Hønemora Skrevet 15. februar 2008 #21 Skrevet 15. februar 2008 Forrett: Skalldyr tallerken (scampi osv) Hovudrett: Ytrefile av okse, soppstuing, grønsaker (brokkoli, gullrøte osv). Veit ikkje heilt korleis me vil tilberede potetene enda. Dessert: Dessert med varme bær (Hadde egentli ikkje tenkt å ha dessert då vi skal ha kaffi og kake ganske kjapt etter middagen, men svigermor fekk viljen sin her gitt... hehe)
maiia Skrevet 15. februar 2008 #22 Skrevet 15. februar 2008 Forrett: Spekeskinke med enten melon eller asparges. Hovedrett: Hjortefilèt med sopp, grønnsaker og poteter. Dessert: Her har vi ikke klart å bli enige enda. Han har lyst på karamellpudding og jeg vil ha fruktsalat. Det er jo enda noen måneder til, så vi klarer nok å bli enige innen den tid. :-D
Gjest Jean Skrevet 17. februar 2008 #23 Skrevet 17. februar 2008 Ah, så godt å høre at det er så mange som satser på koltbordlignende løsninger! Velger det til vårt bryllup, da det blir en utfordring med maten siden min mann kommer fra Kurdistan, og hans familie og venner har en litt annen matkultur enn oss. Skal ha både varm og kald mat framme, og blir vel om lag 80 gjester. Flott løsning når an ikke har all verdens penger å rutte med, i tillegg til at alle får noe de liker! Ikke gøy å bli sittende ved et middagsbord i en evighet og tygge på noe man ikke liker...
StoreMy Skrevet 18. februar 2008 #24 Skrevet 18. februar 2008 Vi har også planlagt å ha tapas/koldtbord men vi skal ikke ha stående buffet. Så hos oss blir maten satt på bordene slik at gjestene slipper å fly fram og tilbake for å forsyne seg. Vi diskuterte dette med han vi skal bestille maten fra og han syntes det var en veldig god ide. Eneste han må vite er antall bord og antall personer pr bord så tilpasser de maten utifra det. Jeg ønsket en mer uformell løsning rundt middagen men ville ikke ha stående buffet. Da kom datteren min med forslaget om at vi kan jo ha maten på bordet. Og jo mer jeg funderte på det jo mer likte jeg tanken. Og når samboeren også syntes det var en god ide så bestemte vi oss for at slik vil vi ha det. Kanskje noe å vurdere for dere andre som også skal ha koldtbord/tapas??
Tweak Skrevet 18. februar 2008 #25 Skrevet 18. februar 2008 Et lite tips til de som skal ha buffet: Jeg ville satt stor pris på om jeg kunne slippe å bruke tallerkenen opp igjen flere ganger! :-) Jeg hadde syntes det var best med 2,5 x ganger så mange tallerkener som det er folk, og så ha en servitør eller to som gikk rundt og plukket med seg brukte tallerkener, vasket de og satte de ut ved bordet igjen. De store oppvaskmaskinene de har i slike lokaler er svært raske, så det burde gå helt fint. En kan da også ha de der små "brødfatene" ved hver enkelt kuvert til å legge bestikket på, slik at man slapp å legge de ned på duken mens man gikk og forsynte seg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå