Kaffeavtalen Skrevet 12. februar 2008 #181 Del Skrevet 12. februar 2008 240 innlegg på noen timer!! Ny rekord? Jeg skulle legge meg for en time siden, men dette måtte jeg lese. Og det var meget informativt. Jeg har lært masse i kveld som jeg ikke visste før bl.a -nytt norsk ord som jeg aldri har hørt før, men som tydeligvis beskriver noe dårlig (trash) -Hva som er fint avhenger av hvor det er kjøpt -Klær fra Europris merket B&G er ubrukbart (noe jeg har problem med å skjønne da min datter har fått meget positive kommentarer til sin B&G vinterdress) -Uenighet i diskusjoner er frekt og skal modereres bort Jeg har lært masse mer også men dette var hovedpunktene. Kjære TS hvis du vil at folk skal være saklig i slike diskusjoner så er første bud at TS selv er saklig og ikke nedlatende ovenfor alle andre. Og i ditt tilfelle synes jeg du har gått langt over streken i dine beskrivelser av både Europris og de som handler der, meg iberegnet. Mulig du ikke er snobbete, det kan jeg vel ikke direkte uttale meg om, men dine venninner kommentar når det gjaldt bildet av din sønn var ikke passende etter min mening. Og hvis de jobber i barnehage så synes jeg i allefall slike kommentarer er meget upassende. Man kommenterer ikke negativt hva andre ikler sine barn, på samme måte som man ikke kommenterer andres gardiner eller farge på veggen hvis man ikke liker den selv. Når det gjelder klærne på Europris og andre såkalte billigkjeder så har jeg handler på de aller fleste av disse, Sparkjøp og TekstilFunn iberegnet.. Og klærne er helt greie til vanlig bruk. De fleste kjedene i dag har sine merker, men hva som står på klærne er ikke det jeg ser etter når jeg kjøper klær. Da går det mer i utseende, kvalitet og ikke minst at ungene vil ha plagget. Jeg gleder meg til å se hvordan denne tråden ender Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tara1 Skrevet 12. februar 2008 #182 Del Skrevet 12. februar 2008 Dersom du/dere gikk med en genser fra en billigbutikk og fikk skryt og spørsmål om hvor den var kjøpt fra noen som vanligvis handler i litt "finere" butikker. Ville det ikke da vært rart og bare dumt om vedkommende svarte deg "Åja, er den fra xxx, ja da var den ikke fin likevel"?? Det har jeg faktisk opplevd, og det samme har datteren min... Jeg kan skjønne trådstarter på ett punkt. Jeg husker selv et bilde som jeg var veldig fornøyd med, helt til en venninne påpekte en stygg detalj som jeg ikke hadde lagt merke til før hun sa det. (En veldig uheldig skygge som så ut som et mannlig kjønnsorgan var nær munnen min) Etter dette var den skyggen alt jeg klarte å se hver gang jeg så på bildet, jeg klarte ikke lenger å se helheten, og jeg klarte ikke lenger å se hva jeg egentlig var fornøyd med. Det er vel dette som har skjedd med trådstarter også, at hun nå har blitt blind for helheten, og kun ser "feilen" på bildet. Men utover dette har jeg dessverre vanskeligheter med å se trådstarters synspunkt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helen Skrevet 12. februar 2008 #183 Del Skrevet 12. februar 2008 Tråden er ryddet. Helen - mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Unika Skrevet 12. februar 2008 #184 Del Skrevet 12. februar 2008 Hva skjedde med innlegget mitt??! Sto ikke noe negativt der,også ble det borte? Innlegget etter meg var veldig bra,det forsvant det også? Kan du oppklare det her du moderator? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 12. februar 2008 #185 Del Skrevet 12. februar 2008 Det dumpa forresten en reklame fra Europris i postkassa mi i stad... De hadde parkdresser fra B&G på tilbud, og reklamerte med at de ble rangert som "Mest for pengene" i bladet "Foreldre & Barn" Kom i postkassa her også i dag, og den så kjempefin ut. Dersom du/dere gikk med en genser fra en billigbutikk og fikk skryt og spørsmål om hvor den var kjøpt fra noen som vanligvis handler i litt "finere" butikker. Ville det ikke da vært rart og bare dumt om vedkommende svarte deg "Åja, er den fra xxx, ja da var den ikke fin likevel"?? Svigermor! Det har jeg faktisk opplevd, og det samme har datteren min... Jeg kan skjønne trådstarter på ett punkt. Jeg husker selv et bilde som jeg var veldig fornøyd med, helt til en venninne påpekte en stygg detalj som jeg ikke hadde lagt merke til før hun sa det. (En veldig uheldig skygge som så ut som et mannlig kjønnsorgan var nær munnen min) Etter dette var den skyggen alt jeg klarte å se hver gang jeg så på bildet, jeg klarte ikke lenger å se helheten, og jeg klarte ikke lenger å se hva jeg egentlig var fornøyd med. Det hørtes litt ille ut ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GossipGirl Skrevet 12. februar 2008 #186 Del Skrevet 12. februar 2008 (endret) Ettersom du ikke kjenner til merket, er det antakeligvis ikke så mange som gjør det heller. Forresten, hvis kvalitet betyr så mye for deg, hva er da problemet med å punge ut for et nytt bilde? I mine øyne svikter logikken når du først klager over at moren din kjøper billige klær, men du mener at HUN skal betale for nye bilder. Hvis du har penger nok til å kjøpe kvalitet, så gjør det, og ikke klag på over at andre ikke gjør det. Hvis du er så opptatt av klær, burde du i det minste engasjert deg på forhånd. Å skylde på moren din blir bare altfor dumt... Endret 12. februar 2008 av GossipGirl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GossipGirl Skrevet 12. februar 2008 #187 Del Skrevet 12. februar 2008 Nå er det faktisk forskjell på å kjøpe klær selv, og å kreve at moren som først kjøpe klær, skal betale for ny fotografering fordi klærne ikke var bra nok. Skal en si A, må en si B. Overlater trådstarter innkjøpene til andre, må hun være forberedt på overraskelser. Nei, jeg ville aldri latt barnet mitt bli fotografert i en slik farge, men jeg hadde i det minste kjøpt inn de klærne jeg ønsket selv! Og jeg hadde ikke vært uhøvlet mot moren min når hun gjorde meg en tjeneste... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tara1 Skrevet 12. februar 2008 #188 Del Skrevet 12. februar 2008 Til trådstarter Hva synes gutten din selv da? Synes han at han er fin på bildet? Likte han joggedressen han hadde på, likte han fargen? Hvis han liker joggedressen og liker å bruke den i etterkant, kan det jo være at du etter hvert vil sette pris på bildet. Jeg ser på det på en slik måte: Det er veldig lett for at vi skaper assosiasjoner til ting, positive opplevelser/kommentarer= positive assosiasjoner, negative opplevelser/kommentarer= negative assosiasjoner. Akkurat nå forbinder du bildet med negative kommentarer, og setter dermed bildet i forbindelse med noe negativt. Men dette kan endre seg dersom du får positive kommentarer/opplevelser i forbindelse med bildet/joggedressen. Hvis du etterhvert vil assosiere klesplagget med en glad og fornøyd gutt og opplevelser han har hatt ikledd det plagget, i stedet for å assosiere det med tankeløse kommentarer fra venninner, og et merke du i utgangspunktet ikke ville sett to ganger på, vil kanskje følelsene du har for bildet endre seg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 12. februar 2008 #189 Del Skrevet 12. februar 2008 (endret) Ja jeg tittet på våre bilder i dag også. Ikke har jeg sett så nøye på klærne før. Det er absolutt ikke alt som er like 'heldig'! Men det har jeg ikke tenkt over, her liksom sett barnet og uttrykket.. Jentungen har en genser som er for kort på ermene på et par bilder til og med. Men det så jeg ikke før nå. Endret 13. februar 2008 av Helen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 12. februar 2008 #190 Del Skrevet 12. februar 2008 (endret) 240 innlegg på noen timer!! Ny rekord? Jeg skulle legge meg for en time siden, men dette måtte jeg lese. Og det var meget informativt. Jeg har lært masse i kveld som jeg ikke visste før bl.a -nytt norsk ord som jeg aldri har hørt før, men som tydeligvis beskriver noe dårlig (trash) -Hva som er fint avhenger av hvor det er kjøpt -Klær fra Europris merket B&G er ubrukbart (noe jeg har problem med å skjønne da min datter har fått meget positive kommentarer til sin B&G vinterdress) -Uenighet i diskusjoner er frekt og skal modereres bort Jeg har lært masse mer også men dette var hovedpunktene. Kjære TS hvis du vil at folk skal være saklig i slike diskusjoner så er første bud at TS selv er saklig og ikke nedlatende ovenfor alle andre. Og i ditt tilfelle synes jeg du har gått langt over streken i dine beskrivelser av både Europris og de som handler der, meg iberegnet. Mulig du ikke er snobbete, det kan jeg vel ikke direkte uttale meg om, men dine venninner kommentar når det gjaldt bildet av din sønn var ikke passende etter min mening. Og hvis de jobber i barnehage så synes jeg i allefall slike kommentarer er meget upassende. Man kommenterer ikke negativt hva andre ikler sine barn, på samme måte som man ikke kommenterer andres gardiner eller farge på veggen hvis man ikke liker den selv. Når det gjelder klærne på Europris og andre såkalte billigkjeder så har jeg handler på de aller fleste av disse, Sparkjøp og TekstilFunn iberegnet.. Og klærne er helt greie til vanlig bruk. De fleste kjedene i dag har sine merker, men hva som står på klærne er ikke det jeg ser etter når jeg kjøper klær. Da går det mer i utseende, kvalitet og ikke minst at ungene vil ha plagget. Jeg gleder meg til å se hvordan denne tråden ender Signerer gjerne, noe lignende har jeg lært også. Jeg har selv ikke handlet klær fra de kjedene, men ikke fordi jeg har prinsipielt noe i mot de kjedene, men fordi jeg har ikke funnet det jeg liker (jeg er ekstremt picky med klær og kjøper dem ikke alt for ofte). Jeg kan ikke forstå problemstillingen. Det er greit hvis en kjøper Adidas fra Europris, men hvis en skulle kjøpe en B&G, da er det trashy? Hva er forskjellen? Begge er jo merker som bare selges i Europris for billigere pris enn andre steder. Er det trashy å kjøpe noe billigere enn i andre steder? Hva hvis du hadde da kjøpt den samme B&G kjeledressen fra en nettbutikk for mye dyrere pris? Det hadde da vært greit? En skulle da være gla at en fikk noe bra for billig pris? Eller skulle en lyve da noen spør om pris, fordi det er flaut å bruke noe billig? Hvis jeg husker korrekt, tror jeg det var Angelina Jolie som en gang gikk i en 100kroners nattkjole til det røde løperet og fikk komplimenter. Jeg har selv også kombinert veldig dyrt med veldig billig og er absolutt ikke flau til å si det fra heller - er heller stolt at jeg har funnet de fine tingene og fått en del komplimenter for å ha en god øye.. Men som det ser ut (fra TS sin venninner) er det bare merker som teller for noen.. merker og priser.. Huff - hvilken verden barna mine må vokse opp en gang. Men hele TS poeng å kreve erstatning fra moren pga dette? Dette får meg nesten å tenke at dette var en tulletråd.. Kan bare forestille meg hva ts hadde gjort hvos hun på en fest hadde spist First Price kyllingfile uten å vite og da få vite etterpå.... Endret 12. februar 2008 av mrs_bond Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillros Skrevet 12. februar 2008 #191 Del Skrevet 12. februar 2008 Før jul var min fire år gamle sønn hos fotografen. Før vi kom dit sa fotografen at vi kunne ta med noen fargerike klær for det ville gi gode bilder. Jeg gikk gjennom skapet til sønnen min uten å finne noe passende. Min mor visste om dette, og to dager senere kom hun på besøk og hadde med seg en limegrønn joggedress, todelt. Den var tøff i fargen, og ville nok egne seg godt til fotografering. Fotografen var også fornøyd. Bildene ble helt fine. Men nå har jeg hengt dem på veggen og i går kom det kommentar fra to av mine veninner. De så tydelig at det sto B&G på joggedressen, og sa de var litt overrasket over at jeg brukte 3000 kroner på fotografering men bare 79 kroner på klærne gutten hadde på seg. Vantro konstaterte jeg at det var billigklær fra Europris min mor hadde kjøpt, og B&G-merket er veldig synlig, det er nemlig i grelt rødt. Jeg er skuffet og sint og vil ta nye bilder i andre klær. Nå vil jeg be min mor betale for den første fotograferingen. Rett eller galt? Hallo? Jeg ville no tenkt meg grundig gjennom om disse venninnene er venninner, eller bare noen fjomper som er opptatt av klærene til en 4-åring. Er jo bare en fantastisk flott ting å fotografere barnet sitt. Eller en venn, kjæreste eller familie. Samme hva. Det er en flott gave som varer og varer! Å kjøpe klær, om det er til deg selv eller en 4 åring, så spiller det vel ingen rolle HVOR og hvor MYE de koster? Finner jeg 2 kule plagg, jeg liker de begge veldig godt, hadde jeg glatt valgt det billigste. Spiller ingen rolle om det er fra Vero Moda, H&M, Fretex, Sparkjøp ++ Utifra MIN mening, er det galt at din mor skal betale for nytt bilde. Jeg hadde ihvertfall ikke hatt hjerte til det.. Du sa selv at du syntes fargen var tøff, og fotografen var også enig. Men bare pga klærene var fra europrice, så var det gale? Jeg fant meg en døds kul jakke fra Europrice til rundt 100. Hadde jeg hatt penger da, hadde jeg kjøpt den. Har selv OFTE handlet på sparkjøp og fretex, og på fretex har jeg funnet masse kult, som utrolig mange andre har likt! Nei, la no den stakkars lille 4 åringen få gå med de klærene han får, og du skal bare være takknemlig for at moren din kjøper klær til han. Er så mange som ikke får hjelp av andre. Noen får brukt klær i gaver, og de blir kjempe gla for det. Vær gla for det du får, så skal du se at du vil få det bedre med seg selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillros Skrevet 13. februar 2008 #192 Del Skrevet 13. februar 2008 Synes det er merkelig at folk ikke gidder å lese tråden før de svarer... Da ville du sett at mine veninner jobber i barnehage. Og i barnehage er de nok mer opptatt av klær enn hva andre yrkesgrupper er. Og når barnehageansatte sier at det er trash, så tror jeg på dem... Sorry meg, men du er fa*n så utrolig tidig! Er du seriøs???? JEG jobber også i barnehage, og er det noe vi IKKE bryr oss om, så er det nettop klær. Vi har et par barn i bhg som har sko fra timberland ol, og det er jo helt latterlig! Hlt alvorlig, tror venninnen din bør si opp jobben, og begynne å jobbe hos D&G. Hun kan da IKKE være noe snobbete når hun jobber i bhg? For da LER jeg meg ihjeeel. Stakkars barn, sier no bare jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helen Skrevet 13. februar 2008 #193 Del Skrevet 13. februar 2008 Tråden er ryddet og stenges nå. Helen - mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg