wind-up bird Skrevet 12. februar 2008 #81 Skrevet 12. februar 2008 Nei det er ikke rart. Som jeg allerede har forklart flere ganger i tråden så kjente jeg ikke til B&Gmerket fra før. PS: Fint om du leser hele tråden om du svarer, så slipper jeg å gjenta meg selv så mange ganger Poenget til Frk Åberg, slik jeg forstår det, at det du burde ha merket var om klærene ser billige/kjipe ut (og det ser man jo uavhengig av om man kjenner til et merke eller ikke). Hvis ikke er det jo kun merket og hvor det er kjøpt som er problemet, og ikke kvaliteten..
Gjest Frustrert datter Skrevet 12. februar 2008 #82 Skrevet 12. februar 2008 Hehe, og hvor tror du Cubus, H&M og de andre butikkene syr klærne sine hen da? Og Nike, Adidas, Diesel osv for den saks skyld.. Poenget mitt er egentlig ikke hvor de kommer fra, jeg understreket bare at mitt inntrykk av Nille og Eurotrash er billig plast og "porselen" fra Asia. Det betyr ikke at klær fra Asia er av dårlig kvalitet. De aller fleste klærne vi bruker i vesten er fra Asia. Du ser forhåpentligvis poenget mitt klarere nå :-)
Gjest Frustrert datter Skrevet 12. februar 2008 #83 Skrevet 12. februar 2008 Pris på joggedress til barn fra europris: 79kr Pris på joggedress til barn fra H&M o.l.: 99kr eller rundt der. Tenk om moren din hadde kjøpt en joggedress på salg fra H&M, og den bare hadde kostet 49kr eller lignende :O Det hadde vært helt greit, det er ikke prisen som er viktig. Det viktige er at Europris er en søppelkjede og jeg vil ikke ha ting derfra.
Ambriel Skrevet 12. februar 2008 #84 Skrevet 12. februar 2008 Poenget mitt er egentlig ikke hvor de kommer fra, jeg understreket bare at mitt inntrykk av Nille og Eurotrash er billig plast og "porselen" fra Asia. Det betyr ikke at klær fra Asia er av dårlig kvalitet. De aller fleste klærne vi bruker i vesten er fra Asia. Du ser forhåpentligvis poenget mitt klarere nå :-) Vet du hva? For mange år siden fant jeg en kjempefin glassvase på MAX20 tror jeg det var, og som navnet på butikken sier så kostet vasen bare 20 kroner... Husker mamma likte den så godt, så det ble etterhvert til at hun fikk den... men poenget mitt er, at litt etter jeg hadde kjøpt den, så så jeg akkurat den samme vasen på Skeidar (eller en annen lignende møbelbutikk) og da var prisen hvertfall tidoblet.
Gjest Frustrert datter Skrevet 12. februar 2008 #85 Skrevet 12. februar 2008 Da må jeg spør deg TS. Helt oppriktig, hva synes du om dressen første gangen du så den? Før noen av venninnene dine kommenterte at det er en såkalt "billigdress". Alt jeg så var at det var en tilsynelatende standard joggedress med en tøff farge. Ikke særlig behagelig, men vi skulle jo bare bruke den til fotograferingen. Men når det viser seg at det kommer fra en skikkelig trashbutikk, ja da blir jeg lei meg. Men mest lei meg er jeg selvfølgelig fordi det VISES at det er fra en trashbutikk siden det står et tydelig merke på den
*Tausa* Skrevet 12. februar 2008 #86 Skrevet 12. februar 2008 Nei det er ikke rart. Som jeg allerede har forklart flere ganger i tråden så kjente jeg ikke til B&Gmerket fra før. PS: Fint om du leser hele tråden om du svarer, så slipper jeg å gjenta meg selv så mange ganger Det er tydelig at du er opptatt av merker. Selv om du kanskje ikke kjøper de dyreste merkene, er det merker du absolutt ikke vil vise din sønn fram i. Siden dette er viktig for deg, anbefaler jeg deg å kun bruke klesmerker du kjenner til ved en senere anledning. Kjenner du ikke til merket, så prøv å finne ut om det er noe du kan bruke før du går til fotograf eller ut blant folk. (Spør bare "venninnene" dine, de virker som har oversikten, google klesmerket eller sjekk "trashbutikkene" for å forsikre deg at det ikke kommer herfra.) Og bare for å gjøre en ting klart: Dette er ikke skrevet som en frekk bemerkning (siden du føler deg "jaget" her i denne tråden), men heller som et velmenende råd, slik at du ikke vil komme opp i en liknende "kinkig" situasjon igjen.
Gjest Frustrert datter Skrevet 12. februar 2008 #87 Skrevet 12. februar 2008 Poenget til Frk Åberg, slik jeg forstår det, at det du burde ha merket var om klærene ser billige/kjipe ut (og det ser man jo uavhengig av om man kjenner til et merke eller ikke). Hvis ikke er det jo kun merket og hvor det er kjøpt som er problemet, og ikke kvaliteten.. Nettopp! Det er poenget mitt. Problemet er at det er et Europris-produkt!
Cute Skrevet 12. februar 2008 #88 Skrevet 12. februar 2008 (endret) Vauuuu ! Jeg er helt sjokkert... (((( Selvfølgelig,GALT. Endret 12. februar 2008 av Cute
loffen Skrevet 12. februar 2008 #89 Skrevet 12. februar 2008 Hvorfor tror alle at alternativet til en trashdress er en dyr dress? Det er ikke det. Hadde jeg villet hatt en dyr dress hadde jeg kjøpt det. Jeg ville bare hatt en helt vanlig dress, ikke en som skilelr seg ut på den ene eller den andre måten. OG DET GJØR DENNE! Jeg har som sagt veldig masse klær fra de vanlige kjedene. Poenget er at dette er et trash-merke, billigdritt. Og det er ikke BARE en joggedress. Det er min mors måte å være ond på, det er jeg overbevist om. Burde jeg være fornærma på søsteren min fordi hun har kjøpt klær til ungene mine på Europris til jul syns du? Klærne er både bra og fine de. Og selv kjøpt jeg regndress til sønnen min der, og den er virkelig bra; han blir ikke klam inni den. Og vi er IKKE trash! Fordi ifølge dem så er B&G det merket som Europris selger, tror det er lagt spesielt for dem eller noe. Det var iall fall et merke som de forbandt med veldig dårlig kvalitet. Det hadde visst fått en bestitest på god pris, men det var for en utedress. Vanligvis var dette bare billigtrash sa mine veninner barnehagetantene. Så flotte venninner du har. Hvem skal jeg si unskyld til? De som frekventerer Nille og Europris? Nei, virkelig ikke... Jeg synes det er trashbutikker med billig dritt fra Kina og Vietnam. Juggel og dritt jeg aldri ville hatt i min egen stue. Og det mener jeg, og kommer aldri til å unskylde det. Hvorfor skulle jeg? Du velger å handle søppel, jeg gjør det ikke. Men det betyr ikke at jeg handler på snobbebutikker, bare på helt vanlige kjeder med helt vanlig kvalitet. Jeg handler heller ikke søppel, selv om jeg har vært sett luskende rundt i bygatene med pose fra Nille med veldig bra stearinslys i f.eks. Jeg synes du skal ta deg en tur i disse butikkene du rakker sånn ned på før du uttaler deg om hva de selger! Gled deg over fotografiet som ble bra! Drit i hva det står for merke på dressen. Det spiller ingen rolle.
Gjest Frustrert datter Skrevet 12. februar 2008 #90 Skrevet 12. februar 2008 Vet du hva? For mange år siden fant jeg en kjempefin glassvase på MAX20 tror jeg det var, og som navnet på butikken sier så kostet vasen bare 20 kroner... Husker mamma likte den så godt, så det ble etterhvert til at hun fikk den... men poenget mitt er, at litt etter jeg hadde kjøpt den, så så jeg akkurat den samme vasen på Skeidar (eller en annen lignende møbelbutikk) og da var prisen hvertfall tidoblet. Jada, dette kjenner jeg til. Jeg har også kjøpt produkter på en butikk som var langt dyrere et annet sted. Men her er poenget at B&G bare er et Europrismerke, det er visstnok ikke klær du finner et annet sted. Og da blir det noe annet, ikke sant?
Gjest Frk Åberg Skrevet 12. februar 2008 #91 Skrevet 12. februar 2008 Nei det er ikke rart. Som jeg allerede har forklart flere ganger i tråden så kjente jeg ikke til B&Gmerket fra før. PS: Fint om du leser hele tråden om du svarer, så slipper jeg å gjenta meg selv så mange ganger Jeg har lest hele tråden, jeg. Som wind-up bird påpeker, tenker jeg at om du ikke merket at den virket billig i stoffet/utførelse, så skjønner jeg ikke hvorfor du er opptatt av merket i ettertid. Om du hadde synes at dressen var stygg og/eller virket billig før fotograferingen, så hadde det vært noe helt annet. Men det at det er merket som er avgjørende, og ikke utseende på dressen, virker litt rart for meg. Men jeg ser at jeg bare gjentar det andre har sagt allerede. Ha en fin dag videre! Ps: Men om du ønsker å fortsette å ha et ok forhold til din mor, ville jeg ikke nevnt noe om at hun skulle betale for nye bilder. Se heller på det som en flott julepresang, dersom du ikke vil ha bildet hengende opp i din egen stue.
Bomull Skrevet 12. februar 2008 #92 Skrevet 12. februar 2008 Poenget mitt er egentlig ikke hvor de kommer fra, jeg understreket bare at mitt inntrykk av Nille og Eurotrash er billig plast og "porselen" fra Asia. Det betyr ikke at klær fra Asia er av dårlig kvalitet. De aller fleste klærne vi bruker i vesten er fra Asia. Du ser forhåpentligvis poenget mitt klarere nå :-) Du motsier deg selv igjen og igjen og igjen...
Gjest Frustrert datter Skrevet 12. februar 2008 #93 Skrevet 12. februar 2008 Det er tydelig at du er opptatt av merker. Selv om du kanskje ikke kjøper de dyreste merkene, er det merker du absolutt ikke vil vise din sønn fram i. Siden dette er viktig for deg, anbefaler jeg deg å kun bruke klesmerker du kjenner til ved en senere anledning. Kjenner du ikke til merket, så prøv å finne ut om det er noe du kan bruke før du går til fotograf eller ut blant folk. (Spør bare "venninnene" dine, de virker som har oversikten, google klesmerket eller sjekk "trashbutikkene" for å forsikre deg at det ikke kommer herfra.) Og bare for å gjøre en ting klart: Dette er ikke skrevet som en frekk bemerkning (siden du føler deg "jaget" her i denne tråden), men heller som et velmenende råd, slik at du ikke vil komme opp i en liknende "kinkig" situasjon igjen. Takk for et saklig innlegg i debatten, og godt råd som jeg skal ta med meg. Ved neste fotografering skal jeg vite at ikke klærne kommer fra en trashbutikk, men er ordinære klær hvor gutten ikke skiller seg ut.
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2008 #94 Skrevet 12. februar 2008 Men her er poenget at B&G bare er et Europrismerke, det er visstnok ikke klær du finner et annet sted. Og da blir det noe annet, ikke sant? Hvorfor det? Hvorfor er det viktigere hvor ting blir kjøpt enn hva selve tingen er? Jeg synes det er topp å finne ting jeg liker på "billigbutikker", jeg.. Det betyr at jeg har "gjort et kupp" (men så er jeg så sikker på meg selv at jeg stoler på egen stilsans og trenger ikke merkevarer som en forsikring om at tingene mine er "bra nok" )
Gjest Frustrert datter Skrevet 12. februar 2008 #95 Skrevet 12. februar 2008 at om du ikke merket at den virket billig i stoffet/utførelse, så skjønner jeg ikke hvorfor du er opptatt av merket i ettertid. Om du hadde synes at dressen var stygg og/eller virket billig før fotograferingen, så hadde det vært noe helt annet. Men det at det er merket som er avgjørende, og ikke utseende på dressen, virker litt rart for meg. For å svare deg enkelt, i mine øyne er Europris=trash. Den lavest rangerende på billigkjedestigen.
Gjest Frustrert datter Skrevet 12. februar 2008 #96 Skrevet 12. februar 2008 Du motsier deg selv igjen og igjen og igjen... Nei jeg gjør ikke det. Jeg forklarer bare nærmere hva jeg mener slik at det ikke blir noen misforståelser. Du må nesten forholde deg til det jeg skriver, ellers går det jo ikke an å føre en saklig debatt :-)
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2008 #97 Skrevet 12. februar 2008 For å svare deg enkelt, i mine øyne er Europris=trash. Den lavest rangerende på billigkjedestigen. Du mener altså at en ting av god kvalitet blir "trash" dersom den selges på Europris? Veldig logisk--- not!
Ambriel Skrevet 12. februar 2008 #98 Skrevet 12. februar 2008 Hvorfor det? Hvorfor er det viktigere hvor ting blir kjøpt enn hva selve tingen er? Jeg synes det er topp å finne ting jeg liker på "billigbutikker", jeg.. Det betyr at jeg har "gjort et kupp" (men så er jeg så sikker på meg selv at jeg stoler på egen stilsans og trenger ikke merkevarer som en forsikring om at tingene mine er "bra nok" ) Akkurat som om jeg skulle sagt det selv! Takk
Gjest Frustrert datter Skrevet 12. februar 2008 #99 Skrevet 12. februar 2008 Hvorfor det? Hvorfor er det viktigere hvor ting blir kjøpt enn hva selve tingen er? Jeg synes det er topp å finne ting jeg liker på "billigbutikker", jeg.. Det betyr at jeg har "gjort et kupp" (men så er jeg så sikker på meg selv at jeg stoler på egen stilsans og trenger ikke merkevarer som en forsikring om at tingene mine er "bra nok" ) Det er ikke at det er kjøpt på Europris som er problemet (dersom det var slik at Europris også selger merker av bra kvalitet) problemet er at det er EUROPRIS-merket B&G, Boys and girls tror jeg det står for. Og det er det bare Europris som selger, visstnok.
Gjest Frustrert datter Skrevet 12. februar 2008 #100 Skrevet 12. februar 2008 Du mener altså at en ting av god kvalitet blir "trash" dersom den selges på Europris? Veldig logisk--- not! Nei, det mener jeg ikke. Se mitt svar over.
Fremhevede innlegg