Gå til innhold

Sønnen fotografert i billigklær

Fremhevede innlegg

Gjest Frustrert datter
Skrevet
Synes venninnene dine er mer ondskapsfulle enn din mor. Burde de ikke sett på gutten i stedet for dressen?

De så nok på begge. Men jeg tror de var overrasket over at jeg hadde valgt et så åpenlyst billige klær. De jobber begge i barnehage og kjente derfor til B&G-merket.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tråden er ryddet.

Reglene

Arwen (mod)

Endret av Arwen
Gjest Frustrert datter
Skrevet
Tråden er ryddet.

Reglene

Arwen (mod)

Takk Arwen... Bra jobbet!

Skrevet
Jeg kjente ikke til B&G-merket og visste ikke at det var fra en trashbutikk.

Det er ikke viktig for meg at min sønn blir fremstilt i de fineste merkeklærne. Det har jeg ikke påstått, så ikke tilegg meg meninger jeg ikke har :kjefte:

Jeg kunne gjerne hatt klær fra både cubus og H&M, men IKKE fra Europris, Nille, Max20, Firstprice (som nok ikke har klær, men dere skjønner hva jeg mener)

Du store min... er sannelig glad ikke du er mora mi, eller er noen jeg kjenner...... :hakeslepp:

Vi har vokst opp i kjeledresser fra europris, men vi er neimen ikke blitt trash for det om...

Skrevet

hehe dette er det morsomste jeg har lest på lenge. Så rart at du ikke så at logoen på joggedressen var et billigmerke. :ler: Jaja kanskje du har lært til konfirmasjonsbilde. Ikke la moren din handle klær, da blir det vell billigbunad fra europris ...

Skrevet

Hvis jeg hadde vært deg, hadde jeg snudd dette til noe morsomt.. hehe!

Om noen år vil du sikkert le av det hele... Det kommer nye bilder, dette bildet blir bare ett blant mange. Kanskje -tilogmed- dette bildet blir litt spesielt siden du gikk på en smell.. :ler:

Sønnen din vil sikkert le av det han også når han blir stor..

1. klasse bildet mitt ser jeg ikke ut... Moren min hadde pyntet meg, med musefletter og brun genser.. Jeg synes ikke det var noe fint, så jeg tok av meg genseren og ut med hårstrikkene. Moren min synes ikke det var spesielt festelig den gang (hun er snobbete), å få bildene hjem, håret til alle kanter og en slitt t-skjorte med syltetøyflekk... :)

Nå ler vi av det hele.. På fellesbildet sitter alle i klassen striglet og pyntet, mens jeg ser ut som jeg kommer fra søppelfyllinga..

Det finnes værre ting å bry seg om i verden, og selv om det er ergelig nå... kommer du til å få andre/viktigere ting å tenke på i framtiden.

Gjest Gjest_Siren_*
Skrevet
Før jul var min fire år gamle sønn hos fotografen. Før vi kom dit sa fotografen at vi kunne ta med noen fargerike klær for det ville gi gode bilder. Jeg gikk gjennom skapet til sønnen min uten å finne noe passende. Min mor visste om dette, og to dager senere kom hun på besøk og hadde med seg en limegrønn joggedress, todelt. Den var tøff i fargen, og ville nok egne seg godt til fotografering.

Fotografen var også fornøyd. Bildene ble helt fine. Men nå har jeg hengt dem på veggen og i går kom det kommentar fra to av mine veninner. De så tydelig at det sto B&G på joggedressen, og sa de var litt overrasket over at jeg brukte 3000 kroner på fotografering men bare 79 kroner på klærne gutten hadde på seg. Vantro konstaterte jeg at det var billigklær fra Europris min mor hadde kjøpt, og B&G-merket er veldig synlig, det er nemlig i grelt rødt.

Jeg er skuffet og sint og vil ta nye bilder i andre klær. Nå vil jeg be min mor betale for den første fotograferingen. Rett eller galt?

Du syns bildene var kjempefine og du var storfornøyd med klærne helt til dine venninner påpeke at det var ett billigmerke og da skal du ta nye bilder? Og så skal du være så frekk at du skal forlange at moren din betaler for de første bildene?

Dersom det er en ting din mor skal kritiseres for, så er det jo åpenlyst at hun bør få høre at hun har sviktet i oppdragelsen - av DEG!

Gjest Frustrert datter
Skrevet
hehe dette er det morsomste jeg har lest på lenge. Så rart at du ikke så at logoen på joggedressen var et billigmerke. :ler: Jaja kanskje du har lært til konfirmasjonsbilde. Ikke la moren din handle klær, da blir det vell billigbunad fra europris ...

HVordan skulle jeg "se" at det var et billigmerke? Jeg hadde inntil i går aldri hørt om B&G :tristbla:

Skrevet

Unnskyld men... :ler:

Ærlig talt. Ta deg sammen!

Gjest septica
Skrevet
Du syns bildene var kjempefine og du var storfornøyd med klærne helt til dine venninner påpeke at det var ett billigmerke og da skal du ta nye bilder? Og så skal du være så frekk at du skal forlange at moren din betaler for de første bildene?

Dersom det er en ting din mor skal kritiseres for, så er det jo åpenlyst at hun bør få høre at hun har sviktet i oppdragelsen - av DEG!

Eniiiiiiiig!! :skravle::5:

Gjest Frustrert leser
Skrevet

Er forsåvidt enig med alle de andre.

Mitt spørsmål til deg er om du tror at alle andre vet at B&G merket er et billigmerke? Jeg visste det ikke... tror ikke det er så mange andre som vet det heller (med unntak av de som kjøper det selv eller som jobber med barn).

Tenk igjennom om du ikke vil framstå som noe snodig derom du vil ta bilder på nytt pga et merke på klærne til barnet ditt? - så opphengt i merker kan det ikke være mulig å være???

Lykke til med å svelge skuffelsen og kos deg med barnet ditt!

Skrevet

Synes det er merkelig at venninnene visste at merket var Europris. For å vite det, så må de jo ha vært på Europris, og så snobbete jenter som det der viser seg vel ikke i en "SÅNN" butikk :hakeslepp:

• Liker 1
Skrevet

Ærlig talt.. Har det så mye å si for deg at han ikke har på seg en dyr joggedress, at du ønsker å begynne å krangle med moren din for det? Det er jo bare en joggedress!

Skrevet

Dette reddet dagen min! Var litt trøtt og umotivert da jeg kom på jobb, men nå har jeg ledd så mye at humøret er på topp....

Seriøst...???

Kanskje jeg skal søke om erstatning fra min mor som lot med fotografere i en forferdelig kjole da jeg var 16 måneder. Og bildet henger fortsatt på hedersplass i stua, så jeg blir påminnet dette med jevne mellomrom...

Skrevet

Huff - jeg skjønner deg jeg --- men hadde nok først og fremst blitt irritert på meg selv, som ikke hadde sjekket litt mer nøye hva det var for noe. Hadde nok aldri kjøpt klær på Europris til fotografering selv, så snobbete er i alle fall jeg.

Men - uansett, du valgte selv å bruke dressen som moren din kom med - du sto helt fritt til å stikke hvor som helst og kjøpe noe selv.

Nye bilder - det hadde jeg nok ikke tatt uansett!

Kreve betaling av ny fotografering av mor: Aldri i verden!

Gjest Frustrert datter
Skrevet
Tenk igjennom om du ikke vil framstå som noe snodig derom du vil ta bilder på nytt pga et merke på klærne til barnet ditt? - så opphengt i merker kan det ikke være mulig å være???

Jeg er ikke opphengt i merker, hadde jeg vært "opphengt" i merker ville ejg vel visst at B&G var et trashmerke. At man ikke vil ha billigmerker betyr ikke at man bare kjøper de dyreste merkene, Vi har mange klær fra de vanlige kjedene. Så slutt og døm, som jeg sa skal du huske at det er et annet menneske på den andre siden av nettet, og du skal derfor oppføre deg litt hyggelig og respektfyllt selv om du er uenig.

Skrevet

Plager det deg så mye som det framgår her, synes jeg du skal ta nye bilder av sønnen din. Men det blir feil å kreve betaling av moren din - eller i det hele tatt å ta det opp med henne. Gi det allerede eksisterende bildet til moren din (bursdags- eller julegave) - hun blir sikkert kjempefornøyd - og heng det nye bildet opp i egen stue.

Når det er sagt, synes jeg det er i overkant snobbete å ta sånn på vei pga. et "dårlig" merke. Er dressen fin, er den fin - uansett merke. (Selv liker jeg ikke at noen merker synes, uavhengig av om det er et billig eller dyrt klesmerke, men det røde merket så du vel før fotograferingen uansett?) Dessuten er dressen helt ny og sønnen din tar seg sikkert veldig bra ut på bildet. :)

• Liker 1
Gjest Frustrert datter
Skrevet
Synes det er merkelig at venninnene visste at merket var Europris. For å vite det, så må de jo ha vært på Europris, og så snobbete jenter som det der viser seg vel ikke i en "SÅNN" butikk :hakeslepp:

Synes det er merkelig at folk ikke gidder å lese tråden før de svarer... Da ville du sett at mine veninner jobber i barnehage. Og i barnehage er de nok mer opptatt av klær enn hva andre yrkesgrupper er. Og når barnehageansatte sier at det er trash, så tror jeg på dem...

Skrevet (endret)

Om det er et billigmerke eller ikke burde ikke ha noe så si. Det er sikkert bare en av flere bilder du kommer til å ta, så du får heller passe på å kjøpe klærne selv neste gang.

Selv har jeg aldri hørt om B&G merket og tror ikke dette er et sørlig utbredt merke. Ser ikke noe galt i det, og forundrer meg litt at dine venniner tydelig viste at dette var et billig merke fra europris. Det betyr jo nesten at de må ha vært på europris og sett på det selv. Ja, de jobber i barnehage, men hvordan vet de at akkurat disse klærne er fra europris, spør de hver enkelt foreldre hvor klærne kommer fra?

Og jeg tror jeg må ha jobbet i rare barnehager for de har aldri vært opptatt av klær på den måten. Jo, om de er holdbare o.s.v, men ikke hvilket merke det er.

Endret av Gjest
Skrevet (endret)

Jaja, du har iallefall fått svar av meg og andre her da, kanskje du iallefall skjønner at du ikke kan be moren din betale.

Sier som en bruker over meg, kanskje jeg skulle søkt om erstattning fra min mor også, for at hun hadde på meg grusome tigths med meloner, epler og pærer på når jeg var lita.. og rosa genser til en rød bukse, og at hun klipte meg i pottesveis i førsteklasse, og at jeg gikk med storebrors klær som jeg arvet etter han, og ja, listen fortsetter, men det har blitt menneske av meg også, så tror neppe jeg tok skade av å gå i klær som ikke var "in" :)

Tenker det går bra jeg..

:popcorn:

Endret av Caos
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...