Gå til innhold

Hva missliker du mest med byen\plassen du bor på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg missliker det lokale fottballlaget og fotballpubben rett utenfor vinduet mitt :kjefte:

Og så missliker jeg dialekten til de innfødte her i byen!

Hva missliker du med plassen du bor på? Rams opp :popcorn:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At det er et tilflytningssted som gjør at det blir mindre skog og natur og mer hus og leiligheter.

Skrevet

At selv om det er en relativt stor i by i norsk skala (stavanger) så føler jeg alle kjenner alle!

Også er bussen aldri på tiden, hvis de i det hele tatt kommer...

Skrevet

Veldig mange av menneskene. Boligprisene. At den har Høyreordfører. De store luksus-fritidsboligene til rikinger. Været. Kollektivtilbudet.

Skrevet (endret)

At katteeiere som bor her lar katten gå å bæsje i sandkassene som er ment for barna.. :kjefte:

Endret av Reka
Skrevet

Jeg trives egentlig veldig godt, men noe er jeg jo misfornøyd med ;)

Blant annet:

-busstilbudet. Det er både dårlig, dyrt og bussene er aldri presise

-det er vanskelig å få jobb her

-været. Det blåser for mye, skikkelig iskald vind.

Skrevet

Denne tråden har jeg ventet på :fnise:

*folk her er vanskelige å bli kjent med og de er mer tradisjonelle av seg (type kjønnsdominans på jobb, roller hjemme) enn andre steder jeg har bodd. Dessuten har jeg inntrykk av at de er litt lite kvalitetsbevisste så utvalget i matbutikker o.l er ganske kjipt.

*vanskelig å få jobb innen rimelig avstand. Ikke noe problem for meg nå, men det har vært det.

*ikke noe fungerende sosialt, offentlig rom eller aktiviteter bortsett fra bibliotek og butikk. Det virker ikke som om folk finner på noe utenfor hjemmet :forvirret: Tilbudet for barn regner jeg imidlertid med er bra.

*At bussen kjører én rute og at mange områder i kommunen ikke dekkes bortsett fra en rushtidsbuss, selv om det bor ganske mange mennesker her. Kollektivprisene kan også kritiseres.

*dialekt som kan være litt vel irriterende

*Været, selv om det egentlig ikke har vært så verst det siste året.

(Jeg trives forøvrig greit, tro det eller ei, men har ikke tenkt å bli boende her)

Skrevet

Det er så todelt kulturelt sett...hehe...

enten tilhører man den finkulturelle eliten som går på litteraturforedrag og utstillinger, og er med i alle slags komitéer og foreninger i kulturens gode navn og tjeneste.

eller så dasser man rundt på kjøpesenteret i joggebukse på dagtid...

hvor er de normale folka???? :rope:

Dette er snikk-snakk, ja :)

Gjest Roxie Hart
Skrevet (endret)

''

Endret av Roxie Hart
Skrevet

Været, butikkutvalget, boligpriser, karrieremuligheter/jobbutvalg.

Gjest Raptuza
Skrevet

At folk har så dårleg tid, alltid opptatt

Vanskelig å bli kjent med folk

Folk er så upersonlige

Materialismen

Skrevet

Jeg misliker egentlig ingenting, men jeg kan bli lettere fresende irritert etter dårlig vær i lang tid (som er normen her). Ellers elsker jeg byen min!

Skrevet

Jeg tror jeg er den eneste som ikke klager på kollektivtilbudet her. Men jeg har egentlig ikke noe imot å vente noen minutter ekstra på bussen mens det regner sidelengs..

Folk bor som sild i tønne her.. I kjelleren til folk bor det folk, og på loftet til folk bor det folk. Det er nesten litt klaustrofobisk. Det er sikkert fordi jeg har vokst opp på bygda da, der alle hadde hver sin enebolig og mangfoldige kvadratmeter og store tomter å boltre seg på. Nå bor jeg rett utenfor byen, og liker meg egentlig kjempegodt, bortsett fra at det er litt trangt..

Skrevet (endret)

- Busstilbudet... går 4 busser i døgnet på hverdager..3 av disse er skolebusser, 1 er "arbeidsbuss". I helgene ser jeg ikke en eneste buss.. Til tross for at vi bor kun 5 km fra sentrum....

- Prisene på parkering.. og at på de fleste plasser må man betale for å gå på do, selv på et kjøpesenter....

- At de river MANGE bolighus og tvinger mange til å flytte bare for å bygge en ny fotballstadion!! :kjefte:

Endret av mia83
Skrevet

At togene relativt ofte er forsinket, og at bilistene er dårlige til å holde fartsgrensene. Jeg skjønner virkelig ikke at folk er så dumme at de ikke forstår at det er 30-sone av en grunn. De kan neppe ha barn eller husdyr selv, og om de har det er det nesten så jeg ønsker at disse ble påkjørt slik at foreldrene kan skjønne hvor farlig det de driver med er.

Skrevet

Svina som suser i gatene å tigger, enten det er om penger eller sex. Det er så åpenlyst 24 timer i døgnet.

Og offentlig transport, det er DYRT og LANGT i mellom avgangene.

Skrevet (endret)

Skulle ønske det var litt bedre kollektivtilbud her jeg bor. Jeg liker veldig godt plassen jeg bor på, men det var en større overgang enn jeg hadde trodd fra å bo i by til å bo på "landet". At toget går én gang i timen er helt greit, det kan jeg fint leve med. Det var selvsagt en liten overgang fra å ha t-banen og bussen som går hvert kvarter utenfor stuedøra (ikke så bokstavelig, men ja, dere skjønner sikkert hva jeg mener) til et tog som slutter å gå relativt tidlig om kvelden og som ikke går så ofte som man skulle leve med. Men nå er det er noe jeg nå har blitt vant til.

En helt annen ting er bussen. Jeg er avhengig av buss til tog, ellers må jeg gå én time (i rask gange) for å komme meg til toget. Er med andre ord ganske avhengig av buss. Og det kan være fint når det er litt varmere i været og man f. eks kan ta sykkelen, men det er håpløst om vinteren fordi jeg må gjennom en skog som er stor og mørk (og den liker jeg ikke å gå gjennom alene på kvelden), det er stor omvei fra hovedveien, så man går helt alene og stien er veldig dårlig og tungvind. Nå har de endelig funnet ut at det å korrespondere med toget er tingen, så nå er det heldigvis buss som går til toget en gang i timen i rushtida. Før var det sånn at man tok bussen og at man måtte vente 45 min på togstasjonen fordi bussen ikke korresponderte. Nå må man vente bare 20 min - som faktisk er en stor forbedring. Men jeg kunne godt tenkt meg at man også valgte å ha bussruter på søndager, da det ikke går buss. Kanskje bare en eller gang om dagen, i tilfelle. Og at bussen ikke slutter å gå klokka 19.00 hjem igjen fra toget på lørdager (for jeg jobber gjerne og har vært nødt til å gå fra toget fordi det ikke går buss. Jeg skal ikke klage, men noen ganger hadde det vært fint å sluppet å gå den lange veien hjem i mørket etter jobb. Og drosje koster for mye til at jeg kan spandere på meg det hver dag.

Med andre ord: jeg har ikke så fryktelig mye å klage på, jeg er absolutt fornøyd og det er ikke slik at livskvaliteten blir dårligere fordi at bussen ikke går.

Mvh Yvonne :duskedame:

Endret av Yvonne
Skrevet

Mange rare folk her, vanskelig å få seg venner

Lite butikker i sentrum

Altfor få treningssenter

Små matbutikker med lite utvalg

Skrevet

- Kjedelig

- Altfor lite kulturtilbud

- Altfor få caféer

- Alle kjenner alle

- Langt fra ting

Gjest Frk Åberg
Skrevet

At jeg ikke kan gå ut av leiligheten og rett inn i skogen. Men det er prisen man må betale for å bo i by.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...