Midnattsol Skrevet 29. april 2003 #1 Skrevet 29. april 2003 Er Tempura-røra bare mel (hvetemel) egg og vann? Det er det hele? Skal kjøttet være rått, dyppes i tempura og friteres eller skal det stekes først? Fikk så lyst til og prøve. Skal også prøve meg grønnsaker og frukt. Noen anbefalinger?
xeyes Skrevet 29. april 2003 #2 Skrevet 29. april 2003 Vet ikke om det er samme men, jeg kjøpte sånn pose sak på en invandrer butikk.. Skulle bare blande vann i den sa hun som jobbet der. Kjøttet var rått når jeg frityrstekte det.. Kjempe godt!
Gjest gjest1 Skrevet 30. april 2003 #3 Skrevet 30. april 2003 I tempura røra kan du og stivpiske en eggehvite og røre forsiktig inn. Du kan og bruke andre typer væsker enn vann. F.eks Farris eller øl. Jeg bruker å steke løk, gulrot, sjampinjong, squash, brokkoli og selvfølgelig kjøtt eller fisk hvis du ønsker det. Jeg skjærer kjøttet i tynnestrimler som blir raskt ferdige. PS:Bruk ny olje( hadde en lite hyggelig opplevelse med dårlig frityrolje for et par år siden.)
Midnattsol Skrevet 30. april 2003 Forfatter #4 Skrevet 30. april 2003 PS:Bruk ny olje( hadde en lite hyggelig opplevelse med dårlig frityrolje for et par år siden.) Hehe, bra du sa det. For jeg tenkte jeg skulle bytte olje, men så tenkte jeg at nææh, gidder jeg virkelig det siden den bare er brukt et par ganger. Jepp, nå gidder jeg det.
tuji Skrevet 30. april 2003 #5 Skrevet 30. april 2003 Må man ha frityrgryte, eller kan man bruke stekepanne?
Gjest gjest1 Skrevet 30. april 2003 #6 Skrevet 30. april 2003 Du bør bruke en ganske høy panne. Siden du trenger ganske mye olje til fritering, Dypet på oljen bør være minst 7-10 cm. Hvis du skjønner hva jeg mener. Det går sikkert fint å bruke en vanlig panne, men da får du ikke samme type steking som ved frityr. Husk å ha lokk liggende sånn at hvis det tar fyr kan du raskt kvele flammene. Og slå av vifta.
Lula Skrevet 30. april 2003 #7 Skrevet 30. april 2003 Hvis man ikke har frityrgryte, er en vanlig jerngryte fint. Husk å ha lokk liggende sånn at hvis det tar fyr kan du raskt kvele flammene. Og slå av vifta. Dette er VIKTIG (husk hva som skjedde i Trondheim ;-))
Midnattsol Skrevet 30. april 2003 Forfatter #8 Skrevet 30. april 2003 Nå har jeg prøvd! Ble kjempegodt. :D Litt grisete og lage da. Litt gris i frityren etter røra. :-? Men men, GOD ble det i alle fall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå