Gjest Gjest_Julie_* Skrevet 11. februar 2008 #1 Skrevet 11. februar 2008 Jeg har ikke stått på langrenn på maaange år, men skal på påskefjellet igjen i år, og trenger derfor nye ski. Noen lange toppturer blir det nok ikke, men hytta ligger i jotunheimen med bratte fjellsider på alle kanter, så helt rolige turer på flatmark i preparerte løyper blir det heller ikke. Bør jeg kjøpe fjellski eller langrennski? Siden jeg sannsynligvis kun kommer til å bruke skiene et par ganger i året er jeg ikke interessert i å bruke for mye penger, noen som har konkrete tips til ski?
ToveM Skrevet 11. februar 2008 #2 Skrevet 11. februar 2008 XXL har fjellskipakke til 1500,- på tilbud nå, lurte på og kjøpe selv, min mellomste sønn skal på leirskole. Jeg har egentlig ski med med gammeldagse bindinger, og jeg får ikke tak i sko til. Kjøper helelr ikke dyre ting, da det ikke er mye ibruk her i huset, men greit å ha et par. Så kjøper jeg et par ekstra skisko så han og jeg kan dele ski...
Gjest Tigress Skrevet 11. februar 2008 #3 Skrevet 11. februar 2008 Viss det ikkje er løyper der du skal bruke skia er det liten hensikt å kjøpe langrennsski, dei er ikkje så nyttige utanfor løypene. Kjøp fjellski med stålkanter. Og sørg for å teste spennet på begge skia, slik at du veit du klarar å tråkke dei ned.
Betsy Skrevet 11. februar 2008 #4 Skrevet 11. februar 2008 Jeg er nok dessverre ingen racer på langrenn, men noen turer i året (på fjellet) blir det jo. Jeg har fjellski, og synes de er usannsynlig mye stødigere og bedre å gå med enn vanlige langrennsski. Særlig på litt isete påskeføre er de helt supre!
Gjest Gjest_Julie_* Skrevet 11. februar 2008 #5 Skrevet 11. februar 2008 Tusen takk for tips! Jeg kjøpte tilbudskiene til 1500 på xxl, og jeg vil anbefale andre potensielle kjøpere om å være raske, det begynte allerede å bli utsolgt for ski under 195..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå