Gå til innhold

Hei alle trøndere...

Bergenspike

Anbefalte innlegg

Jeg skal snart til Trondheim på venninnebesøk. Har du noen gode tips til hva vi kan gjøre? Hva er gøy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest the imp

det samme som i alle andre byer :) shoppe, gå ut på by'n, så kan du jo alltids ta deg en tur i nidarosdomen og til tyholttårnet hvis du er interessert i sånne ting. og hvis venninna di bor i trondheim så vet sikkert hun masse dere kan gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica_ikke_innlogget

Det beste utestedet forsvant i en brann... Men det er jo noen igjen ennå, selv om de 3 største utestedene forsvant på en dag! Hva slags utested liker du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M-ling

Det er litt cafèliv og slikt på Bakklandet. Det er den klassiske anbefalingen, iallefall.

Som det sies, så forsvant to utesteder i brann, og det var et minus for byens uteliv.

Hva du liker kommer jo helt an på smak, men noen steder jeg selv kan finne på å se innom når jeg er i byen;

Jesper Nattmann, 3B, Brukbar, Blæst, King's Cross... Tjah.

Anbefaler å holde deg langt, langt unna Downtown iallefall.

Klara's (?) er det ubestridte nattmat-baguett-sted!

Ellers, av shopping, så bør du ta deg en tur nederst i Byhaven, der det er masse morsomt, laget av en håndverksforening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Embla s i.i.

Trondheim...

Der kan du virkelig kose deg,

Nå har ikke jeg vært i Trondheim på leeenge, men byen er en perfekt "slentre rundt" by. Spasere til Bakklandet/Møllenberg, kanskje en tur på Øya, eller bortover mot Ila... *sukk*

Av severdigheter kan man nevne

Sverresborg

Festningen (husker ikke kongsnavnet)

Nidarosdomen

Kunstindustrimuseet

3B (eller severdighet, det blir hvis du er glad i øl med tilbehør...)

Trondheim er en fantastisk by!! God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har interesse for musikk i det hele tatt, kan jeg anbefale Ringve Museum - flinke guider og nyyyydelig gammel gård som omgivelser. Peter Wessel Tordenskiold tilbrakte sin barndoms somre der. Dessuten risikerer man faktisk å lære noe i musikkmuseet! Kroa på Ringve har Trondheims suverent beste vafler! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle fine forslag! :D

Hvis det er noen andre som vil skryte av byen er det bare å komme med det!

God helg alle sammen! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Bibliotek-kaféen Gjest Baardsen i Trondheim folkebibliotek er ett deilig sted å slappe av jeg...

Hvis du skal besøke venner som studerer i Trondheim kan du kanskje ha glede av å få en omvisning på studiestedet dems også. Jeg synes i alle fall at Gløsshaugen er ett fasinerende sted, ganske annerledes en mitt studiested!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvis du kommer før 11.mai, må du få med deg den utendørs fotoutstillingen på Solsiden: "Verden sett ovenfra". Kjempeflott! Solsiden er forresten et bra sted å være dersom solen skinner (derav navnet?). Det kalles i hvert fall trondhjems svar på Aker Brygge, masse uterestauranter.

Bakklandet kommer du til å elske (trøndere pleier å kalle Bergen "ett eneste stort Bakklandet", så de fleste bergensere føler seg hjemme der).

Hvis dere har god tid, været er godt og du har med deg tursko, anbefaler jeg også en tur til Estenstadhytta. Det kan dere sitte i solen og spise deilige vafler, og mate de tamme ekornene.

En annen tur, som ikke krever tursko (Estenstadhytta ligger i marka), er å gå på turstiene på Lade. Her er det kjempefint, man rusler ved vannet, kan grille pølser og besøke det veldig sjarmerende "Sponhuset" (også med veldig gode vafler!).

Et tredje turalternativ er å ta trikken opp til Lianvatnet, og gå tur rundt vannet. (Dette er vannet som Erlend Loe skriver om i begynnelsen av boken "L").

Eller...hvis været er dårlig kan dere bade i Pirbadet (der har de eget tidtakningssystem som tar tiden på deg når du rusjer ned rusjebanen).

Ja, også Vitensenteret!! Kjempeartig "museum" der du kan trykke på masse knapper og teste ut mye morsomt.

Studentersamfundet er dessverre stengt for ordinær aktivitet pga eksamensperiode, men ellers er det noe som man bør få med seg. Hvis venninnen din har tilknytning til huset, bør du likevel få henne til å vise deg rundt der. OG FOR ALL DEL: Prøv Sesamburger!!! Namnamnam!

Andre ting... tja... Lerkendal Stadion er jo sikkert noe en bergenser er opptatt av å se?? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

..glemte å nevne utesteder..

en over advarte deg mot Downtown... jeg er HELT uenig... Riktig nok er Downtown ufattelig harry, men her får du virkelig se hvordan trønderne oppfører seg på by'n ;-) Det er nemlig sant som de sier, at trøndere danser swing til ALL musikk... Verdt turen bare som en severdighet!! Her har de både pianobar, 80-tallsdisco, vanlig disco og "chillout zone"...

Ellers er Kings Cross en artig pub med kjekke, engelske bartendere, og Bar Sofa er en litt mer "fancy" bar/café.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå må jeg bare bestille en flybillett...

Det høres ut som det er mye å finne på...

Jeg gleder meg! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...