Gjest lillebøll Skrevet 11. februar 2008 #1 Skrevet 11. februar 2008 Jeg trenger et program til å tegne i. Noen forslag?
Concertina Skrevet 11. februar 2008 #2 Skrevet 11. februar 2008 Jeg trenger et program til å tegne i. Noen forslag? Hva skal du tegne? Illustrasjoner? I såfall Adobe Illustrator er vel mest brukr, evt liker endel Corel Draw. Hvis det er CAD-tegninger (Computer Aided Design) du tenker på (hus/produkter/interiører) så er det mye på markedet, det meste er ganske komplisert. Skal du tegne interiør/hus på litt skissebasis er feks Google Sketchup greit nok.
Kamikatze Skrevet 13. februar 2008 #3 Skrevet 13. februar 2008 Paint.net og klassiske GIMP Begge to er gratis. Gimp er vel å betrakte som en klassiker. Hvis du ikke skriver at du skal drive med teknisk tegning (CAD/CAM) så regner jeg med at det er vanlige tegneprogram du er ute etter, á la Corel Draw. Da synes jeg de to jeg nevnte er meget bra. Til enklere oppgaver kan du bruke Paint, som allerede er på PC-en din. Start > Alle programmer > Tilbehør > Paint
Gjest lillebøll Skrevet 17. februar 2008 #4 Skrevet 17. februar 2008 Til enklere oppgaver kan du bruke Paint, som allerede er på PC-en din. Start > Alle programmer > Tilbehør > Paint Blir nok altfor enkelt Trenger noe litt mer komplisert, skal sjekke ut de som er nevnt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå