:-) anna Skrevet 12. februar 2008 #61 Skrevet 12. februar 2008 Det er faktisk ingen andre du kan skylde på i dette tilfellet enn deg selv. Du syntes jo dressen var fin nok til fotografering, helt til du fikk vite hvor den var kjøpt. Jeg skal ærlig innrømme at det har betydd litt for meg hvilke klær ungene mine har på seg på fotografbildene. Derfor har jeg planlagt og sørget for at de har akkurat de klærne jeg vil at de skal ha. Jeg har valgt relativt nøytrale klær som passer til hverandre og som er lite tidstypiske. Mange velger jo f.eks bunad. Jeg hadde ikke latt noen andre handle inn de klærne jeg ville at ungene skulle ha på disse bildene. Ikke engang min egen mor. Jeg skjønner at dette plager deg. Men jeg skjønner ikke at du kan synes dressen er så forferdelig nå, når du syntes den var helt ok før du visste hvor den var kjøpt. Da er det jo ikke dressen det er noe i veien med, men derimot at folk kan se at ungen har på seg klær som er kjøpt på Europris. Og da bryr du deg i overkant mye om hva folk mener!! Jeg synes du skal prøve å komme over det her, og fokusere på den skjønne ungen din. Om du bruker nye 3000 kroner for å ta nye bilder, så synes jeg det sier mye mer om deg enn en dress fra Europris!!
Gjest Frustrert datter Skrevet 12. februar 2008 #62 Skrevet 12. februar 2008 Og hvor tror du klærne de selger på H&M kommer fra? Norge Nei selvsagt ikke. Hvorfor mener du forresten det er greit å være så frekk i kjeften mot folk du "møter" på nettet? Jeg synes du skal ta deg sammen og vise litt folkeskikk overfor dem du snakker med.
Gjest Shayla Skrevet 12. februar 2008 #63 Skrevet 12. februar 2008 Fordi ifølge dem så er B&G det merket som Europris selger, tror det er lagt spesielt for dem eller noe. Det var iall fall et merke som de forbandt med veldig dårlig kvalitet. Det hadde visst fått en bestitest på god pris, men det var for en utedress. Vanligvis var dette bare billigtrash sa mine veninner barnehagetantene. Hva så om denne ene dressen er av dårlig kvalitet??? Du trenger ikke bruke den engang til! Den falt vel ikke fra hverandre under fotograferingen, så da fungerte den helt fint uvahengig om den kom fra Europris eller HM. Hadde du reagert på samme måte om denne dressen var fra HM, den var forsatt limegrønn og HM logo'n sto med røde bokstaver, og dressen kostet 99kr?? Om det er B&G fra Europris eller en fra Cubus/Hm er vel same shit så lenge den virker til sin hensikt. Og det gjorde vel denne dressen...
Gjest nextlife Skrevet 12. februar 2008 #64 Skrevet 12. februar 2008 Nei selvsagt ikke. Hvorfor mener du forresten det er greit å være så frekk i kjeften mot folk du "møter" på nettet? Jeg synes du skal ta deg sammen og vise litt folkeskikk overfor dem du snakker med. Jeg synes faktisk ikke jeg var frekk i det hele tatt. Du har gjennom utallige innlegg poengtert at du anser Europris og Nille som "Trash", og sier konkret at det er butikker som selger billig dritt fra Kina og Vietnam. At jeg da spør om hvor du tror H&M får sine klær fra Norge kommmer som en konsekvens av dette utsagnet ditt. Det er vel få kjeder som har vært så mye i søkelyset når det gjelder billigimport fra fabrikker med barnearbeid i Asia som H&M.
Gjest Reka Skrevet 12. februar 2008 #65 Skrevet 12. februar 2008 Og hvor tror du klærne de selger på H&M kommer fra? Norge Dessuten skriver du at moren din er ond og har kjøpt den billige dressen med vilje, kanskje hun kjøpte den slik at du skulle skjønne at det ikke er hvilket merke klærne er som har noe å si, men om klærne faktisk er fine. Du sa jo selv at du likte den lime grønne dressen, men når du fikk vite hvor den var kjøpt var den plutselig ikke god nok. :roll: :roll:
Ambriel Skrevet 12. februar 2008 #66 Skrevet 12. februar 2008 Nei ærlig talt, dette blir for drøyt... Du stilte et spørsmål, og vi svarer... Du kan ikke regne med at alle skal være enig med deg! Om du synes de klærne er "trashy" eller "billigklær" så la vær å bruke dem, men da ser jeg ikke helt hvorfor du brukte dem på fotograferingen i utgangspunktet. (og ja, jeg har fått med meg at du har skrevet opp til flere ganger at du ikke visste at "B&G" var et billigmerke...) Men du har jo tydeligvis aldri likt dressen, så hvorfor i alle herrens dager brukte du den da???
Gjest imli Skrevet 12. februar 2008 #67 Skrevet 12. februar 2008 42 stk leser her! Det skal du ha TS, du er god til å engasjere! Hva menes egentlig med "trash"-klær? Jeg kommer til å handle klær til ungen min på europris. De har ofte tilbud på babyklær i helt OK kvalitet, og babyen vokser jo så fort at det ikke er vits i å kjøpe dyre klær bare for at ungen skal bruke dem i fire uker. Vil det si at jeg er "trashy"?
Gjest Frk Åberg Skrevet 12. februar 2008 #68 Skrevet 12. februar 2008 Jeg syns du bør tåle at folk argumenterer mot deg. Noen her kunne nok opptrådt litt penere, det er jeg enig i, men å si at noen er frekke fordi de er uenig, blir for drøyt. Ellers så syns jeg det er lov til å være opptatt av hva barna skal ha på seg hos fotografen. Derfor ville jeg selv aldri ha bedt noen andre om å handle. Men å synes at noe er fint, for så å synes det er ubrukelig pga. merket, har jeg ikke noen forståelse for. Jeg kan være enig i at en del ting fra Europris og Nille ser billig ut, og det er ikke sikkert at jeg ville handlet derfra selv til en slik anledning. Men jeg syns det er rart at du ikke tenkte noe over det da, men er helt besatt av det i ettertid.
LilleBille Skrevet 12. februar 2008 #69 Skrevet 12. februar 2008 Nå kan jeg tydeligvis alt for lite om merkeklær - og ville uansett brydd meg lite om det var riktig merke. Evt. "venner" som hadde brydd seg med sånt - ville jeg ikke anse som venner. - og denne tråden minner vel litt om http://forum.kvinneguiden.no/index.php?s=&...st&p=735190
Gjest Frustrert leser Skrevet 12. februar 2008 #70 Skrevet 12. februar 2008 Jeg synes faktisk ikke jeg var frekk i det hele tatt. Du har gjennom utallige innlegg poengtert at du anser Europris og Nille som "Trash", og sier konkret at det er butikker som selger billig dritt fra Kina og Vietnam. At jeg da spør om hvor du tror H&M får sine klær fra Norge kommmer som en konsekvens av dette utsagnet ditt. Det er vel få kjeder som har vært så mye i søkelyset når det gjelder billigimport fra fabrikker med barnearbeid i Asia som H&M. Støttes... Jeg synes heller ikke at jeg var frekk som poengterte at det var snodig å henge seg slik opp i et merke at man måtte ta nye bilder...det ville jeg også sagt til deg hvis jeg hadde møtt deg. Tror nok at frustrert datter tar seg selv litt høytidelig... og det er jo helt greit.. men du må ikke bli skuffet når alle her ikke er enige med deg.. Uansett... det er helt opp til deg om du vil ta nye bilder. Du har fått masse tilbakemeldinger fra brukerne på KG og vi er stort sett uenige med deg. Det må du tåle når du spør, og så er det selvfølgelig ditt valg hva du vil gjøre. Ikke la det ødelegge dagen din...selv om jeg er redd du kanskje blir litt frustrert av dette også!
Gjest Lotus Skrevet 12. februar 2008 #71 Skrevet 12. februar 2008 [..] Jeg synes det er trashbutikker med billig dritt fra Kina og Vietnam. Juggel og dritt jeg aldri ville hatt i min egen stue. [..] Hehe, og hvor tror du Cubus, H&M og de andre butikkene syr klærne sine hen da? Og Nike, Adidas, Diesel osv for den saks skyld..
Gjest Frustrert datter Skrevet 12. februar 2008 #72 Skrevet 12. februar 2008 Du stilte et spørsmål, og vi svarer... Du kan ikke regne med at alle skal være enig med deg! Har jeg sagt at jeg rekner med at alle skal være enige? Jeg ser jo at mange er uenige og det er helt greit! Det som ikke er greit er at en del av de som skriver har utrolig dårlig oppførsel.
Gjest Grafica Skrevet 12. februar 2008 #73 Skrevet 12. februar 2008 Pris på joggedress til barn fra europris: 79kr Pris på joggedress til barn fra H&M o.l.: 99kr eller rundt der. Tenk om moren din hadde kjøpt en joggedress på salg fra H&M, og den bare hadde kostet 49kr eller lignende :O Selv ser jeg ikke problemet med folk som kjøper klær til så små barn på europris. Jeg har 3 brødre i alderen 11-3 år, og på det verste har de slitt ut nye klær på to måneder. Mamma kjøpte ofte joggedresser og lekeklær på europris, fordi guttene sliter ut klærne så fort. Hva om det var en dress fra fra H&M da, og logoen var barneklærmerket deres i rødt, hva da? Nille, Europris o.l. er ikke bare for de som er "trashy". Selv kjøper jeg glass på Nille, fordi jeg og samboeren er ramme på å knuse dem, og jeg gidder ikke å bruke massevis av penger på glass da. Samme med barneklær, fordi de blir så fort slitt ut. Og om det er "dårlig" kvalitet eller ikke spiller vel fint liten rolle; såvidt jeg har forstått har sønnen din brukt denne dressen kun på dette bildet... Nei, jeg synes du er snobbete og paranoid. Høres ut som om du og moren din har noen seriøse problemer, siden du kan tro slikt om henne... Selv synes jeg hun høres ut som en praktisk bestemor som selv har hatt unger og veit hvor fort klær blir slitt ut.
Gjest Frustrert datter Skrevet 12. februar 2008 #74 Skrevet 12. februar 2008 Jeg syns du bør tåle at folk argumenterer mot deg. Noen her kunne nok opptrådt litt penere, det er jeg enig i, men å si at noen er frekke fordi de er uenig, blir for drøyt. Hei, og du tar feil. Jeg sier ikke at folk er frekke fordi de er uenige, jeg sier at de er frekke fordi de er frekke. Du bør heller gå tilbake og lese innlegget til han jeg svarte en gang til. Så ser du at det er frekt. Men det er ikke debatten her, jeg ble bare så trist av at folk ikke ser at det faktisk sitter et menneske med følelser her og skriver. Det re greit at noen er uenige men jeg synes man kan svare på et skikkelig vis. Synes ikke du også? Ønsker deg en veldig fin dag og gir deg en
Gjest Frustrert datter Skrevet 12. februar 2008 #75 Skrevet 12. februar 2008 Jeg kan være enig i at en del ting fra Europris og Nille ser billig ut, og det er ikke sikkert at jeg ville handlet derfra selv til en slik anledning. Men jeg syns det er rart at du ikke tenkte noe over det da, men er helt besatt av det i ettertid. Nei det er ikke rart. Som jeg allerede har forklart flere ganger i tråden så kjente jeg ikke til B&Gmerket fra før. PS: Fint om du leser hele tråden om du svarer, så slipper jeg å gjenta meg selv så mange ganger
Gjest Frustrert datter Skrevet 12. februar 2008 #76 Skrevet 12. februar 2008 De barnehageansatte venninnene må jo være ganske vant til å se dette merket, ergo er det mange barn som bruker det Dette er en merkelig slutning. Tror du ikke at folk som jobber på Tine har hørt om illegale kebabslakterier? Selvsagt vet barnehageansatte hva som er bra og dårlig kvalitet, det er jo en del av jobben deres, og de har en naturlig interesse for det. At de kjenner til B&G betyr selvsagt ikke at de synes det er et bra merke. Du må ikke vri slik på ting, vet du
Ambriel Skrevet 12. februar 2008 #77 Skrevet 12. februar 2008 Da må jeg spør deg TS. Helt oppriktig, hva synes du om dressen første gangen du så den? Før noen av venninnene dine kommenterte at det er en såkalt "billigdress".
Gjest Gjest-Camilla Skrevet 12. februar 2008 #78 Skrevet 12. februar 2008 Før jul var min fire år gamle sønn hos fotografen. Før vi kom dit sa fotografen at vi kunne ta med noen fargerike klær for det ville gi gode bilder. Jeg gikk gjennom skapet til sønnen min uten å finne noe passende. Min mor visste om dette, og to dager senere kom hun på besøk og hadde med seg en limegrønn joggedress, todelt. Den var tøff i fargen, og ville nok egne seg godt til fotografering. Fotografen var også fornøyd. Bildene ble helt fine. Men nå har jeg hengt dem på veggen og i går kom det kommentar fra to av mine veninner. De så tydelig at det sto B&G på joggedressen, og sa de var litt overrasket over at jeg brukte 3000 kroner på fotografering men bare 79 kroner på klærne gutten hadde på seg. Vantro konstaterte jeg at det var billigklær fra Europris min mor hadde kjøpt, og B&G-merket er veldig synlig, det er nemlig i grelt rødt. Jeg er skuffet og sint og vil ta nye bilder i andre klær. Nå vil jeg be min mor betale for den første fotograferingen. Rett eller galt? Dette sier jo mye om venninnene dine.Her er det tydeligvis snakk om folk som er ekstremt opptatt av å gjøre seg til for hverandre...Jeg er liker også god kvalitet,men å kommentere et bilde slik er helt uhørt i min vennekrets.Utifra det du skriver ser det ut som om pris og merke på joggedressen først ble et problem for deg etter at venninnene dine hadde påpekt det..Slike folk er latterlige,fordi de som regel er helt "vanlige",både hva inntekt,bosted,og utdannelsesnivå angår,og da blir det bare utrolig teit når de skal prøve å være noe de ikke er..Å be din mor betale ny fotografering pga.at venninnene dine ikke er fornøyd...nei,det går ikke an.
Gjest Frustrert datter Skrevet 12. februar 2008 #79 Skrevet 12. februar 2008 men du må ikke bli skuffet når alle her ikke er enige med deg.. Jeg blir ikke skuffet fordi folk ikke er enige, jeg blir skuffet over folk som føler de må tråkke ¨på andre for selv å få en bedre dag. Synes mange av brukerne her inne kunne gått en runde med seg selv og tenkt over hvordan de svarer folk. Det går fint an å være høflig, men det er det en del som ikek har skjønt desverre. Bare lattersmileyene dine er jo et eksempel på grov uhøflighet.
Ambriel Skrevet 12. februar 2008 #80 Skrevet 12. februar 2008 Selvsagt vet barnehageansatte hva som er bra og dårlig kvalitet, det er jo en del av jobben deres, Kvalitet har da ingenting med hva slags merke det er da. Billige merker kan ha like god kvalitet som dyre merker om ikke bedre
Fremhevede innlegg