Gå til innhold

Sønnen fotografert i billigklær

Gjest Frustrert datter

Anbefalte innlegg

Ærlig talt.. Har det så mye å si for deg at han ikke har på seg en dyr joggedress, at du ønsker å begynne å krangle med moren din for det? Det er jo bare en joggedress!

Hvorfor tror alle at alternativet til en trashdress er en dyr dress? Det er ikke det. Hadde jeg villet hatt en dyr dress hadde jeg kjøpt det. Jeg ville bare hatt en helt vanlig dress, ikke en som skilelr seg ut på den ene eller den andre måten. OG DET GJØR DENNE! Jeg har som sagt veldig masse klær fra de vanlige kjedene. Poenget er at dette er et trash-merke, billigdritt. Og det er ikke BARE en joggedress. Det er min mors måte å være ond på, det er jeg overbevist om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mayamor

Jeg hadde bare tenkt at jaja; bildet og joggedressen var nå fin, mamma mente godt, men neste gang kjøper jeg klærene selv. ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frustrert datter
Dette reddet dagen min! Var litt trøtt og umotivert da jeg kom på jobb, men nå har jeg ledd så mye at humøret er på topp....

Glad jeg kunne gjøre en forskjell. Ha en fortsatt fin dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trash-butikk?? Jaha, hva med dem som handler på sånne steder, du fintfølende, sårede, frustrerte datter. Fei for egen dør! Jeg har ingen problemer med å gå inn i "trashbutikker"!

Du må jo være ung, frustrert datter. Om 10 år vil muligens verden se annerledes ut, dersom du har mot til å sette dine bein inn i en Europris noen ganger.

Dine venninner burde ha såpass dannelse og oppdragelse, at slike ting kommenterer man ikke. Av den enkle grunn at det ikke er viktig! Og man kan ikke vite hvorfor barnet ditt har de klærne på seg.

Du kan bare gi deg med å kalle det trashbutikk, for det avslører et menneskesyn som er trasigere enn logoen på dressen. Spesielt når du tror at alle her selvfølgelig vil være enig med deg og gi deg oppbacking og forståelse for overgrepet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er merkelig at folk ikke gidder å lese tråden før de svarer... Da ville du sett at mine veninner jobber i barnehage. Og i barnehage er de nok mer opptatt av klær enn hva andre yrkesgrupper er. Og når barnehageansatte sier at det er trash, så tror jeg på dem...

Jeg aner virkelig ikke hvilken barnehage disse jobber i, men de jeg kjenner som jobber i barnehage er svært lite opptatt av hvilke merker det er på klærne barna har i barnehagen, men hvor funksjonelle de er.

Og for øvrig er ikke et merke nødvendigvis "trashy" bare fordi det er til salgs på Europris. Nille selger for eksempel Redken-shampoo. Gjør dette Redken til et "trashy" merke? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frustrert datter
Huff - jeg skjønner deg jeg --- men hadde nok først og fremst blitt irritert på meg selv, som ikke hadde sjekket litt mer nøye hva det var for noe. Hadde nok aldri kjøpt klær på Europris til fotografering selv, så snobbete er i alle fall jeg.

Men - uansett, du valgte selv å bruke dressen som moren din kom med - du sto helt fritt til å stikke hvor som helst og kjøpe noe selv.

Nye bilder - det hadde jeg nok ikke tatt uansett!

Kreve betaling av ny fotografering av mor: Aldri i verden!

Takk suzie for at du skriver respektfullt og hyggelig selv om du er uenig. Mange kan lære noe av denne måten å skrive sine svar på. Det er altfor lett å være slem mot folk man "møter" på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Frustrert datter
Om det er et billigmerke eller ikke burde ikke ha noe så si. Det er sikkert bare en av flere bilder du kommer til å ta, så du får heller passe på å kjøpe klærne selv neste gang.

Selv har jeg aldri hørt om B&G merket og tror ikke dette er et sørlig utbredt merke. Ser ikke noe galt i det, og forundrer meg litt at dine venniner tydelig viste at dette var et billig merke fra europris. Det betyr jo nesten at de må ha vært på europris og sett på det selv.

Igjen, nok et eksempel på svar fra noen som ikke har lest tråden. Mine veninner jobber i barnehage og vet nok hvilke klesmerker som er bra og ikke. Benytter samtidig anledningen til å ønske deg en god dag, Og det mener jeg oppriktig :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tror alle at alternativet til en trashdress er en dyr dress? Det er ikke det. Hadde jeg villet hatt en dyr dress hadde jeg kjøpt det. Jeg ville bare hatt en helt vanlig dress, ikke en som skilelr seg ut på den ene eller den andre måten. OG DET GJØR DENNE! Jeg har som sagt veldig masse klær fra de vanlige kjedene. Poenget er at dette er et trash-merke, billigdritt. Og det er ikke BARE en joggedress. Det er min mors måte å være ond på, det er jeg overbevist om.

Ok, alternativet trenger ikke å være en dyrere dress, men det er en vanlig dress, bare billigere!! For deg skilte den seg ikke ut, før noen andre påpekte det. Jeg ville aldri sett at den skilte seg ut!

(og sånn forresten, selv om vennene dine jobber i barnehage og ser alle de forskjellige merkene, hvordan vet de hvor merkene kommer fra? Hvordan skjønner de at dette må være Europris?? Jeg bare lurer jeg..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BRA? Hva, virker ikke dressen? Hva er den laget av? Dopapir eller bomull?

Du hopper veldig beleilig over tilbakemeldingene til deg selv, men hva med å lære såpass mye at du ikke skal kalle det trashy? Kanskje si unnskyld?

Ser for meg venninnene dine i barnehagen om morgenen: "Guri, så du hva Per hadde på seg i dag???" "Nei, giid.."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frustrert datter
(og sånn forresten, selv om vennene dine jobber i barnehage og ser alle de forskjellige merkene, hvordan vet de hvor merkene kommer fra? Hvordan skjønner de at dette må være Europris?? Jeg bare lurer jeg..)

Fordi ifølge dem så er B&G det merket som Europris selger, tror det er lagt spesielt for dem eller noe. Det var iall fall et merke som de forbandt med veldig dårlig kvalitet. Det hadde visst fått en bestitest på god pris, men det var for en utedress. Vanligvis var dette bare billigtrash sa mine veninner barnehagetantene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, har selv jobbet i barnehage jeg, og vi har faktisk ofte kommentert at klær fra billigkjeder, både europris og lokale billigkjeder er vel så bra som klær fra cubus, H&M og de store dyre barneklær produsentene..

F.eks er ungene med kjeledresser fra europris tørrere og varmere enn unger med kjeledresser som skal være både best i test og annet..

Om du er sikker på at moren din har gjort dette med vilje, tror jeg, jeg ville hengt opp bildet, hevt meg over det og vært STOLT over lilleguttens fotografbilder! Det må jo irriteren henne at du ikke bryr deg. Du gjør jo henne fornøyd om du hisser deg opp, tar nytt bilde, og irriterer deg over dette?

Lykke til uansett hva du velger! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hopper veldig beleilig over tilbakemeldingene til deg selv, men hva med å lære såpass mye at du ikke skal kalle det trashy? Kanskje si unnskyld?

Hvem skal jeg si unskyld til? De som frekventerer Nille og Europris? Nei, virkelig ikke... Jeg synes det er trashbutikker med billig dritt fra Kina og Vietnam. Juggel og dritt jeg aldri ville hatt i min egen stue. Og det mener jeg, og kommer aldri til å unskylde det. Hvorfor skulle jeg? Du velger å handle søppel, jeg gjør det ikke. Men det betyr ikke at jeg handler på snobbebutikker, bare på helt vanlige kjeder med helt vanlig kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest nextlife

Jeg reagerer på at du gjentar "trahbutikker, billigtrash o.sv" i dine innlegg, men alikevel fant du dressen fin nok til å la sønnen bli fotografert i den, den ble trash i dèt dine venninner påpekte det?

kanskje du skal stole mer på din egen dømmekraft i utgangspunktet, vær stolt over bildet med en finn sønn i en fresh dress?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er så opptatt av merker, burde du vel ha sjekka merket før du dro til fotografen.

Tror ikke jeg ville latt ungen min fotograferes i limegrønn joggedress, uansett merke. Men å be moren din betale er vel litt drøyt.

Synes for øvrig klær fra europris er helt greie til hverdags, og er generelt i mot å bruke penger på merkeklær til unger. Men til fotogrfering ville jeg nok valgt noe annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå er det 29 brukere som leser...

Er B&G så trashy hvis mange barn bruker det? Betyr det da at alle folk som handler på Europris er trashy? De barnehageansatte venninnene må jo være ganske vant til å se dette merket, ergo er det mange barn som bruker det og hvorfor skulle din sønn være bedre enn dem?

Om din mor er ondskapsfull? Det er den merkeligste slutningen jeg har hørt. Skulle hun "lure" deg til å like en dress som du egentlig ikke likte etter at bildene var fremkalt? Herregud...

Limegrønn joggedress, ja. Det høres merkelig ut, dyrt eller billig. Jeg ville valgt pentøy på en fotografering, og trodde det var vanlig. Er kanskje tull dette her, after all.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest nextlife
Hvem skal jeg si unskyld til? De som frekventerer Nille og Europris? Nei, virkelig ikke... Jeg synes det er trashbutikker med billig dritt fra Kina og Vietnam.

Og hvor tror du klærne de selger på H&M kommer fra? Norge :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke vil ha den fordi den er dårlig kvalitet så blir det noe helt annet. Derimot har jeg helt andre erfaringer med ting fra europris.

Dessuten så er sønnen din fire år, klærne blir like fort slitt om de er fra europris eller D&G for å si det slik da hehe. Hadde sønnen din vært 14 kunne jeg sikkert skjønt frustrasjonen din, men ikke når han er 4 år.

Men helt ærlig svar for deg selv, ble bildene stygge? Var ikke fargen noe fin? Ser ikke sønnen din pen nok ut? Er det noe galt med selve bildet o.s.v? Er det bare dressen som ødelegger hele bildet?

Hvis du virkelig mener det så syntes jeg du skal ta nye bilder, men ikke krev penger fra din mor for det. Kanskje hun faktisk ikke tenkte over at du ville bli flau. Kanskje hun faktisk handler der ofte og det kan jo faktisk være mulig du har fått noe fra Europris før. Lysestaker, lys o.s.v er faktisk i veldig god kvalitet der. Og som nevnt de har redken shampoo og masse andre ting som er bra selv om de er billige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brenn dressen da.. Så er du kvitt billigtrashet!! Du kan jo sjekke om du har noen venner som er snille og flinke på photoshop som kan fjerne logoen for deg, så slipper du å ta nye bilder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frustrert datter
Hvis du er så opptatt av merker, burde du vel ha sjekka merket før du dro til fotografen.

Dette må være fjerde gang jeg må poengtere det samme til folk som ikke gidder å lese hele tråden før de svarer... Jeg ER ikke opptatt av merker, hadde jeg vært det ville jeg jo skjønt at B&G var et trashmerke. Jeg er opptatt av at barnet ikke skal skille seg ut, i noen retninger. Jeg ville heller ikke hatt klær fra LV eller andre snobbekjeder på han. Skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...