Trine-Lise Skrevet 11. februar 2008 #1 Skrevet 11. februar 2008 Har en liten Collie gutt på 9 uker,som gjerne skulle hatt en lekekamerat eller flere, kjenner ikke til altfor mange valpe eiere i Kr.sand området...så om noen har en valp som trenger å sosialiseres litt så si i fra!! Kan også sjekke ut Neo (hunden) her: www123.hjemmeside.no/NeoZilverado
Nerdemamma Skrevet 11. februar 2008 #2 Skrevet 11. februar 2008 Jeg kjenner ikke til så mange valper i det området. Men det vi gjorde med min forige valp var å ta kontakt med noen lokale oppdrettere av hvilkensomhelst rase egentlig og hørte med de om de visste om noen hunde treff eller valpe kurs eller andre ting som foregikk hvor vi kunne ta med blandings valpen min for å få henne sosialisert. Vi fikk veldig veldig mye gode tilbakemeldinger på den måten. Noen oppdrettere tilbød oss tilogmed å komme på besøk til de med valpen en halvtimes tid en gang for å få henne bittelitt sosialisert. Heldigvis fant vi både utstillinger og kurs og treff på denne måten så vi trengte ikke reise på besøk til andre oppdrettere. Men de har som regel peiling på hva som skjer. Ellers er det jo en hundeklubb i kristiansand. Jeg fant ikke noe hjemmeside men addressa de sin: Adresse: P.b. 2088 - Posebyen Postadresse: 4668 Kristiansand S Du kan jo sende brev eller finne telefon nummer for eksempel og høre om de vet noe? Etter det jeg husker så var det veldig mange i din samme situasjon som ville treffe andre. Og hjelp er ikke så vanskelig å få tak i hvis man bare kontakter de rette folka
Trine-Lise Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. februar 2008 Jeg kjenner ikke til så mange valper i det området. Men det vi gjorde med min forige valp var å ta kontakt med noen lokale oppdrettere av hvilkensomhelst rase egentlig og hørte med de om de visste om noen hunde treff eller valpe kurs eller andre ting som foregikk hvor vi kunne ta med blandings valpen min for å få henne sosialisert. Vi fikk veldig veldig mye gode tilbakemeldinger på den måten. Noen oppdrettere tilbød oss tilogmed å komme på besøk til de med valpen en halvtimes tid en gang for å få henne bittelitt sosialisert. Heldigvis fant vi både utstillinger og kurs og treff på denne måten så vi trengte ikke reise på besøk til andre oppdrettere. Men de har som regel peiling på hva som skjer. Ellers er det jo en hundeklubb i kristiansand. Jeg fant ikke noe hjemmeside men addressa de sin: Adresse: P.b. 2088 - Posebyen Postadresse: 4668 Kristiansand S Du kan jo sende brev eller finne telefon nummer for eksempel og høre om de vet noe? Etter det jeg husker så var det veldig mange i din samme situasjon som ville treffe andre. Og hjelp er ikke så vanskelig å få tak i hvis man bare kontakter de rette folka Hei! takk for svar, vi var på Kr.sand hundeklubb i helgen, men problemet der var litt at det bare var stor hunder der...og min ble litt skremt...fordi de var veldig voldsomme..men vi har tenkt til å melde oss inn der uansett og dette her hjelper jo på når han blir større selv også! Kristiansand er litt merkelig syntes jeg...jeg kommer ikke herfra..er nesten ikke ting her nede...da tenker jeg ikke bare på valpe eiere, men generelt liksom...er ikke veldig mange hundkurs å velge mellom..har funnet et!...men det begynner ikke føre i slutten av Mars...Men har sendt mail til han vi skal på kurs til å hørt om det er noen han vet om =)
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2008 #4 Skrevet 17. februar 2008 Hei! takk for svar, vi var på Kr.sand hundeklubb i helgen, men problemet der var litt at det bare var stor hunder der...og min ble litt skremt...fordi de var veldig voldsomme..men vi har tenkt til å melde oss inn der uansett og dette her hjelper jo på når han blir større selv også! Kristiansand er litt merkelig syntes jeg...jeg kommer ikke herfra..er nesten ikke ting her nede...da tenker jeg ikke bare på valpe eiere, men generelt liksom...er ikke veldig mange hundkurs å velge mellom..har funnet et!...men det begynner ikke føre i slutten av Mars...Men har sendt mail til han vi skal på kurs til å hørt om det er noen han vet om =) Heisann. Har stor aktiv tispe valp på 14md som er veldig flink med andre hunder uansett størrelse og alder. Hvis du skulle ha lyst å la valpen din treffe en større hund med et godt kroppspråk, så er det bare å si i fra:-) (Bor på Hånes) Ellers er det for tiden samling på Strømme (KHK sitt område) hver onsdag mellom 17-20. Alle hundene løper løse. Der kan du ta med deg hunden din. Det har vært en 3md gammel Rottweiler valp der alle de andre gangene, og ingen av de voksne hundene har plaget den. (Mest opptatt av å leke med hverandre enn å bry seg om den) Mens du venter på at hundekurset du skal begynne på starter, kan du jo miljøtrene hunden din på sørlandssenteret (heis, folk og lyder etc) i byen (traffikk etc.) samt terpe basic kommandoer:-)
Trine-Lise Skrevet 29. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 29. februar 2008 Heisann. Har stor aktiv tispe valp på 14md som er veldig flink med andre hunder uansett størrelse og alder. Hvis du skulle ha lyst å la valpen din treffe en større hund med et godt kroppspråk, så er det bare å si i fra:-) (Bor på Hånes) Ellers er det for tiden samling på Strømme (KHK sitt område) hver onsdag mellom 17-20. Alle hundene løper løse. Der kan du ta med deg hunden din. Det har vært en 3md gammel Rottweiler valp der alle de andre gangene, og ingen av de voksne hundene har plaget den. (Mest opptatt av å leke med hverandre enn å bry seg om den) Mens du venter på at hundekurset du skal begynne på starter, kan du jo miljøtrene hunden din på sørlandssenteret (heis, folk og lyder etc) i byen (traffikk etc.) samt terpe basic kommandoer:-) Hei om du har tid/lyst og været er ok i helgen så hadde det væt artig å treffes så hundene kunne lekt litt! send meg gjerne en mail =)
Gjest anitak Skrevet 29. april 2008 #6 Skrevet 29. april 2008 (endret) Hei om du har tid/lyst og været er ok i helgen så hadde det væt artig å treffes så hundene kunne lekt litt! send meg gjerne en mail =) Hallo, jeg har en 7 mndr gml cavalier vi bor i vågsbygd men vår lille bambi trenger en venn.. traff en rotweiler og det ble alt for skremmende... hehe mammas mail er XXXX@XXXXX hvis du vil treffes en dag. Deler av innlegget er endret, sjå KG sine regler Glow -mod- Endret 29. april 2008 av Glow
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå