lillede Skrevet 11. februar 2008 #1 Skrevet 11. februar 2008 Heisann... har en gutt på tolv som så mange andre elsker å sitte forran dataen... Jeg har gitt han en begrensing med to timer pr dag,og det ink.play stasion. han mener det er for lite...hva mener dere??hvor lenge lar dere ungene sitte med dataen?
Modern woman Skrevet 11. februar 2008 #2 Skrevet 11. februar 2008 To timer er ikke for lite i ukedagene. Men du kunne kanskje latt ham få litt mer tid i helgene ... Nå har ikke jeg barn selv men er mye brukt som barnevakt.
Gjest Pet Skrevet 11. februar 2008 #3 Skrevet 11. februar 2008 Jeg synes det kommer veldig an på hva han gjør på pcen. Hvis han spiller f eks WoW, som det er veldig lett å bli totalt hekta på, bør man være våken og begrense spillingen. Hvis han holder på med mer kreative ting, skolearbeid, chatting med venner og lignende, synes jeg ikke det er så farlig. Ungdomskulturen nå er faktisk slik at mye foregår på nettet, men hvis de bare blir sittende inne i stedet for å gå ut og være aktive med venner, er det på tide å sette foten ned. Jeg synes det er vanskelig å si om to timer er for lite, du får helle følge med på hva han driver med på pcen. Det å sitte foran pcen kan være så mangt og er ikke utelukkende negativt.
Gjest Farao på ferie Skrevet 11. februar 2008 #4 Skrevet 11. februar 2008 Må det være en absolutt grense? Noen dager er det mørkt og trist ute og man kan kose seg med tv/playstation ganske lenge. Andre dager er man kanske ute hele dagen. Hvis du synes det blir for mye en dag kan du jo bare si at "nå er det nok for i dag". Jeg skjønner selvfølgelig hvis du føler det blir alt for mye hver eneste dag, men jeg er litt skeptisk til å sette absolutte grenser som ikke tar høyde for at hver dag er unik. Samtidig kan man kjøre bok-testen. "Ville jeg reagert hvis sønnen satt og leste en bok like lenge som han nå har sittet ved dataen?" For jeg er av den oppfatning at pc-bruk ikke nøvendigvis er noe verre en lesing.
Gjest Gjest-M- Skrevet 11. februar 2008 #5 Skrevet 11. februar 2008 Mine barn har aldri hatt begrensning på pc-bruk. De bruker begge mye tid med pc`n, men lite spilling. Det går i msn, forskjellige nettforum, webdesign, se film og noen ganger litt spill. De har alltid vært veldig sosiale, har mange venner og er mye ute, så jeg har ikke følt noe behov for å begrense dem. Ser at de har mye glede av pc`n og ikke minst at de lærer veldig mye av det. Tenker at det kunne jammen vært mange verre ting de hadde brukt tiden sin på, og at jeg etter hvert har lært meg å velge mine fighter med omhu.
lillede Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 11. februar 2008 ts,her... Det går kun i spilling av wow,litt mns...og han er nesten aldri ute med venner..ikke har han så mangen heller..det er kun spilling som gjelder for han..datteren i huset er det annerledes med,for hun er mye ute med venner også...
kospia Skrevet 11. februar 2008 #7 Skrevet 11. februar 2008 2 timer er ikke så mye, spørs hva han holder på med. Har selv en gutt på 13 år som bruker data`n mye. Det går mye på spill og msn. Noen ganger er han også på internett for å finne opplysninger som han trenger i skolearbeidet. Han får ikke sitte inne foran data`n på godværs dager, og vi prøver og begrense tiden ellers også...blir lett for at de blir sittende i flere timer foran data`n hvis ikke vi voksne sier ifra. Leksene bør også gjøres unna først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå