Gå til innhold

tips til musikk til inngang/utgang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå trenger jeg hjelp jenter.

Vi har "tråkket" på en god del tær i slekten da vi valgte å gå for en humanetisk vielse. For oss var det et naturlig valg men spesielt svigers sliter med å forstå at man kan lage en like fin sermoni utenfor kirken. Jeg vil så gjerne at de skal få en (nesten) like fantastisk opplevelse som oss selv den dagen og jakter nå intenst på tips til sermonien. Det er spesielt musikken jeg tenker på. Ønsker noe med mye stemning i.

Har søkt litt i forumet og funnet noen gode musikkideer, men de fleste trådene om vielsesmusikk i hef-vielser er så gamle.

Både formelle og uformelle vielsestips tas i mot med stor takk.

Noen som har litt oppdaterte tips å dele med seg ?

Vi skal ha møte med vigsler om 1 uke og det hadde vært så herlig å ihvertfall ha musikkønskene i boks.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere trenger ikke ha musikken i boks ved første møte hos HEF.

De er profesjonelle og har tips til dere. Vedr. seremonien så var vi svært fornøyde. Det er en del spilleregler for hvordan en seremoni bør være (ex ved opplesninger osv) for å ivareta nettopp høytiden rundt det hele. Men vi valgte hele tiden selv og HEF var svært positive og kom med korreksjoner, spørsmål og viste oppriktig interesse for vår seremoni. Vi valgte nemlig utendørs seremoni i desember måned. Veldig spesielt og det ble uforglemmelig.

Familie og venner kom med mye positive tilbakemeldinger på denne seremonien utenom det vanlige. Det var tårer og høytid i bøtter og spann.

Den endelige musikken valgte vi i samråd med musikeren. Han kom med forslag og alternativer. Vi hadde en inngangsmarsj av et slag jeg ikke husker i dag og avsluttet seremonien med What a wonderful day.

Lykke til!

Skrevet

PST! Vi skal ha utendørs borgerlig vielse og jeg skal ha Air av Bach på ett eller annet tidspunkt i vielsen samma hva :sjenert:

Skrevet
PST! Vi skal ha utendørs borgerlig vielse og jeg skal ha Air av Bach på ett eller annet tidspunkt i vielsen samma hva :sjenert:

Åhh.. det er er fantastisk melodi. Jeg hadde også den i tankene tidligere, men desverre ble den "oppbrukt" i begravelsen til samboers mormor for to uker siden så han har satt seg helt på bakbeina her (noe jeg selvsagt forstår). Hadde vi ikke hatt begravelse så nylig så skulle jeg nok presset gjennom det musikkvalget gitt. Det er en melodi som gir meg skikkelig frysninger (gode frysninger...)

Gjest nextlife
Skrevet

Har dere bestemt hvordan musikken skal fremføres? Cd-spiller, orkerster/ensemble, i såfall hvilke instrumenter og evt solist?

Skrevet
Har dere bestemt hvordan musikken skal fremføres? Cd-spiller, orkerster/ensemble, i såfall hvilke instrumenter og evt solist?

Vi har reservert musiker ja. Supertalent behersker både piano og flere ulike blåseinstrumenter (messing og fløyter..)

Jeg ser egentlig for meg at det fineste ville vært trompet, sax eller fløyte.. men finner ikke helt sanger som passer på de instrumentene.. Mulig jeg leter på feil sted..

Gjest nextlife
Skrevet

Utrolig mye vakkert som kan spilles med trompet og piano, kanskje denne siden kan gi deg litt inspirasjon

http://www.trompet.biz/

Må bare fremheve de melodiene jeg hadde til inn og utgang (synes selvfølgelig de er penest i verden)

Amazing Grace og Bruremarsj av Førde. Begge disse er nydelige på trompet.

Skrevet
Åhh.. det er er fantastisk melodi. Jeg hadde også den i tankene tidligere, men desverre ble den "oppbrukt" i begravelsen til samboers mormor for to uker siden så han har satt seg helt på bakbeina her (noe jeg selvsagt forstår). Hadde vi ikke hatt begravelse så nylig så skulle jeg nok presset gjennom det musikkvalget gitt. Det er en melodi som gir meg skikkelig frysninger (gode frysninger...)

Nemlig.. gode frysninger er tingen. Tror vi skal ha det som innlagt musikkstykke i vielsen på cello- Men er mye som ikke er i boks her enda...

Skrevet (endret)

Vi hadde en fantastisk flott utendørs humanistisk vigsel i sommer. Flott og minnerik for både oss og gjestene :)

Av musikk hadde vi "Brudemarsj fra Øre" som inngangsmarsj - da kom vi gående ned en bakke mens musikken ble spilt. Etter talen, før vigselsformuilaret, hadde vi "Vårsøg", og som utgangsmarsj "Trumpet Tune". All musikken ble spilt av en trompetist alene. Trompet passer veldig godt utendørs, for lyden bærer så godt.

Lykke til med planlegging og gjennomføring av seremoni og bryllupsfest!

Endret av Labella
Skrevet

Vi brukte også trompet alene utendørs. Veldig bra.

• 4 uker senere...
Skrevet

"La meg kjenne dine veie" kan spilles med både trompet og saksofon. Jeg har selv hørt den fremført av en ypperlig sanger og en saksofonist i bryllupet til søsteren min!

Helt fantastisk!

Lykke til!

Skrevet

Vi hadde borgerlig bryllup i utlandet.

Inngangssangen var "Men går eg øve engane" med Vamp - synes den er utrolig nydelig, og stemningsfull....

Skrevet

Vi hadde Et liv med dig, som inngang og Fly me to the moon, som utgang.

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...