miss Skrevet 11. februar 2008 #1 Skrevet 11. februar 2008 Hei Hvor langt skal et snowboard være i forhold til lengen på personen? Er det samme som ski??? Takk for tips!!!!
Gjest Tigress Skrevet 12. februar 2008 #2 Skrevet 12. februar 2008 Om lag til under nasen. Brettet kan vere kortare viss du skal jibbe, og lenger viss du skal drive med frikøyring. Eg brukar mitt i laussny og har eit brett som går til under nasen, vel og merke viss eg står på tå...
Rainbow Brite Skrevet 14. februar 2008 #3 Skrevet 14. februar 2008 Mellom kjeven og nesen er fint! Dersom du er mye i park, hopper, railer og pipe, kan du godt ha litt kortere brett, og som Tigress sier, litt lenger dersom du skal kjøre mye off piste. Skal du kjøre mye off piste, fester du også bindingene lenger bak på brettet, mens midtstilte er bedre for vanlig bakkekjøring/park. Føttene dine skal være ca kant i kant med bredden på brettet, slik at du får lagt trykket riktig og får rask responstid når du svinger. Det finnes mange skikkelig bra jentebrett på markedet nå, som er smalere enn gutte/unisex brett. Dersom du er lett for høyden din, kan det være lurt å velge et litt mer fleksibelt (mykere) brett, dersom du er normal/tung, kan det godt være litt stivere/normalt. Et fleksibelt brett kan føles noe ustabilt i bakken, men er til gjengjeld bra i park. Et stivt brett kan føles vanskelig å manøvrere, men er bra off piste. Har du ingen spesielle preferanser, gå for et normalt brett. For å gjøre det hele litt enklere for deg, vil også bindingenes stivhet/mykhet ha noe å si, men dersom du ikke har noen spesielle preferanser, trenger du ikke å ta så stort hensyn til det. Men velg jentebindinger, for guttebindinger har en tendens til å bli for høye, slik at man får de kilt inn i leggen = vondt i lengden = gledesdreper. Altså, ikke kjøp et brett i "riktig" lengde bare basert på hvordan det ser ut. Kjøp heller et brett med bilder/mønster du ikke synes er like kule, men med specs som passer deg, kroppen din og din kjørestil! De er veldig flinke på anton sykkeldelisk i bogstadveien (underetasjen), torshov sport (men der har de desverre litt dårlig utvalg), alle swag butikkene, bikes and boards på grünerløkka, sea sport på vika (srfsnosk8) og white water på grensen. Det er også fullstendig akseptert å kjøre med hjelm (ikke som i gamle dager da man ble mobbet om man bruke sykkelhjelm i rosa/blå isopor og det finnes mange kule hjelmer i dag), så pass på knollen din og kjøp deg en hjelm. Det er ikke kult å utsette seg selv for mer fare enn nødvendig! Bare ta kontakt om du lurer på noe mer
Gjest Tigress Skrevet 14. februar 2008 #4 Skrevet 14. februar 2008 Kan legge til at det kan vere lurt å kjøpe eit twintip-brett, der bindingane i alle fall kan stå midt på brettet. Eg har ikkje det, men eg køyrer i laussny med det, så då skal eg jo ha bindingane lengre bak.
Rainbow Brite Skrevet 14. februar 2008 #5 Skrevet 14. februar 2008 Man kan helt fint midtstille bindingene på brett som ikke er twin tip også. Twin tip betyr som ordet tilsier, at både halen og nesen er like, og er veldig bra om man kjører switch/ kjører mye i park. De fleste brettene (not otherwise specified) har en noe lenger nese enn hale, som gir litt mer futt i farten, og er mer all-mountain brett
Eline1986 Skrevet 19. februar 2008 #6 Skrevet 19. februar 2008 Var å kjøpte nytt brett på Thorsov sport i fjor, og fikk masse tips og hjelp, men som andre her sier så har det litt dårlig utvalg.. (jeg fant heldigvis akkurat det jeg skulle ha) Riktig som det andre sier med lengden. Men for all del, ikke la deg lure til å kjøpe en sånn "ferdigpakke" til 2000 kr! Brettene er ofte elendige, og du vil ha mye mer glede av et ordentlig brett! Det koster litt, men er verdt det!
Rainbow Brite Skrevet 20. februar 2008 #7 Skrevet 20. februar 2008 Men for all del, ikke la deg lure til å kjøpe en sånn "ferdigpakke" til 2000 kr! Brettene er ofte elendige, og du vil ha mye mer glede av et ordentlig brett! Det koster litt, men er verdt det! Absolutt! Og hvis du ikke har lyst til/ eller ikke har så mye penger å bruke, kan det være lurt å kjøpe brukte brett på finn.no. Folk bytter ofte ut brettene sine, men det betyr ikke at brettene ikke fortsatt er gode. Du gjør ofte en mye bedre deal på finn, enn du gjør i en sportsbutikk, både økonomisk og kvalitetsmessig. Følg med, det kommer hele tiden nye ting! Ellers settes snowboardvarer på salg like over påske, så skal du kjøpe nytt i butikk, kan du spare mye på å vente noen uker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå