Leanne Skrevet 11. februar 2008 #1 Skrevet 11. februar 2008 Jeg har fått jobb i en barnehage som skal åpnes om et par måneder.. Og jeg lurte litt på om barnehagen kunne opprette en egen hjemmeside med litt generell info... Men også et eget forum, hvor bare foreldrene får tilgang. Et forum til hver avdeling?? Hvor vi kan legge ut bilder fra turer, skrive litt "dagbok" de dagene det har skjedd noe spennende, hvor foreldrene kan skrive innlegg om div... Har deres barnehage noe sånt? Hadde dere likt det, og brukt det hvis dere hadde tilgang til en slik side?? hva annet kunne ligge på en slik side??
Prada Skrevet 11. februar 2008 #2 Skrevet 11. februar 2008 Jeg hadde likt det. Synes alle infolappene i barnehagen er forvirrende, får ikke med meg alt som står på den fordi jeg ikke oppdager at de er byttet ut. Hadde også likt hvis jeg kunne laste ned bilder fra turer og aktiviteter og fremkalle (alltid så styr å kopiere bilder i barnehagen vår). Men alt dette måtte være lukket seøvfølgelig, vil ikke ha bilde av gullet mitt, eller detaljerte planer for hverdagen hans, åpent på internett.
Gjest Gjest-M- Skrevet 11. februar 2008 #3 Skrevet 11. februar 2008 I barnehagen hvor jeg jobber, har vi hjemmeside. Der ligger det generell infomasjon, forum for hver avdeling, bilder, årsplan, månedsplaner, gjesteforum, forum for foreldrene, informasjon om ledige stillinger/barnehageplasser osv. Tror de aller fleste barnehager i dag har noe tilsvarende.
Noli Skrevet 11. februar 2008 #4 Skrevet 11. februar 2008 Jeg fikk jobben med å lage en slik hjemmeside for en bhg for noen år siden, virket som om foreldrene satt pris på det. Det er ikke spesielt vanskelig, om man ikke er veldig datakyndig og kan programere selv kan man feks bruke en blogg-løsning og et gratisforum, feks phpBB. Da trenger man i grunnen bare domene, serverplass og noen til å sette det opp, det er gjort i løpet av en dag, og fungerer stort sett så enkelt at de fleste ansatte burde klare å oppdattere.
Leanne Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 11. februar 2008 så bra at dere er positive... skal foreslå ideen min for styrer i morgen gleder meg...
snexi Skrevet 11. februar 2008 #6 Skrevet 11. februar 2008 Her er barnehagen og skolen under samme bygg, og de har egen nettside ja. Ikke alltid like oppdatert, men muligheten er der. Læreren til eldste er flink innen IKT så han er og flink til og oppdatere hjemmesiden til klassen, veldig kjekt.
Susan Sto Helit Skrevet 12. februar 2008 #7 Skrevet 12. februar 2008 Barnehagen vår har en egen profil hos fotoknutsen eller noe tilsvarende der de legger ut bilder. Og så sender de link til oss foreldre slik at vi kan få komme inn og se siste mnds bilder. Men savner en side der det står informasjon også. Er ikke alltid vi klarer å få med oss alle beskjeder som henger som lapper i barnehagen.
FrizzleSizzle Skrevet 13. februar 2008 #8 Skrevet 13. februar 2008 Barnehagen hadde en som jeg var veldig fornøyd med, de var flinke til å oppdatere med bilder og oversikt over hva de gjorde. Praktisk informasjon foretrekker jeg på lapper, jeg da. Nettsiden var passordsbelagt, selvsagt. Skolen har derimot en kjempedårlig side som jeg aldri bruker.
Tusenfryd Skrevet 13. februar 2008 #9 Skrevet 13. februar 2008 Kunne godt tenkt meg en hjemmeside med info, men bilder av barnet mitt på den hadde jeg IKKE synes noe om. Vår barnehage tar bilder, vi får av og til noen og det er godkjent av foreldrene til hvert barn - men det er under forutsetning at kun er til internt bruk. Vi hadde aldri godkjent det for å legge på nettet. Skal det være bilder av mitt barn på nettet er det vi som skal legge ut en passordbeskyttet side som vi bestemmer hvem som skal få vite om. Så altså; info ja - bilder (av barna) NEI.
Nicky B Skrevet 13. februar 2008 #10 Skrevet 13. februar 2008 Vår barnehage har en veldig flott hjemmside med masse informasjon om barnehagen. Hver avdeling har sin egen underside med informasjon om hverdagen på den avdelingen, samt hvor mange barn som går der. Felles for alle undersidene til avdelingene er at de har innloggingsbokser slik at foreldrene kan logge seg inn, se bilder fra barnehagehverdagen og laste ned infoskriv /månedsbrev som vi også får i postkassene våre ute i gangen. Passordet byttes jevnlig og vi får opplyst dette på månedsbrevet. Jeg er veldig fornøyd med siden og syns den er kjekk. Jeg kan også kopiere bildene fra denne siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå