opplyst om at de selger B&G andre steder enn på Europris, selv om du prøver å overse det - blir joggdressen ok da?

Det er du som driver mest nedrakking i denne tråden: Du rakker ned på din mor, og på Europris og andre billigkjeder. Jeg synes det er utrolig respektløst å referere til slike butikker som trash, det er helt sikkert folk her som jobber på Europris, og enda flere som kjøper produkter der. De er også mennesker med følelser, (siden du er så opptatt av de ekte menneskene bak datamaskinen). Du rakker ned på brukere som ikke er enig med deg, og generelt sett hele verden bortsett fra de som er enig med deg og dine "venninner".

Helt utrolig. Men engasjerende tråd er det i hvert fall.

Endret av Helen
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner godt at trådstarter er frustrert over å ha tatt bilder av sønnen hos fotograf - for så å oppdage at hun har kledt han i klær fra Europris. Ett foto er jo ment å være et varig minne - og dersom hun asosierer Europris som en billigbutikk så er det jo ikke morsomt at sønnen har klær derifra. Barnet er en skatt som fortjener det beste. Man tar ikke på klær fra Europris!

Det er min ærlige og oppriktige mening, og jeg synes det er utrolig rart at ikke flere mener det samme. Jeg tror nok de fleste jeg kjenner i RL ville mene det samme.

Forøvrig synes jeg ikke du TS kan be din mor om penger til nytt bilde.

Gjest Frustrert datter
Skrevet

Oi, som denne tråden har tatt av! Jeg har lest alt, men jeg har altså ikke kapasitet til å besvare alle mulige påstander og beskyldninger og generell kritikk. Holder det ikke å bare være uenige? Har noen av dere virkelig et så trist liv at dere er nødt til å være krasse og motbydelige? Jeg er klar over at det ikke gjelder alle, men det er svært mange av innleggene her inne som er til å spy av!

Jeg har en jobb å gjøre, og må nok holde meg unna Kvinneguidens debattsider noen timer. Men når jeg har tid til å gå på nett igjen i kveld, så håper jeg at det i det minste er noen hyggelige innlegg her, og ikke bare av den sorten som er ute etter å ta noen... Tenk over hvordan dere skriver, det må være lov å lufte sine følelser her uten at mange av dere begynner å nærmest steine trådstarter!

Og når jeg kommer tilbake i kveld håper jeg å lese noen flere fornuftige tilsvar her. Ha en god dag alle sammen!

Skrevet
Oi, som denne tråden har tatt av! Jeg har lest alt, men jeg har altså ikke kapasitet til å besvare alle mulige påstander og beskyldninger og generell kritikk. Holder det ikke å bare være uenige? Har noen av dere virkelig et så trist liv at dere er nødt til å være krasse og motbydelige? Jeg er klar over at det ikke gjelder alle, men det er svært mange av innleggene her inne som er til å spy av!

Jeg har en jobb å gjøre, og må nok holde meg unna Kvinneguidens debattsider noen timer. Men når jeg har tid til å gå på nett igjen i kveld, så håper jeg at det i det minste er noen hyggelige innlegg her, og ikke bare av den sorten som er ute etter å ta noen... Tenk over hvordan dere skriver, det må være lov å lufte sine følelser her uten at mange av dere begynner å nærmest steine trådstarter!

Og når jeg kommer tilbake i kveld håper jeg å lese noen flere fornuftige tilsvar her. Ha en god dag alle sammen!

Det går helt fint an å lufte sine følelser, men når du legger ut på ett forum, må du faktisk regne med tilbakemeldinger, som ikke alltid inneholder god ord og klemmer.

Dette innlegget var ikke akkurat høffligheten selv.

Skrevet

Hva slags svar er det du vil ha da? Du har jo fått et par som er enige i at de ikke vil ha åpenbare billigklær på barna når viktige bilder skal tas, men du finner ingen som er enige i at din mor bør betale for bildene.

Videre reagerer du sterkt på svar som du ikke liker, der du blir kalt dum og deilig eller andre ting. Samtidig omtaler du din egen mor som gjerrig og ond, og i din beskrivelse av billigkjeder som Nille og Europris legger du ikke fingrene imellom. Det er trash, og ferdig med det. Hvordan skal da de som handler der, eller enda verre, de som jobber der, føle seg? Har de da rett til å reagere på det de opplever som ufin språkbruk fra deg?

Du kan lete over hele landet, men du kommer ikke til å finne noen som er enige i at det er din mor som må betale for bilder som du har bestilt av din sønn selv om du føler at de har blitt ødelagt av klærne din mor har kjøpt. Det er helt utelukket at noe sånt kan komme på tale, og du skal ha skryt for at du tross alt tar dette opp her før du tar det opp med din mor. Jeg kan garantere deg at det bare vil føre til uhygge om du fremstiller et slikt krav overfor din mor. Derfor håper jeg at du tar den overveldende responsen her ad notam og innser at det ikke hører hjemme noen steder å kreve det som du krever. For det er vel det som er sakens kjerne.

Når alt det er sagt, er det fremdeles lett å forstå din frustrasjon. Du vil jo at bildet skal være så flott som mulig, og uansett hva folk sier så er det vanskelig å la være å tenke på at enkelte vil assosiere klesmerket med ting du bare ikke vil bli assosiert med. Har du råd, er løsningen å ta nye bilder (men trenger de være så dyre?). Alternativt er dette uansett en god historie til neste jentekveld! Slik kan du avvæpne situasjonen.

Skrevet

Jeg skifter nok ikke mening. Selv kjøper jeg ting på europris så jeg er vist trash.

Og som nevnt B&G er da ikke et merke kun for europris. Du ser det nok neppe i mange andre butikker rett og slett fordi de fleste andre klesbutikker kun har sine egne merker.

Selv hadde jeg nok ikke betalt dyre dommer for klær for og så kaste de fordi de blir slitt ut om 3-4 uker.

Men jeg må si du fortjener litt kritikk. Du har selv godtatt at barnet hadde på disse klærne, og du tok bildene av ham selv om han hadde de på. Neste gang burde du kanskje vurdere å kjøpe klærne selv, og ikke motta klær fra folk som tror de prøver å være hyggelige mot deg. Jeg hadde nok ikke akkurat latt barnet møte opp i joggedress hos fotografen, men fotografen vet nok selv hva slags motiver han hadde tenkt på.

Skrevet

Det er vel ikke rart at TS får negative tilbakemeldinger av bilde. Limegrønn dress til en 4 åring. Hva med å pynte gutten før man tar bilder.

Skrevet

Slutt å tull....Du reagerte ikke på dette før venninnene dine kommenterte at det var et billigmerke.

Jeg håper ikke dette er seriøst.

Skrevet (endret)

Og sånn for ordens skyld, jeg synes Europris og Nille og Lidl er butikker av det simple slaget, ja,d et synes jeg. Det betyr virkelig IKKE at jeg avstår fra et godt kjøpt. Med simpelt mener jeg bare at det ikke inspirerer til handling, ja, de har endel skikkelig drittprodukter alle sammen - så på den måten er jeg litt snobbete.

Og VELDIG glad for at jeg er voksen og sikker på meg selv og egen smak og ikke avhengig av dårlige venninner som skal bestemme hva jeg synes er fint og ikke.

Og jeg synes også at stivpynting før fotografering er tøys, barnebilder skal være naturlige og trivelig, synes jeg - så en grønn dress høres kult ut. Og mange hakk bedre enn bar overkropp og snekkerbukse som er veldig stas for noen... Sånn helt på siden.

Endret av Helen
Skrevet (endret)
[...] Jeg er skuffet og sint og vil ta nye bilder i andre klær. Nå vil jeg be min mor betale for den første fotograferingen. Rett eller galt?

[...] Holder det ikke å bare være uenige? [...] det må være lov å lufte sine følelser her uten at mange av dere begynner å nærmest steine trådstarter! [...]

Selvsagt holder det å være uenige. Men glem ikke det første innlegget ditt, hvor du faktisk spør om andres meninger. Da må du forvente at du også får andres meninger om saken. :jepp:

Selv passer jeg meg og tenker faktisk (stort sett) på personen i den andre enden, og prøver å holde diskusjonen saklig. Men når det er sagt, må jeg si at jeg blir fryktelig provosert av deg, trådstarter, som bruker såpass med tid og krefter på å svare folk du mener har skrevet upassende kommentarer, samtidig som du legger opp til det ved å kalle butikker og merker for "trash". Du setter deg på bakbeina og forsvarer deg med tenner og klør, sannsynligvis uten å tenke på personene som sitter i den andre enden. Det virker iallfall ikke som om du vil høre andres meninger, med mindre de samstemmer med dine egne.

Les over alle svarene i ro og mak i kveld. Et tips er å overse skittkastingen (som det dessverre er mye av på KG) og svar du mener er frekke - selv om det ikke alltid er like enkelt. Svar på innlegg du mener er saklige, så er sannsynligheten større for at tråden holder seg saklig. Det er ikke uten grunn at tråden har blitt på 8 sider, og at beskyldninger om useriøst innlegg har kommet fra flere. :vetikke:

Endret av *Tausa*
Gjest Gjest Fjånsen
Skrevet

Jeg skjønner at for deg,TS, er det å gå i klær fra Europris er noenlunde sidestilt med f.eks. å ikke vaske ungene sine. Understreker at dette er et eksempel. Poenget er at jeg tviler på at det er mange her inne som overhodet ikke bryr seg om hva andre mener, spesielt ikke når det kommer til hvordan vi oppfattes som foreldre. Å bli oppfattet som en "dårlig" mor (fortjent eller ufortjent) vil for de fleste føles veldig sårt. Derfor kaster vi til vask den genseren som fint kunne blitt brukt en dag til, eller vi shiner huset før svigermor kommer på besøk selv om det strengt tatt er ryddig nok.

Dersom dette plager deg så mye som du antyder, synes jeg du må få lov til å føle det sånn. Ta nye bilder hvis dette får deg til å føle deg bedre. Du skal tross alt se på disse bildene hver dag og bør slippe å gremme deg og skjemmes over dem.

Jeg må dessverre likevel innrømme at jeg på lik linje med andre mores av denne tråden fordi det for meg fremstår som ganske latterlig (og litt trist) at det virker som du først syntes dressen var kjempefin for så å skifte mening på bagrunn av du fikk vite den var kjøpt på Europris. Dette er litt dobbeltmoralsk av meg, fordi jeg selv ikke handler der. Europris markedsfører seg selv på en måte som gjør at jeg trekker slutningen om at her finner man bare ting som er billige, ikke pene. Det er minst like overfladisk å være opptatt at barna skal se fine ut i klærne (meg) som å ikke ville fremstå som en som gir barna kjipe klær av dårlig kvalitet (deg).

Vi blir lurt begge to. Vi handler på HM fordi vi innbiller oss at de har bedre/stiligere klær. Man kan tydeligvis finne både fine og gode varer på Europris, men sitter jeg og fester knapper på HM-klær for at de ikke skal være direkte farlige for små barn, og du vurderer å bruke 3000 kr ekstra på nye bilder.

Merkevarebygging funker. The joke's on us.

• Liker 1
Gjest Gjest_Nina_*
Skrevet
Og som nevnt B&G er da ikke et merke kun for europris.

Dette her kan du nok ikke bevise, ser det er flere som etterlyser link. Kanskje på tide å prøve å motbevise at ikke Boys & Girsl bare selges på euro= Tror du får en stri tørn der, for det er et europrismerke ja :D

Skrevet
Dette her kan du nok ikke bevise, ser det er flere som etterlyser link. Kanskje på tide å prøve å motbevise at ikke Boys & Girsl bare selges på euro= Tror du får en stri tørn der, for det er et europrismerke ja :D

Så bevis det at "B&G er et Europrismerke" du da, siden du er så opptatt av "bevis"..

Gjest Gjest_Mor_*
Skrevet

Link B&G clothes

Svigerfar brukte å kjøpe klær herfra rundt 1950...

Skrevet (endret)

Ops, linken var visst allerede skrevet :)

Endret av Ambriel
Skrevet

Fortsett - vær så snill - dette er gøy!

Adidas slet forresten med merkevaren sin fordi det ble solgt på OBS - og Glasmagasinet i Oslo sluttet å selge Finne-servise fordi det ble solgt på OBS. Kari Traa selger forrestend deler av kolleksjonen sin på Sportmann.no - jammen bra ikke alle er like fisefine!

Skrevet

Eller så kan man jo bare quote dette..

Hoping that you must be doing well; we take the opportunity to apprise you

with the resume of our Concern.

B&G Industries is in the business of exporting all sorts of Sports Wears &

Sports good . B&G has a little over four decades experience. Always equipped

with the latest tools, B&G has its own fleet of highly qualified and skilled

works men who ensure the smooth execution of its commitment to this

profession.

By the virtue of having the best workmanship, the quality control and with

the most prompt and accurate services, And while we await your early and

favourable revert asking us as to how best we can serve you, we dear sir

request you to please take a look at our web site www.bandgind.com and

please let us know the products of your interest. Wish you a very good day.

Skrevet
Poenget mitt er egentlig ikke hvor de kommer fra, jeg understreket bare at mitt inntrykk av Nille og Eurotrash er billig plast og "porselen" fra Asia. Det betyr ikke at klær fra Asia er av dårlig kvalitet. De aller fleste klærne vi bruker i vesten er fra Asia. Du ser forhåpentligvis poenget mitt klarere nå :-)

Faktisk så ser jeg ikke poenget ditt klarere. Det meste av forbrukerutstyr blir jo produsert i Asia og da ser jeg ikke poenget med å understreke at billig plast og porselen blir produsert der. Det er ikke dårligere kvalitet fordi det blir produsert i et land med lavere produksjonskostnader.

Skrevet
Faktisk så ser jeg ikke poenget ditt klarere. Det meste av forbrukerutstyr blir jo produsert i Asia og da ser jeg ikke poenget med å understreke at billig plast og porselen blir produsert der. Det er ikke dårligere kvalitet fordi det blir produsert i et land med lavere produksjonskostnader.

Nei, men disse spesielle klærne, eller klesmerket om du vi, selges i en butikk TS har dårlige assosiasjoner til - og at hun da ikke vil ha det på fotografiet til sønnen kan da umulig være vanskelig å skjønne?

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...