Gjest ira Skrevet 11. februar 2008 #2 Skrevet 11. februar 2008 helstekt indrefilet av okse, et eller annet med jordbær i til dessert. Forretten har vi ikke bestemt enda. Noen forslag???
Gjest smotti Skrevet 11. februar 2008 #3 Skrevet 11. februar 2008 Forrett: "Sweet Scampi" Kjempescampi stekes og serveres med sesamsprøstekte grønnsaker og sweet chilisaus. Hovedrett: Helstekt hjortefilet Serveres med soyaglaserte småløk, friske rosenkål og gulrøtter, ripsgele, soppkremsaus og kokte rattepeatpoteter. Dessert: Meretes fristelse Appelsinterrin på sjokoladebunn, og ingefær/karamellis i skjønn forening med perle-eplesaus. Også kaker etterpå da..
Gjest brud 08 Skrevet 11. februar 2008 #4 Skrevet 11. februar 2008 Forrett: "Sweet Scampi" Kjempescampi stekes og serveres med sesamsprøstekte grønnsaker og sweet chilisaus. Hovedrett: Helstekt hjortefilet Serveres med soyaglaserte småløk, friske rosenkål og gulrøtter, ripsgele, soppkremsaus og kokte rattepeatpoteter. Dessert: Meretes fristelse Appelsinterrin på sjokoladebunn, og ingefær/karamellis i skjønn forening med perle-eplesaus. Også kaker etterpå da.. Har du smakt denne desserten? Vi vurderer også denne/iallefall en prikk lik - ser du...
No Shorty Skrevet 11. februar 2008 #5 Skrevet 11. februar 2008 forrett: tomatsuppe... hovedrett: lammelår, stek eller noe annet kjøtt og fløtegratinerte poteter... dessert: dronning maud... tror vi... har ikke bestemt helt ennå... klemmm...
Gjest smotti Skrevet 12. februar 2008 #6 Skrevet 12. februar 2008 Har du smakt denne desserten? Vi vurderer også denne/iallefall en prikk lik - ser du... Har ikke det, men er sånn som ca alle liker visst..
Concertina Skrevet 12. februar 2008 #7 Skrevet 12. februar 2008 (endret) Vi tror vi havner på buffet, rett og slett fordi vi har lyst på en mindre stiv middag, og fordi vi ikke har råd til å servere indrefilet av rein til 100 stykker Tror vi kommer til å gå for en slags mellomting mellom koldtbord og tapas, med både varme og kalde retter - tradisjonelle og utradisjonelle slik at alle finner noe de liker, kommer til å bestille endel fra catering og lage endel selv (har i tillegg 2-3 kokker i nærmeste familie som jeg har tenkt å spørre om kan lage en rett eller to). Har ikke bestemt oss for om vi skal ha dessert enda, mulig vi lager en dessetbuffet, evt bestiller en dessert fra catering. Endret 12. februar 2008 av Concertina
Gjest nextlife Skrevet 12. februar 2008 #8 Skrevet 12. februar 2008 Tror vi kommer til å gå for en slags mellomting mellom koldtbord og tapas, med både varme og kalde retter - tradisjonelle og utradisjonelle Ville bare si at akkurat denne varianten hadde vi, litt tradisjonell koldtbordmat, både varm og kald tapas, flere gode salater, sauser og dressinger. Det var veldig populært og det fungerte kjempebra å ha buffèt under selskapet. Jeg hadde egentlig tenkt å ha frisk frukt og mørk konfekt til dessert, men mannen greide å skrike seg til karamellpudding
Concertina Skrevet 12. februar 2008 #9 Skrevet 12. februar 2008 Ville bare si at akkurat denne varianten hadde vi, litt tradisjonell koldtbordmat, både varm og kald tapas, flere gode salater, sauser og dressinger. Det var veldig populært og det fungerte kjempebra å ha buffèt under selskapet. Jeg hadde egentlig tenkt å ha frisk frukt og mørk konfekt til dessert, men mannen greide å skrike seg til karamellpudding Godt å høre at det fungerer bra Blir det dessert så blir det nok noe med sjokolade siden vi begger er sjokoladegal...sjokolade er jo godt med noe frisk frukt så
Gjest nextlife Skrevet 12. februar 2008 #10 Skrevet 12. februar 2008 (endret) Godt å høre at det fungerer bra Blir det dessert så blir det nok noe med sjokolade siden vi begger er sjokoladegal...sjokolade er jo godt med noe frisk frukt så Stjeler vel tråden her litt, men tenkte jeg skulle komme med et lite tips, i fall du ikke har tenkt på det : Det kan være en utfordring for toastmaster under buffèt, det å samle flokken til taler o.l. Vår toastmaster forklarte grundig dette i starten, at når han ringte med bjella si, betød det at man skulle innfinne seg på plassen sin innen rimelig tid Noe skulle da skje! Samtidig kom servitørene å sjekket, evt fylte på drikkevarer slik at ingen var tomme når det skulle skåles Endret 12. februar 2008 av nextlife
Gjest Gjest_lone_* Skrevet 12. februar 2008 #11 Skrevet 12. februar 2008 hei! håper litt til trådstjeling går fint for trådskaper.. Kunne tenke meg å høre litt mer om buffetalternativet. Dere som hadde gjennomført det, hvor mange gjester var dere omtrent? Og hvor lang tid varte middagen? og var det mange taler? Vi har også litt lyst og kjøre en slags buffe, blir vel omlag 75 stykker tenker jeg, og kommer fra 2 relativt taletrengte familier.. Og så har vi planer om å ha noen kaffegjester, ergo må middagen være ferdig til et konkret tidspunkt. Ser for meg dette kan bli litt av et arbeid for vår toastmaster... hører gjerne fra erfaringer desserttips til sjokoladefolket.. sjokoladefondy med masse frisk deilig frukt, flytende sjokolade i ulike mørkhetsgrader
Arkana Skrevet 12. februar 2008 #12 Skrevet 12. februar 2008 Forrett: Hvit og grønn asparges med hollandaise Hovedrett: Vårkylling med sautert spisskål, morkel- og rieslingsaus og rattepoteter Dessert: Sjokoladefondant med rips-crème fraîche og sitron- og ripssorbet
Gjest nextlife Skrevet 12. februar 2008 #13 Skrevet 12. februar 2008 hei! håper litt til trådstjeling går fint for trådskaper.. Kunne tenke meg å høre litt mer om buffetalternativet. Dere som hadde gjennomført det, hvor mange gjester var dere omtrent? Og hvor lang tid varte middagen? og var det mange taler? Vi har også litt lyst og kjøre en slags buffe, blir vel omlag 75 stykker tenker jeg, og kommer fra 2 relativt taletrengte familier.. Og så har vi planer om å ha noen kaffegjester, ergo må middagen være ferdig til et konkret tidspunkt. Ser for meg dette kan bli litt av et arbeid for vår toastmaster... hører gjerne fra erfaringer desserttips til sjokoladefolket.. sjokoladefondy med masse frisk deilig frukt, flytende sjokolade i ulike mørkhetsgrader Vi var vel 50 stk i vårt bryllup, men 75 stk skal gå bare bra, i alle fall dersom lokalet ikke er trangt slik at det blir mye kø. Vi valgte å ha et stort bord til maten, slik at man kunne gå på begge sider å forsyne seg. Vi hadde ikke kaffegjester, og dermed ikke noe tidspress i så måte. Vi satt vel ved bordet i ca 3 1/2 time, da var maten spist, 6 taler avholdt og 3 sanger sunget. Vi hadde en toastmaster som var utrolig flink, organisert og strukturert, og hadde en detaljert kjøreplan.
Gjest Gjest_lone_* Skrevet 12. februar 2008 #14 Skrevet 12. februar 2008 så fint å høre. Romslig lokale, så da går det sikkert fint. Får legge på 1 time eller 2 i bergeninga kanskje. Men syns i grunn rundt 4 timer er lenge nok å sitte til bords.. Får utstyre toastmaster med noe med effektfull lyd, så tror jeg hun er typen til å holde orden
Gjest Frk Åberg Skrevet 12. februar 2008 #15 Skrevet 12. februar 2008 Vi skal ha varm buffet, som skal inneholde en blanding av fisk, kjøtt og grønnsaksretter. Jeg er opptatt av at det ikke skal bli en alt for formell stemning, og vi er begge opptatt av at det skal være litt å velge i, slik at alle kan få noe de liker (og tåler, siden vi har noen allergikere). Det må dessuten være nok mat, noe kokken har lovet på tro og ære. Vi vil heller ha flere retter å velge mellom, enn noe som er mer ekslusivt. Jeg ville egentlig ha ha dessertbord og kakebord kombinert, med diverse kaker og desserter, men jeg ga etter for presset, og det blir én dessert til hver ved bordet. Det er mulig at det blir mangosorbet, jordbær og kanskje et innslag av mørk sjokolade. Jeg er spent på organisering av buffet, men så lenge toastmasterne tar styringen, og man forsyner seg i fastsatte omganger, tror jeg det skal gå bra.
Gjest nextlife Skrevet 12. februar 2008 #16 Skrevet 12. februar 2008 (endret) så fint å høre. Romslig lokale, så da går det sikkert fint. Får legge på 1 time eller 2 i bergeninga kanskje. Men syns i grunn rundt 4 timer er lenge nok å sitte til bords.. Får utstyre toastmaster med noe med effektfull lyd, så tror jeg hun er typen til å holde orden Vi ga forresten toastmaster beskjed om å videreformidle til eventuelle talere at god takt og tone er å hold taler på 4-7 min, dette tror jeg var smart, vi fikk taler som var velformulerte og holdt innenfor en moderat lengde. Det verste som fins er å høre lange taler :søvn: Edit ;beklager at vi sklir helt utenfor tråden her Endret 12. februar 2008 av nextlife
Alyssa Skrevet 12. februar 2008 #17 Skrevet 12. februar 2008 Vi skal også ha buffet, hva den skal inneholde har jeg ikke anelse om enda. Og vi skal ha kombinert kake/dessertbord. Hos oss er taler og sanger "forbudt". Men de som ønsker det kan gjerne utbringe en skål for brudeparet. (Vi skal heller ikke ha "standard" bordplassering for å få det så uformelt som vi ønsker..)
mia83 Skrevet 12. februar 2008 #18 Skrevet 12. februar 2008 Vi skal ha reinsdyrstek med baconsauterte rosenkål, babygulrøtter, poteter, fløtesaus og nyrørte tyttebær. Til dessert skal vi ha frisk fruktsalat med krem a' part.
LilleSiri Skrevet 12. februar 2008 #19 Skrevet 12. februar 2008 Vi skal ha norsk tradisjonsmat; rømmegrøt og spekemat, som både jeg og brudgommen er veldig glad i. Til dessert blir det Jordbær med is/krem/fløte
FantasDick Skrevet 13. februar 2008 #20 Skrevet 13. februar 2008 Vi tror det blir noe buffetlignende, men er ikke sikre enda. Vi skal i alle fall ha kalkun!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå