pulverheksa Skrevet 11. februar 2008 #1 Skrevet 11. februar 2008 (endret) Lagde ostekake med kardemomme i helga. Den er fra saras kök, http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=67302 Ostkaka på keso Tillagningstid: ca 55 minuter Ingredienser Beräknat för 4 portioner 2 st ägg ¾ dl socker, strö 1 dl sötmandel, hackad 1 st bittermandel, fint riven 250 g keso naturell, 1 liten burk 1 tsk kardemumma 2 msk vetemjöl 1½ dl mjölk, ekologisk gammaldags Gör så här: Sätt ugnen på 175 grader. Smörj en liten form. Vispa ihop ägg, socker, och kardemumma. Tillsätt söt- och bittermandel, mjöl och mjölk. Mixa keson slät och vänd ned den bland övriga ingredienser. Häll smeten i formen och ställ in i ugnen i 40 minuter. Den ble veldig god, og det eneste fettet er det i kesamen/cottagecheesen. Det er dermed en ganske sunn kake. Jeg lagde kaken på cottagecheese som jeg kjørte i hurtigmikser til den ble glatt, men i oppskriften er det brukt kesam. Serverte kaken med syltetøy til Endret 11. februar 2008 av pulverheksa
Gjest Rosin Skrevet 11. februar 2008 #2 Skrevet 11. februar 2008 (endret) Hva er søt- og bittermandel. Og hvor får du tak i det? Og hvor liten form brukte du? Edit: la til tilleggspørsmål. Endret 11. februar 2008 av Rosin
pulverheksa Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. februar 2008 søtmandel er vanlige mandler, bittermandler aner jeg ikke hva er så det droppet jeg bare. Jeg brukte en 23 cm form.
eriksen Skrevet 12. februar 2008 #5 Skrevet 12. februar 2008 Jeg lagde kaken på cottagecheese som jeg kjørte i hurtigmikser til den ble glatt, men i oppskriften er det brukt kesam. Nei, Keso er det samme som cottage cheese... Kesam = kesella på svensk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå