Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2008 #1 Skrevet 11. februar 2008 Jeg er ikke spesielt feit, men når jeg sitter (og gjerne litt bøyd forover) danner det seg en valk på magen min. Problemet er at når jeg reiser meg opp er det en stygg rød strek over magen der hvor danne valken er når jeg sitter. Streken er der en god stund før den forsvinner. Det er jo ikke noen big deal, men jeg synes det er ganske usexy. Er det noen som har samme problemet? Er det mulig å gjøre noe med det?
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2008 #2 Skrevet 11. februar 2008 Jeg har det på nøyaktig samme måte - og det har vært sånn så "lenge jeg kan huske". Ikke er jeg spesielt tykk, muligens litt for mye fett akkurat rundt magen, men det var på samme måte da jeg var 14 år og tynn som en strek. Jeg har på en måte bare godtatt det, og tenkt at det var sånn jeg var skapt i forhold til hvordan magen min bretter seg når jeg sitter. Men ja, det er ganske irriterende.
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2008 #3 Skrevet 12. februar 2008 Takk for svar. Jeg er i hvert fall ikke alene da. Tenkte kanskje det var mulig å smøre på et eller annet som gjorde at huden kunne folde seg uten at det etterlot seg en strek, men men. Vi får trøste oss med at det er et ganske lite problem i den store sammenhengen.
Gjest Shayla Skrevet 12. februar 2008 #4 Skrevet 12. februar 2008 Jeg har det akkurat på samme måte:) Ikke speiselt fint når man går i bikini.. Men vi er tydeligvis ikke alene så da får det bare være. Hjelper ikke å bli tynnere heller, magen vil alltid bøye seg på ett sted
honey21 Skrevet 14. februar 2008 #5 Skrevet 14. februar 2008 Jeg har også sånn. Faktisk har jeg to streker. Gikk nylig ned 7 kilo pga. sykdom, men strekene er der fortsatt selv om jeg er kjempetynn nå
Gjest barelillemeg Skrevet 14. februar 2008 #6 Skrevet 14. februar 2008 Alle har det vel slik (med unntak av gravide - der strutter magen andre veien)? Eller? Og det er vel bare et problem dersom en går med bikini eller svært korte topper...? Mitt 'problem' er at når jeg sitter og soler meg om sommeren så blir denne stipen hvit mens resten av magen er brun...!
Gjest Shayla Skrevet 14. februar 2008 #7 Skrevet 14. februar 2008 Alle har det vel slik (med unntak av gravide - der strutter magen andre veien)? Eller? Og det er vel bare et problem dersom en går med bikini eller svært korte topper...? Mitt 'problem' er at når jeg sitter og soler meg om sommeren så blir denne stipen hvit mens resten av magen er brun...! Akkurat det er også midt problem med denne streken.. Utenom det plager den meg aldri
Gjest Bolledeig Skrevet 15. februar 2008 #8 Skrevet 15. februar 2008 Jeg hadde en sånn jeg også. Forsvant etter hvert
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2008 #9 Skrevet 15. februar 2008 Jeg hadde en sånn jeg også. Forsvant etter hvert Etter hvert som du ble tynnere?
Gjest Bolledeig Skrevet 15. februar 2008 #10 Skrevet 15. februar 2008 Streken forsvant ikke så fort som magen, men ble gradvis blekere etter hvert som magen ble borte ja
Fatale Skrevet 15. februar 2008 #11 Skrevet 15. februar 2008 Streken forsvant ikke så fort som magen, men ble gradvis blekere etter hvert som magen ble borte ja > Tror nok eneste som hjelper er trening og atter trening så går den kanskje ikke helt vekk men nesten.
Gjest Gjest_Mann_* Skrevet 15. februar 2008 #12 Skrevet 15. februar 2008 Jeg er mann og får også en sånn rød strek etter at jeg sitter, selv om jeg ikke er feit. Håper ikke dama synes det er usexy Ellers fant jeg dette: http://www.medhelp.org/posts/show/242536 "I would recommend applying a mild steroid, such as 1% hydrocortisone and a moisturizing lotion like Lubriderm once or twice a day, and otherwise leaving the lines alone. They should go away by themselves over a period of several weeks. If they don't, show them to a skin doctor for more therapeutic suggestions."
Gjest Samme gjest som innlegg #2 Skrevet 15. februar 2008 #13 Skrevet 15. februar 2008 Jeg tror ikke at det bare er magefettet sin skyld at noen har sånn rød "brettestrek" på magen. Som nevnt hadde jeg samme strek da jeg såvidt hadde kommet i puberteten og var tynn som en planke - og jeg er ikke tykk nå heller, selv om det selvfølgelig er litt mer fett og slikt rundt magen. Men jeg kom på en ting - hvis man øver seg på å sitte med litt mer rett rygg vil det kanskje hjelpe litt. Jeg vet i hvert fall med meg selv at jeg sitter veldig "krøllete" uten å være rak i ryggen. Om jeg retter meg opp, legger ikke magen seg på samme måte som den gjør ellers. Og til slutt: Jeg tviler på at andre enn oss selv bryr seg om den streken altså.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå