Gå til innhold

Enkel forrett med reker

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Tips til hva jeg kan bruke reker i lake til, som forrett?

Ønsker altså ikke å lage rekecoctail eller reker i avocado, må prøve noe nytt ;)

Endret av Smørblomsten
Videoannonse
Annonse
Gjest Badiane
Skrevet

Jeg synes du bør bruke frosne eller ferske reker - de smaker så uendelig mye bedre! Hvis du synes rensingen er pes kan du jo gjøre det unna om morgenen og sette dem i kjøleskapet.

Jeg synes for øvrig at gammeldags rekecocktail er godt. Bruk sprø salatblader og en dressing av hjemmelaget majones smakssatt med tomatpuré, litt tabasco og litt lettrømme. Eller du kan lage en mangosalsa og servere den sammen med rekene. Eller ha dem i en fiskesuppe. :)

Skrevet

Hva med hvitløksgratinerte reker?

Skrevet
Hva med hvitløksgratinerte reker?

Hvordan da? Servert oppå loff? Sammen med?

:)

Skrevet

Hvitløksbrød ved siden av... mmmmmmmmm....

Skrevet (endret)

Enkelt og godt til forrett, servert med en liten salat ved siden av er:

Quesadillas med reker (ca 6 pers)

4 tortillalefser

1/2 rødløk

200 g philadelphiaost e.l.

3/4 dl revet ost

500 g reker med skall (tilsvarer kanskje 300 g uten? Men her går det helt fint å slumpe!! :Nikke: )

1 dl majs

Rekene skjæres i mindre biter (om de er store), løken skrelles og finhakkes.

Rør sammen begge ostene samt reker, løk og mais.

Smør røren over to tortillalefser, la det være ca 1 cm uten røre frem til kanten. Legg de to andre lefsene oppå og trykk sammen kantene.

Grill/stek brødene på begge sider ca 1-2 minutter, eller til osten begynner å smelte.

Deles i passe snipper.

Endret av NullHull
Skrevet

Jeg ville ha gratinert de i sånne små ildfaste former og servert godt brød ved siden av. Kan fort bli litt voldsomt med hvitløksgratinerte reker og hvitløksbrød ved siden av :)

Skrevet
Jeg ville ha gratinert de i sånne små ildfaste former og servert godt brød ved siden av. Kan fort bli litt voldsomt med hvitløksgratinerte reker og hvitløksbrød ved siden av :)

Coops hvitløksbrød har hvitløken "i deigen" og det er perfekt til hvitløksmarinerte reker. Men brød med hvitløkssmør blir for mye...

Gjest Huldali
Skrevet

Hva med terteskjell? Hvit saus, med fiskepudding og MASSE reker, godt og enkelt!

Skrevet
Hva med terteskjell? Hvit saus, med fiskepudding og MASSE reker, godt og enkelt!

Mmmmmmmmmmmmm, det var en god idè :)

Og takk for alle de andre tipsene også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...