honey21 Skrevet 11. februar 2008 #1 Skrevet 11. februar 2008 Den skinken du får kjøpt i skiver i butikken fra Tine og Prior - hvordan lages den egentlig? Hvis det ikke står at den er røkt eller kokt er den vel ikke rå? Kverner de bare sammen masse kjøtt og skjærer det i skiver? Er utrolig nysjerrig på dette, håper noen har svar
Brunhilde Skrevet 12. februar 2008 #2 Skrevet 12. februar 2008 Selger Tine og Prior skinke? Her kan du ihvertfall se hva Gilde sin skinke inneholder, men det var kanskje ikke sånn påleggskinke du tenkte på?
honey21 Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. februar 2008 Ops, jeg mente Gilde (ikke Tine). Men ja, jeg ser hva ingrediensene er, men jeg lurer på hvordan selve pålegget lages
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2008 #4 Skrevet 13. februar 2008 Ops, jeg mente Gilde (ikke Tine). Men ja, jeg ser hva ingrediensene er, men jeg lurer på hvordan selve pålegget lages Det står at det er renskåret kjøtt, så da er det ikke kvernet. Skinke er den øverste delen av låret/rompa på grisen. Påleggskinke er skinke skåret i skiver. Det er den samme delen av grisen som spekeskinke er, bare tilberedt annerledes. *hvis noen lurer på noe om karbonadedeig er det forresten bare å spørre*
Brunhilde Skrevet 13. februar 2008 #5 Skrevet 13. februar 2008 Jeg lurer egentlig på lite når det gjelder mat, enkelte ting tror jeg er best å ikke vite. Til ts så er kokt skinke nettopp det. Den er kokt og presset i firkant- eller rundform for så å bli kuttet opp. Det er nesten rent kjøtt og ganske sunt. Jeg mener å huske at typiske blandingspålegg der kjøttet kvernes er servelat, kalverull, skolerull og annet i den sjangeren.
ashera Skrevet 13. februar 2008 #6 Skrevet 13. februar 2008 *hvis noen lurer på noe om karbonadedeig er det forresten bare å spørre*
:-) anna Skrevet 13. februar 2008 #7 Skrevet 13. februar 2008 Jeg mener å huske at typiske blandingspålegg der kjøttet kvernes er servelat, kalverull, skolerull og annet i den sjangeren. Rull er vel faktisk rent kjøtt og diverse annet (spekk krydder o.s.v) som er rullet sammen i ei pølse og presset. Sånn lager i allefall moren min rull.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå