Nikki Skrevet 29. april 2003 #1 Skrevet 29. april 2003 Hei. Er salmen Alltid Freidig en salme man kan bruke i bryllup? Eller er det en salme som blir brukt i begravelse... Jeg ble veldig usikker nå og håper at det er noen snille sjeler her som kan svare på dette...
Gjest Mel Skrevet 29. april 2003 #2 Skrevet 29. april 2003 Den brukes vanligvis i begravelser. (Stilig avatar du har!)
Nikki Skrevet 29. april 2003 Forfatter #3 Skrevet 29. april 2003 Takk for det. Blir alltid i godt humør når jeg ser den hoppende kaninen. da falt Alltid Freidig ut av kirkeprogrammet i allefall. Noen andre ideer om hva vi kan bruke til salme i tillegg til Kjærlighet fra Gud???
Rufus Skrevet 29. april 2003 #4 Skrevet 29. april 2003 Jeg har vært i et par bryllup hvor de har hatt Alltid freidig...og har ikke hørt noe negativt om det. Det er jo også en sang de fleste kan... Ellers er det vel mange muligheter med sanger - disse fant jeg fram da jeg hjalp ei venninne av meg i høst.... Å leva det er å elska - 698 Nå er det morgen tåkene letter - Hellig, hellig, hellig - 272 O, store Gud - 261 (f. eks vers 1-3) La oss vandre i lyset Deg være ære Tallene bak titlene er nummerene i salmeboka i Den Norske Kirke...Tror også "La oss vandre..." står der, men jeg fant ikke nr på nettet...
K. Skrevet 29. april 2003 #5 Skrevet 29. april 2003 Vi skal ha " Å leva det er å elska" og " Guds godhet sang i sinnet" K.
stardust Skrevet 29. april 2003 #6 Skrevet 29. april 2003 salmer vi skal ha: Å leva det er å elska, Kjærlighet fra Gud, og Kom og hør et gledens ord (mel: Amazing Grace)
Nikki Skrevet 29. april 2003 Forfatter #8 Skrevet 29. april 2003 Nå er det gjort... Jeg sendte avgårde kirkeprogrammet til godkjenning og vi kom frem til Kjærlighet fra Gud og Kom hør et gledens ord. Vi skal også ha to solistinnslag som da blir følgende: Ave Maria og Gje meg hånda di, ven. Tror det blir bra. Igjen tusen takk for hjelpen.
Augustbrud02 Skrevet 30. april 2003 #9 Skrevet 30. april 2003 Vi hadde ”Alltid freidig” i vårt bryllup, og jeg synes det er en nydelig salme som passer til alle anledninger!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå