Gjest Gjest_Gjesten_* Skrevet 11. februar 2008 #1 Skrevet 11. februar 2008 Jeg sitter på hotels.com og kikker på hoteller til sommerens ferie, men finner ikke helt ut av siden. Er det noen som har bestilt derfra og som vet når en betaler for oppholdet? Ut fra spørsmål og svar greien deres virker det som at en betaler på hotellet, men når jeg prøver å legge inn en reservasjon så virker det som om kortet blir belastet når en legger inn reservasjonen. Jeg planlegger å bestille hoteller for hele turen, men må si jeg ikke er helt lysten på å betale for alt nå. Hvis det er så at en må betale med en gang på hotels.com så tar jeg gjerne imot tips til andre sider hvor en kan bestille (helt uforpliktende) og betale ved ankomst. (skal til florida)
Leo Skrevet 11. februar 2008 #2 Skrevet 11. februar 2008 Så vidt jeg vet blir kortet belastet for hele beløpet med en gang når man bestiller på hotels.com og andre tilsvarende steder som f.eks. expedia.com. Jeg har derfor brukt slike nettsteder til å finne hoteller og deretter bestilt via hotellets hjemmesider eller pr. telefon. Da slipper jeg få belastet kortet før jeg faktisk har bodd på hotellet og jeg kan ombestemme meg og avbestille i.h.t. hotellets egne regler. Prisen har uten unntak vært den samme eller lavere.
Leo Skrevet 11. februar 2008 #3 Skrevet 11. februar 2008 Et annet tips er at enkelte hotellkjeder, som f.eks. Starwood, har en "Best Rate Guarantee". Det betyr enkelt og greit at du får rommet til den prisen du finner hos hotels.com, expedia.com osv. evt. med et ytterligere avslag hvis du bestiller direkte via hotellkjedens eller hotellets hjemmesider. Da jeg bestilte hotell i utlandet via internett sist, endte jeg opp med å betale ca. 25% mindre enn prisen som var oppgitt på expedia.com og ca. halvparten av prisen de oppga på hotellets hjemmesider. Det tok litt tid og det gikk noen mailer frem og tilbake, men siden jeg sparte over 5.000 kroner, synes jeg det var verdt bryderiet.
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2008 #4 Skrevet 11. februar 2008 Foretrekker å bruke venere.com, de pleier ikke ta forhåndsbetalt.
Lune Skrevet 11. februar 2008 #5 Skrevet 11. februar 2008 Vi bestillte derfra i sommer, betalte når vi dro fra hotellet.
marsy Skrevet 12. februar 2008 #6 Skrevet 12. februar 2008 Jeg vil også anbefale venere.com. Du betaler ved ankomst hotellet, og det er veldig bra å booke via siden deres. Har bare gode erfaringer med dem!
Leone Skrevet 12. februar 2008 #7 Skrevet 12. februar 2008 Ja du blir belastet med engang på hotels.com....merket det godt på kontoen for å si det sånn når vi bestilte tur til Roma nå i begynnelsen av januar, når både flybillettene fra Sterling ca 2800kr og hotellet ca 6400kr ble trukket på engang! Men på den annen side slipper vi tenke mer på det og kan konsentrere oss kun om lommepengene når vi faktisk skal reise ;o) Uansett, har gode erfaringer med www.hotels.com og har bestilt derfra flere ganger! ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå