Gjest Lilleulv Skrevet 11. februar 2008 #1 Skrevet 11. februar 2008 Hva slags arbeidsoppgaver utfører vaskehjelpene deres? Kommer ei dame til oss i kveld må tenke litt på hva vi vil hun skal gjøre i huset vårt...
Gjest Pri Skrevet 11. februar 2008 #2 Skrevet 11. februar 2008 Har ikke vaskehjelp selv, men har vært. Jeg støvsugde og vasket gulv og trapp samt 2 bad. Tørket av glassbord i stua. Ikke noe annet. De ryddet selv og tørket støv selv. Noen ganger måtte jeg rydde bittelitt på barnerommene for å få vasket gulv.
Fat Sally Lee Skrevet 11. februar 2008 #4 Skrevet 11. februar 2008 Vi hadde vaskehjelp da jeg bodde hjemme. Det var en enebolig med 4 soverom. Vaskehjelpen støvsuget og vasket alle gulv (soveromsgulvene bare støvsuget hun), vasket et hovedbad og et lite bad og tørket støv i stua + kjøkkenbord og benk. Resten gjorde vi selv. Hvor mye betaler du for vaskehjelpen, og hvor lang tid har du beregnet?
Gjest Lilleulv Skrevet 11. februar 2008 #5 Skrevet 11. februar 2008 Vi hadde vaskehjelp da jeg bodde hjemme. Det var en enebolig med 4 soverom. Vaskehjelpen støvsuget og vasket alle gulv (soveromsgulvene bare støvsuget hun), vasket et hovedbad og et lite bad og tørket støv i stua + kjøkkenbord og benk. Resten gjorde vi selv. Hvor mye betaler du for vaskehjelpen, og hvor lang tid har du beregnet? Hun tar 150 kr timen. Hun skal komme hit i kveld så vi kan prate:) har aldri hatt vaskehjelp før, men ønsker å bruke henne hvis ting virker seriøst og bra. Så er liksom litt usikker på hva jeg skal si...
Fat Sally Lee Skrevet 11. februar 2008 #6 Skrevet 11. februar 2008 Hun vet nok hva hun skal spørre om, så det går nok bra! Så billig hun var! Er det svart? Hvor fant du henne? Er ute etter vaskehjelp selv, hadde vært så utrolig deilig å fått noen til å vaske for oss igjen...
Gjest Lilleulv Skrevet 11. februar 2008 #7 Skrevet 11. februar 2008 Hun vet nok hva hun skal spørre om, så det går nok bra! Så billig hun var! Er det svart? Hvor fant du henne? Er ute etter vaskehjelp selv, hadde vært så utrolig deilig å fått noen til å vaske for oss igjen... Det hang en lapp på butikken.. Jeg vet ingenting enda :o hun hørtes i hvert fall veldig koselig ut på telefonen
Fat Sally Lee Skrevet 11. februar 2008 #8 Skrevet 11. februar 2008 Hva ble dere enige om? Virket hun bra?
Gjest vimselot Skrevet 12. februar 2008 #9 Skrevet 12. februar 2008 Jeg ville vasket toalett og bad selv om jeg hadde vaskehjelp, og videre ville jeg tatt alt mht vaskemaskin m.m. Dette fordi det dessverre finnes vaskehjelper som bruker samme fille på wc og f.eks. stuebord...
Gjest Helen Parr Skrevet 12. februar 2008 #10 Skrevet 12. februar 2008 Vaskehjelpen vår tørker støv, støvsuger, vasker gulv og stryker skjorter. Jeg rydder og skifter på sengene selv.
Gjest Lilleulv Skrevet 12. februar 2008 #11 Skrevet 12. februar 2008 (endret) Hva ble dere enige om? Virket hun bra? Hei Hun virka veldig flink og hyggelig, så vi ble enige om å prøve. Hun er her nå faktisk så blir spennende å se. Ble enige om at hun skulle ta badet + kjøkkenet samt støvsuge, tørke støv og vaske over bordene og gulvet. Kun i 1. etasje og kjelleren da, siden 2. etasje er litt kaotisk og vi holder på å lage bad der oppe, så er det greit at hun slipper å gjøre noe oppi rotet der. Endret 12. februar 2008 av Lilleulv
Gjest Lilleulv Skrevet 12. februar 2008 #12 Skrevet 12. februar 2008 jeg må innrømme at jeg har litt lyst til at hun skal vaske klær også for det er det desidert verste jeg vet, men der går vel grensen
Fat Sally Lee Skrevet 12. februar 2008 #13 Skrevet 12. februar 2008 Får bare mer og mer lyst på vaskehjelp jo mer jeg leser her! Må følge med litt i avisen og på nærbutikken fremover... Jeg hater også å vaske klær! Eller å henge opp klærne etter vask er vel det verste... Men jeg kan heller ikke like tanken på at noen andre skal henge opp mitt undertøy...
Gjest Lilleulv Skrevet 12. februar 2008 #14 Skrevet 12. februar 2008 Får bare mer og mer lyst på vaskehjelp jo mer jeg leser her! Må følge med litt i avisen og på nærbutikken fremover... Jeg hater også å vaske klær! Eller å henge opp klærne etter vask er vel det verste... Men jeg kan heller ikke like tanken på at noen andre skal henge opp mitt undertøy... Hehe enig. Jeg synes det er helt greit å ha vaskehjelp jeg, men jeg hadde kanskje følt meg litt lat hvis hun hadde tatt skittentøyet også
Gjest Pet Skrevet 12. februar 2008 #15 Skrevet 12. februar 2008 Jeg synes det er helt greit å ha vaskehjelp jeg, men jeg hadde kanskje følt meg litt lat hvis hun hadde tatt skittentøyet også Kan ikke skjønne at det ville spille noen rolle for henne om hun hang opp klesvask? Det er jo en jobb hun gjør og som hun får betalt for. At du skule føle deg mer lat for at hun gjorde det enn for at hun vasket dassen din, skjønner jeg ikke helt.
Gjest Lilleulv Skrevet 12. februar 2008 #16 Skrevet 12. februar 2008 Kan ikke skjønne at det ville spille noen rolle for henne om hun hang opp klesvask? Det er jo en jobb hun gjør og som hun får betalt for. At du skule føle deg mer lat for at hun gjorde det enn for at hun vasket dassen din, skjønner jeg ikke helt. Mener du det? men hun foreslo liksom ikke det selv så da turte ikke jeg å ta det opp. hehe. men kanskje hun kan gjøre det også etter hvert da. får se an. kan være jeg synes det er greit nå som jeg slipper å ha alt det andre og.
Fat Sally Lee Skrevet 13. februar 2008 #17 Skrevet 13. februar 2008 Kan ikke se at det er noe galt i å få vaskehjelpen til å ta klesvask også - Hvis man kan utstå tanken på at fremmede hender roter i tøyet ditt.
Varsia Skrevet 14. februar 2008 #18 Skrevet 14. februar 2008 "Vår" vaskehjelp vasker/støvsuger alle gulv, skifter på senger, vasker alle bad, tørker støv på bord og sånt, vasker benker, tømmer søppel, bretter sammen klær osv. Ellers gir vi beskjed til henne om det er noe ekstra som må tas, om vi f.eks ønsker at hun skal vaske skap eller noe. En ting er sikkert; når jeg blir "stor" (altså flytter for meg selv med egen familie) skal jeg også ha vaskehjelp, det er verdt hver eneste øre.
Tvilling76 Skrevet 19. februar 2008 #19 Skrevet 19. februar 2008 Vår vaskehjelp kommer 1. gang annenhver uke. Hun støvsuger og vasker gulv (der det er behov for det) i alle 3 etasjer. Vasker begge bad (veggene også). Vasker trappen. Tørker støv, lister, rekkverk, vasker kjøkkenbenken, bord, oppvaskkummen samt komfyren. Vi må rydde - resten gjør hun. Nå har vi 2 barn så vi må selvsagt vaske oftere, men hun tar det grøveste. Ønsker jeg vindusvask etc betaler jeg ekstra for det de gangene hun gjør det.
OsloTwo Skrevet 19. februar 2008 #20 Skrevet 19. februar 2008 Min vaskehjelp vasker, støvsuger, tørker støv og stort sett alt som har med rengjøring å gjøre. Innimellom vasker hun vinduer, rer senger, vasker ovn, micro etc. Hun stryker også litt, men det er stort sett stoff servietter som det går noen av her i huset. Klesvask er altfor mye om og men med tøy man skal være forsiktig med osv, og jeg liker ikke at noen ordner med klærne mine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå