Gjest Anonymous Skrevet 29. april 2003 #1 Skrevet 29. april 2003 hva må man se etter når man skal kjøpe digitalt kamera? jeg skal bare bruke det til vanlig bruk.. ogås vil jeg kunne blåse opp bildene til A4 og printe de ut.. kan noen råde meg litt?
Gjest Lea Skrevet 29. april 2003 #2 Skrevet 29. april 2003 Hvis du er bare hobbyfotograf vil jeg råde deg til å kjøpe et rimelig kamera til å begynne med. Jeg kjøpte kamera for et års tid siden. Det billigste jeg fant egentlig (ca 2000 kroner). Sist jeg sjekket kostet dette kameraet 650 kroner. Og det fungerer fint til mitt bruk. Knipser og trikser litt her og der. Trenger ikke å være fryktelig redd for å miste kameraet. Men i A4-format blir bildene litt utydelige. Mener å huske at mitt har 1,3 megapixler. Du bør nok satse på et kamera som har 2 megapixler i alle fall. Prisen på slike kameraer er på vei ned.. i rasende fart.
Mrs. B Skrevet 29. april 2003 #3 Skrevet 29. april 2003 Dersom du vil printe ut bilder i A4 størrelse vil jeg anbefale et digitalkamera på minimum 3 megapixler. Ellers får du får få punkter i bildene dine til at kvaliteten blir bra. Ellers er optisk zoom viktig. Minimum 3x, men helst mer. Dette virker som et greit nybegynner-kamera: > Fuji Finepix A303 Dette kameraet har jeg selv og anbefaler det gjerne: > Fuji Finepix S602 Zoom
Crazee Skrevet 29. april 2003 #4 Skrevet 29. april 2003 Eg ville spandert på meg eit (digital)fotoblad eg, med testar av ulike kamera; det er så mange ting som kan påverka valget - fargar, bildekvalitet, zoom, oppløysing, mulighet for videosnuttar osv. Vil du skrive ut bilete ville eg satsa på minst 3 megapixel kamera, og då bryr du deg nok om kvaliteten på resultata òg. Nok til å bruka litt tid på å sikra deg eit godt kjøp, altså. :-)
Gjest Anonymous Skrevet 29. april 2003 #5 Skrevet 29. april 2003 Jeg har et med med engelsk amerikansk programvare. HP Men når det skal skiftes ut skal jeg helt sikkert ha et med NORSK programvare.
jordbær Skrevet 30. april 2003 #6 Skrevet 30. april 2003 Les litt på www.digitalkamera.no Masse tester osv. Selv får jeg snart et Canon IX400 *gledeseg* Ventet på det i over en mnd nå.. LAAANG leveringstid. Det koster fra 4-6000kr... 4MP og 3x optisk zoom..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå