Gå til innhold

Haglunds hæl

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg har denne skavanken!

Tenkt mange mange ganger å få gjort noe med det, men det krever jo sykmelding en tid. Det er plagsomt med hensyn til at jeg ofte får gnagsår med nye sko. Og det er utrolig vondt å slå seg på hælen. (Er vel det for alle, men med kuler bakpå skjer det ofte... )

Noen som vet hvor lang sykmelding man må regne med etter et sånt inngrep?

Skrevet

Takk for svar, begge to.

Hvor lenge har dere hatt det? Har dere generelle smerter eller bare når dere går med sko? Fortell gjerne det dere vet om det. Det er ikke mye å finne om det på internett.

Jeg oppdaget det for en stund siden. Jeg regner med at det begynte etter sommertider i fjor, for jeg kan ikke huske å ha hatt disse beinete utvekstene når jeg var i Praha. Det var i slutten av august. Det ble mye gåing der, bare brostein over alt, fikk vannblemmer og gnagsår og var sliten og hadde vondt i beina, så jeg tenker at kanskje det kan ha utløst det? Jeg vet ikke.

Ellers har jeg vært hos legen. Hun henviste meg til røntgen, hvor jeg var i forrige uke. Jeg får svar om noen dager, så det blir spennende. I utgangspunktet vil jeg ha meislet det vekk. Jeg har det forresten på begge beina. Det ene er litt større enn den andre. Det er plagsomt, og jeg har lyst å kunne gå med de skoene jeg har ønsker, også trange.

Susanne Wigene, friidrettsutøveren, har nylig blitt operert for Haglunds hæl. Hun blir vekke i to måneder, så det tar nok litt tid å bra igjen.

• 2 år senere...
Skrevet

Jeg har mest sannsynlig også Haglunds Hæl, burde jeg dra til lege? Gjør ikke vondt hvis ikke jeg dunker den borti noe. Vil ha den bort, er det mulig uten å ha store smerter til vanlig?

• 4 uker senere...
Skrevet

Hei, jeg har for to dager siden operert i hælen. Nå i første omgang slimposen utapå hælen. En enkel operasjon,men noen uker med ro ligger foran meg;)

Haglunds hæl,mest sannsynlig har jeg det. Så derfor må jeg til kontroll om noen mnd for evt og operere mere. Da er det snakk om og ta vekk slimposen som ligger bak hæl benet og meisle vekk litt brusk på hæl benet. Dette er en større operasjon, og tar lengre tid og bli bra etter.

Har dere vondt og hevelse over laaaaang tid?! Ja da er det bare og komme seg til lege. Prøve ut med såler, hælkappe, trening/tøying, trykkbølge behandling, kortison spøyte(ambefales ikke mye av).. Jeg prøvde alt, men ingen forbedring i det hele tatt. Operasjon siste utvei.

Lykke til til dere alle.

• 1 år senere...
Skrevet

Takk for svar, begge to.

Hvor lenge har dere hatt det? Har dere generelle smerter eller bare når dere går med sko? Fortell gjerne det dere vet om det. Det er ikke mye å finne om det på internett.

Jeg oppdaget det for en stund siden. Jeg regner med at det begynte etter sommertider i fjor, for jeg kan ikke huske å ha hatt disse beinete utvekstene når jeg var i Praha. Det var i slutten av august. Det ble mye gåing der, bare brostein over alt, fikk vannblemmer og gnagsår og var sliten og hadde vondt i beina, så jeg tenker at kanskje det kan ha utløst det? Jeg vet ikke.

Ellers har jeg vært hos legen. Hun henviste meg til røntgen, hvor jeg var i forrige uke. Jeg får svar om noen dager, så det blir spennende. I utgangspunktet vil jeg ha meislet det vekk. Jeg har det forresten på begge beina. Det ene er litt større enn den andre. Det er plagsomt, og jeg har lyst å kunne gå med de skoene jeg har ønsker, også trange.

Susanne Wigene, friidrettsutøveren, har nylig blitt operert for Haglunds hæl. Hun blir vekke i to måneder, så det tar nok litt tid å bra igjen.

Jeg har det selv på begge hælene og skal meisle om kort stund. Legen sa det kom til å ta 3 uker før jeg kunne trene som normalt igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...