Gå til innhold

Selv seksåringer svarer frekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/02/06/526096.html

200 lærere ved 90 skoler forteller om sin arbeidsdag. - Ord som horelærer, fitte og morapuler brukes nesten daglig.

Hva er det egentlig som skjer? Selv sekåringer svarer frekt til lærere. Jeg trodde ikke en gang seksåringer tørte å svare slik til voksne folk en gang, jeg.

Er det så vanskelig å lære barna fokeskikk i dag? Har selv ikke barn, men er det så mye vanskelige nå enn for 10 år siden?

Er ikke så lenge siden jeg gikk ut av skolen, men jeg kan aldri huske at eleven har vært så frekke, og nå til og med de yngste elevene på barneskolen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

åjoda det er fullt mulig. har selv jobbet som vikar og assistent i skolen. det som jeg ble sjokkert over var hva ungene kunne finne på å si. ting som jeg ikke engang drømte om å si til en voksen når jeg var liten. jeg har enda ikke kommet i tredveårene. jeg trodde ikke mine egne ører noen ganger. det var helt forferdelig. jeg jobbet i småskolen. det var da enkelte 6åringer som visste å være frekk ja. helt utrolig. og hvis læreren eller jeg snakket til de fikk vi ofte høre at vi bestemte ikke, vi var ikke mamman el pappan dems, de skulle melde oss til både politi og barnevern. jeg husker en gang jeg var liten og var så sint på en lærer....en gang tenkte jeg at jeg ville si hold kjeft til denne læreren. jeg tok meg i det og sa det aldri. dagens barn sier mye verre ting. jeg klarte ikke jobbe der mer. jeg er utdannet innen barn. men jeg har en jobb som ikke innebærer jobbing med barn lenger. rett og slett fordi jeg ikke orket. det gikk så mye tid og energi på å mekle og ordne opp i konflikter, lære barna folkeskikk og ta imot dritt fra barn. nå svartmaler jeg veldig her. det skal også sies at enkelte barn også var veldig veloppdragne og høflige ;) men de falt liksom i skyggen. har ogsåjobbet på spesial skole for barn med atferdsproblemer. her fant jeg også ut at barn med adhd er veldig forskjellig. barn med adhd som hadde ressurs sterke foreldre og som hadde strenge foreldre som la vekt på oppdragelse og folkeskikk klarte seg mye bedre enn de barna hvor foreldrene ikke var ressurs sterke eller var nøye på oppdragelse fordi de kanskje hadde gitt opp.

Gjest Old School Mom
Skrevet

Etter en omgang ris på rumpa hadde de nok forstått hvem som var sjefen!

Skrevet
Etter en omgang ris på rumpa hadde de nok forstått hvem som var sjefen!

Alvorlig talt, du er vel ikke seriøs nå? :nei:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...