Gjest Gjest_Lisa_* Skrevet 11. februar 2008 #1 Skrevet 11. februar 2008 Jeg og min samboer prøver å bli gravide, men det har ikke vert noe positivt resultat enda. Sluttet på p-pillen mai 2007. Har hatt mensen 2 ganger etter dette, siste gang i oktober. Har nå vert hos legen og tatt blodprøver. Jeg fikk blodprøvesvaret fra legen, som viser at jeg har en lett grad av PCOS. Jeg fikk noen ark med informasjon om hva det er, og en anbefaling om å slanke meg. (Jeg er 160cm og veier 73kg) Jeg trener, og liker å holde meg o form. Jeg har også fått time hos gynekolog, men langt ute i april måned(!!) De skal vel ta ultralyd å sjekke hva som er galt? Noen i samme situasjon? Er det eneste mulighet at jeg slanker meg? skal klare det altså, men er redd det tar lang tid å gå ned i vekt. Har alltid vert litt kraftig... Håper noen kan svare med på hva som blir neste steg for oss nå..
Noli Skrevet 11. februar 2008 #2 Skrevet 11. februar 2008 Ofte tar infertilitetsutredning lang tid, siden det ikke regnes for å være "farlig" på noen måte - du er ikke syk (selv om du har en diagnose). Jeg har også PCOS, og hadde veldig uregelmessig mens. Den ble regelmessigere ved at jeg gikk ned 10 kg. PCOS-pasienter behandles ofte med Pergotime for å få igang eggløsning. Om du er insulinresistent kan du få medisiner for dette også, de vil ofte hjelpe på vekten. Lykke til.
Gjest Gjest_lisa_* Skrevet 11. februar 2008 #3 Skrevet 11. februar 2008 Takk for svar! Jeg har vel bare ikke tålmodighet til å vente så lenge med å bli gravid.. Er det mange her inne som har PCOS som har blitt gravide med behandling og vekt redusering? Jeg blir så motløs av å vente, og ikke vite hva som skjer videre.. :gråte:
Gummi Tarzan Skrevet 12. februar 2008 #4 Skrevet 12. februar 2008 Jeg synes det er helt hårreisende at du må vente helt til april med å komme inn til gyn. Jeg bor i Oslo og går fast til en veldig populær gyn-klinikk, men jeg har aldri ventet mer enn toppen 3-4 uker. Hvis jeg var deg, så ville jeg ringt gyn og bedt om at de ringer deg så snart de får inn en avbestilling. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2008 #5 Skrevet 15. februar 2008 Hei Ta kontakt med en privat klinikk! Jeg går til gynekolog hos Volvat, og her er det aldri lang ventetid! Der er det egen avdeling for assistert befruktning også, som legene samarbeider med ved behov. Jeg er i hvert fall veldig fornøyd!
lisa* Skrevet 19. februar 2008 #6 Skrevet 19. februar 2008 Takk for flere svar!! Jeg må nok bare vente på den timen, ikke så mange privat klinikker rundt om her!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå