Gå til innhold

Sønnen fotografert i billigklær

Fremhevede innlegg

Skrevet
Nei jeg gjør ikke det. Jeg forklarer bare nærmere hva jeg mener slik at det ikke blir noen misforståelser. Du må nesten forholde deg til det jeg skriver, ellers går det jo ikke an å føre en saklig debatt :-) :klem:

Du mener altså at en ting av god kvalitet blir "trash" dersom den selges på Europris?

Veldig logisk--- not!

nettopp...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det er ikke at det er kjøpt på Europris som er problemet (dersom det var slik at Europris også selger merker av bra kvalitet) problemet er at det er EUROPRIS-merket B&G, Boys and girls tror jeg det står for. Og det er det bare Europris som selger, visstnok.

Men siden du ikke kjente til dette merket, hvordan vet du da noe om kvaliteten?

Det virker som om det er flere andre her inne som har kjøpt det og som er fornøyd med det... Dessuten har du jo ikke tenkt å bruke dressen igjen, og jeg regner ikke med at den gikk i stykker under fotograferingen heller?

Dessuten, hvis problemet ikke er at den er kjøpt på Europris, hvorfor kommenterer du da at det bare er Europris som selger det merket.. Da er jo problemet nettopp det at den er kjøpt på Europris.

Skrevet
Nettopp! Det er poenget mitt. Problemet er at det er et Europris-produkt!

Det kan da ikke være et problem. Kanskje ser det ut som om det står D&G på avstand?

Takk for et saklig innlegg i debatten, og godt råd som jeg skal ta med meg. Ved neste fotografering skal jeg vite at ikke klærne kommer fra en trashbutikk, men er ordinære klær hvor gutten ikke skiller seg ut.

Det er ordinære klær. Gutten skiller seg ikke ut.

Skrevet

Jeg har forrseten sett Boys and Girls-klær på REMA 1000. :overrasket:

Gjest Evalina
Skrevet
Ved neste fotografering skal jeg vite at ikke klærne kommer fra en trashbutikk, men er ordinære klær hvor gutten ikke skiller seg ut.

Men - "skiller seg ut"? Snakker vi ikke her om et bilde av en 4-åring som henger hjemme i stua di? Vi snakker ikke om en 14-åring som går med mors hjemmesydde klær på alene-hjemme-festen, vel?

Hvordan kan han "skille seg ut" så veldig, der han henger over sofaen? Du kan ikke seriøst mene at disse "venninnene" dine mobber gutten din (eller deg) for at det er feil merke på dressen? Og hvis du er redd for at de andre barna i barnehagen (!) skal skue stygt på ham fordi han har dress av feil merke, blir ikke problemet løst om han da "slipper" å bruke syndebukkdressen i barnehagen? Hvis det er det med å skille seg ut som er greia her?

Skjønner ikke... :klø:

• Liker 1
Gjest Mayamor
Skrevet

TS; hvorfor orker du å forsvare deg? Ingen vet hvem du er, ingen ære står for fall; trekk deg og hold fast på dine meninger du siden ingen andre svarer deg det du vil høre. ;)

Skrevet

Det er ikke rimelig at din mor skal betale for fotograferingen. Du beskriver henne som ond og gjerrig, men tar likevel imot klær fra henne i god tro. Da er det ditt ansvar, selv om hun skulle hatt en ond baktanke om at barnebarnet nå kom på veggen i billigklær. Jeg finner det for øvrig drøyt å tenke at hun skulle hatt en slik baktanke.

Det er klart at dette betyr mye for deg, og da tror jeg at løsningen må være å bite i det sure eplet og bestille ny fotografering. Ta gjerne en annen fotograf, og dette trenger absolutt ikke koste 3.000 kr. Så får du rett og slett lære av denne episoden. Alternativt kan du benytte den forklaringen som andre småbarnsforeldre bruker, og som er både vanntett og uangripelig: Barn vokser ut av klærne sine så fort at det er urimelig å skulle bruke fem eller ti ganger så mye penger som man behøver på slike ting.

Gjest Gjest_Mor_*
Skrevet

Du tar feil!

B&G er ikke et eget merke for europris!

Det er opprinnelig et gammelt klesmerke for menn, og har blant annet en butikk i Bronx NY.

Venninnene dine bør nok oppdatere merkekunnskapene sine, for de vet nok ikke så mye som de tror! :)

Skrevet

Få noen til å scanne bildet, rediger det i photoshop, print det ut på en god fotoskriver, sleng det på veggen og revurder vennskapet du har med dine venninner som bryr seg mer om klærne enn ungen din.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor klær kjøpt på Europris er verre enn klær fra Cubus heller? Jeg får vel neppe noe logisk svar fra folk som er besatt av status og merker, men jeg lurer likevel. Hensikten med klærne var jo fargen og intet annet, ikke merket...

Gjest Frustrert datter
Skrevet
Men siden du ikke kjente til dette merket, hvordan vet du da noe om kvaliteten?

Jeg visste ingenting om kvaliteten, og den var heller ikke vesentlig siden det var snakk om bruk til fotografering. Problemet er at det er et EUROPRIS-PRODUKT. Beklager capslock, men det er visst nødvendig :)

Skrevet

Jeg er skremt over hva enkelte mødre kan få seg til å si.

"Kritikk" for rimelige klær på et bilde forrteller noe om hvilke snobbete holdning de har.

Men gjør vanvittig mye rart og mye dumt. Men jeg tror det er veldig få som vil kritisere klærne til et barn på bilde.

Skrevet
Du tar feil!

B&G er ikke et eget merke for europris!

Det er opprinnelig et gammelt klesmerke for menn, og har blant annet en butikk i Bronx NY.

Venninnene dine bør nok oppdatere merkekunnskapene sine, for de vet nok ikke så mye som de tror! :)

Jeg visste ingenting om kvaliteten, og den var heller ikke vesentlig siden det var snakk om bruk til fotografering. Problemet er at det er et EUROPRIS-PRODUKT. Beklager capslock, men det er visst nødvendig :)

Du sier at andre skal lese tråden, et råd du kanskje burde følge selv!

B&G er IKKE et europris-produkt!

Skrevet
Det ringte jeg fotografen om akkurat nå faktisk! Men de nektet å endre på bildene, de hadde etiske regler å følge sa de, og da var ikke slik manipulering lov i deres fotostudio. Dit skal jeg aldri tilbake!

Beklager, dette tror jeg ikke noe på.

Hva er manipulering i dette tilfelle ? Jo at deler av genseren får en litt annen farge. ( skjule merkenavn )

Hadde fotografen greid å få røde øyne på gutten, hadde han nok manipulert

de bort. ;)

Skrevet

Jeg skal utdype:

B&G var opprinnelig et merke for herreklær, men produserer nå også barneklær, sportsklær, og litt kvinneklær...

Skrevet
Problemet er at det er et EUROPRIS-PRODUKT. Beklager capslock, men det er visst nødvendig :)

Men du har jo selv skrevet at problemet IKKE var at klærne var kjøpt på Europris.. ?!?!?

Skrevet

Jo, det er det. Eller kan du bevise noe annet? Link i vei...

Skrevet
Men du har jo selv skrevet at problemet IKKE var at klærne var kjøpt på Europris.. ?!?!?

Det er ikke et problem at de er kjøpt på europpris har hun forklart, men at det er et merke som ER et europrisprodukt! Det hadde vært noe annet om det var reimatec, da hadde det vært greit om det ble kjøpt på europris. Problemet er altså at dette er et produkt som tydeligvis bare europris har. Jeg skjlnner henne godt men ville ikke ha tenkt likeens.

Skrevet
Det er ikke et problem at de er kjøpt på europpris har hun forklart, men at det er et merke som ER et europrisprodukt!

Det er altså selve produktet og ikke butikken som er "problemet".. Og selve produktet kan man jo selv vurdere utsednet og stil på med en gang.. Jeg kan derfor ikke forstå at utsednet til et produkt "plutselig" skulle bli et problem fordi man fikk vite hvor det ble kjøpt..

Skrevet

Dersom selve produktet er ok (og det må du jo ha syntes som tok det på sønnen til fotograferingen) og det ikke er et problem at det er kjøpt på Europris, så skjønner jeg virkelig ikke HVA problemet er!

Skrevet (endret)

Til TS: GALT. Nei, du skal ikke kreve penger av din mor til betaling.

Nå har du blitt opplyst om at de selger B&G andre steder enn på Europris, selv om du prøver å overse det - blir joggdressen ok da?

Det er du som driver mest nedrakking i denne tråden: Du rakker ned på din mor, og på Europris og andre billigkjeder. Jeg synes det er utrolig respektløst å referere til slike butikker som trash, det er helt sikkert folk her som jobber på Europris, og enda flere som kjøper produkter der. De er også mennesker med følelser, (siden du er så opptatt av de ekte menneskene bak datamaskinen). Du rakker ned på brukere som ikke er enig med deg, og generelt sett hele verden bortsett fra de som er enig med deg og dine "venninner".

Helt utrolig. Men engasjerende tråd er det i hvert fall.

Endret av Helen
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...