RoadQueen Skrevet 29. april 2003 #1 Skrevet 29. april 2003 Vi skal på en ukes ferie i Venezia, flybiletter og hotell er booket, har begynt å lese litt om Venezias attraksjoner og transport på kanaler. Tips og erfaringer setter jeg veldig pris på.
Murvel Skrevet 29. april 2003 #2 Skrevet 29. april 2003 Det beste med Venezia var å rusle rundt i byen i et bedagelig tempo, smale gater, hus på påler, små butikker osv. Unngå å stresse rundt for å se de "viktige" tingene, da går du fort glipp av byens spesielle sjarm. God tur!
Mania Skrevet 29. april 2003 #3 Skrevet 29. april 2003 Venezia er uten tvil (mitt syn) verdens vakreste by. Når jeg ser tilbake på det i ettertid (var der i fjor sommer), så er det Vivaldi-konserten jeg husker best. Jeg vil anbefalle på det sterkeste at du/dere får med dere en slik konsert - i en av byens mange "saler" (små kirkelignende bygg - laget for slike konserter, som gir den perfekte klangen). Ellers er det bare å følge rådet under - rusle rundt i byen, opplev atmosfæren, kaféene og menneskene. God tur!
Ingeborg Skrevet 1. mai 2003 #4 Skrevet 1. mai 2003 Glassverkene ute på Murano er et "must" i Venezia. Venetiansk glass har vært berømt siden renessansen omtrent. Det går båt ut (som til alt annet i Venezia), blant annet fra jernbanestasjonen. På Murano er det et museum som du godt kan stå over, for det var ikke særlig spennende. Anbefaler derimot å rusle rundt og se på alle de små glassbutikkene. Mange steder sitter det kunsthåndverkere og jobber ved vinduet mot gata, så kan du se hvordan de lager de søte små figurene etc. Du finner dessuten flott glass i mange prisklasser. Ellers anbefales rusling, og det å gå seg litt bort i bakgatene. Vi fant verdens absolutt beste isbar bortgjemt på en liten plass. Ikke det store utvalget, men definitivt den beste isen jeg har smakt! :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå