Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at jeg begynte å stå over grillplate og frityrkokere har huden min begynt å få kviser og bli mindre pen. Jeg spiser selvsagt ikke av maten vi lager, men jeg tror at det at jeg står over grytene gjør noe med huden min. Når jeg kommer hjem vasker og renser jeg dypt, men jeg lurer på om det er noe annet jeg burde gjøre. Noen ansiktsvask som er bedre enn andre? Burde jeg vasket meg regelmessig i ansiktet mens jeg er på jobb? Ansiktsservietter? Burde huden tørres ordentlig ut før jeg påfører hudkrem?

Tips mottas med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags rens etc. bruker du da?

Jeg vil anbefale deg å investere i gode produkter som passer til din hudtype. Med rens og krem morgen og kveld som et minimum. Gjerne peeling og maske også en gang i uka!

Selv er jeg veldig fornøyd med produktene til MD Formulations, Decleor og Dermalogica. Du kan jo feks teste ut en reisemappe fra Dermalogica og se om du liker de. Selges bla. her :)

Gjest eks gatekjøkkenarbeider
Skrevet

Da jeg jobbet slik brukte jeg fondation som et beskyttende lag mellom huden min og fettosen... Det hjalp!

du trenger ikke vaske huden mens du er på jobb men rengjør fortest mulig etter endt arbeidsdag.

Jeg er veldig fornøyd med Clinique 3trinns system, kanskje det kunne vært noe for deg?

Til slutt; prøv å ikke len deg for mye rett over frityr og grillplater, men strekk deg mest mulig. Fort gjort å stå og henge rett over, men som regel ikke nødvendig.

Skrevet

Clinique Acne Solutions Daytime Shield skal visst lage en slags barriere for den type ytre påvirkning av huden. Kjøpte den selv da jeg jobbet med mat, men er egentlig usikker på om den hjalp eller ei.. har ikke vært flink nok til å bruke den til å gi en grundig anmeldelse av produktet!

Skrevet

Som eks gatekjøkkenarbeider sier, kan det kanskje være en ide og bruke foundation, eller en god krem som beskytter huden...! Finn da noe som er tilpasset huden din, og lar den puste. IKKE kjøp en billig foundation med olje som tetter igjen porene i huden. Mineralfoundation vil nok være et godt valg! Cliniques 3-trinns system derimot vil jeg anbefale deg å holde deg langt unna! Har prøvd det, kremen likte jeg forsåvidt, men rensen tørket ut huden og ansiktsvannet sved og irriterte huden. Du ødelegger fuktbalansen i huden med disse produktene. Håper du prøver dermalogica anbefalingen min i stedenfor ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...