Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest utlogget
Skrevet

Lurer på om andre har vært borti lignende situasjoner?

Jeg mener man bør kunne få utløp for diverse forbigående frustrasjoner o.l. til kjæresten eller sin beste veninne -uten at dette vil bli brukt mot en senere. Er det ikke slikt man har venner til?

Jeg får til stadighet høre av kjæresten at jeg burde kutte ut min veninne fordi hun 'gjorde jo sånn og sånn' den gangen. Det samme gjelder andre veien. Min veninne kan fortelle meg at jeg bør gjøre det slutt med kjæresten fordi jeg ble så lei meg 'den gangen' . Begge disse er jo tilfeller som jeg forteller dem om i et øyeblikk av frustrasjon, fordi jeg trenger noen til å lytte der og da. Hadde jeg villet 'kvitte meg' med noen av de i utgangspunktet, ville jo dette uansett vært opp til meg -eller?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er helt enig med deg, og har ei venninne som er sånn selv. Hele tiden når jeg er glad for noe kjæresten min har gjort, skal hun minne meg på "den gangen han var dum", og det er skikkelig irriterende. Heldigvis er ikke kjæresten min sånn, han skjønner at man sier ting i frustrasjon uten at det betyr at man ønsker å kutte ut personen. Kanskje du bare må si det rett ut til dem begge?

Skrevet

Det er ikke alltid like lett å omstille seg for andre som det er for en selv, det kan være greit å huske på før man forteller for mye om slike frustrasjoner, spesielt om det er mange av dem.

Det kan fort bli til at noe du kaller en frustrasjon der og da blir lagt frem som om det er en større sak og at det er inntrykket de sitter igjen med til senere.

Sannsynligvis så vil de ditt beste, så tenk litt over hvordan du formidler slike frustrasjoner :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...