trollmor77 Skrevet 11. februar 2008 #1 Skrevet 11. februar 2008 Fikk i dag høre at dattra mi hadde bite ei jente i bhg en dag i forrige uke. Faren til denne ungen ble naturligvis sint, og forlangte å vite hvem som hadde biti. Bhg.tantene nevnte ikke navn på ungen (altså min). Dette synes jeg er flott gjort av dem. For når den andre jenta ble hentet var jo situasjonen alt over og jenta mi hadde alt fått kjeften hun fortjente. Jeg som mor synes dette er ubehgelig, men det er jo ikke så mye man kan gjøre eller er det det? hun er straks 2 år og har dårlig språk, mens hun andre er nærmere 3 og veldig pågående. I følge tantene så beit hun pga at hun var frustrert. Synes det er rart at faren oppførte seg så ufint mot de ansatte og hvorfor skulle han på død og liv vite hvem synderen var? Jeg har en unge til i samme bhg som selv har blitt bitt. Jeg synes naturligvis at dette var ille og leit, men slikt må man jo regne med. De er jo ikke så store de minste. Vil egentlig ingen vei med denne tråden, men ville bare få ut min frustrasjon. Merkelig oppførsel fra denne faren.
Tusenfryd Skrevet 11. februar 2008 #2 Skrevet 11. februar 2008 Menn kan også være "hønemor". man ønsker jo at ens eget barn aldri skal oppleve noe vondt. og vil jo verne og beskytte det vi kan - det er sånn vi er laget. Men så håndterer vi ting på ulike måter og denne faren håndterte det ikke særlig bra. Det var vel første gang da. Har selv et barn som har bitt og tygget seg gjennom verden av frustrasjon, sinne, følelser man ikke vet hvordan man ska håndtere når man bare er halvannet til to år. Det har vært biting av andre barn, foreldre, dyner og badekarkanter og seg selv. Etter siste runde med biting på egen hånd, tok flauheten over og det har ikke vært biting etter dette. At slike ting er helt naturlig, må man som forelder vite, også denne faren. Det skal irettesettes, ikke akspeteres, selvsagt . men å "henge" en unge lenge etter er meningsløst.
:-) anna Skrevet 11. februar 2008 #3 Skrevet 11. februar 2008 Ærlig talt... sånt skjer. Unger har ofte en periode der de kan finne på slikt. Det kunne like godt ha vært hans unge som var synderen. Begge mine to har både bitt og blitt bitt. de har også slått, blitt slått, sparket og blitt sparket, kalt noen dumming og blitt kalt dumming. Og de er velfungerende barn med mange venner og god evne til sosial omgang. I begges tilfelle har det handlet om frustrasjon, og at de ikke har hatt skikkelig språk enda til å få uttrykt sinne på annet vis. Visst må man si at de ikke skal gjøre sånn, og forklare at den andre får vondt o.s.v. Men ut over det er det faktisk ikke noe å lage en stor greie av. De er små barn!! Jeg synes faktisk at faren reagerte litt vel sterkt. Han burde tenke på at neste gang kan det være hans unge som gjør noe slemt mot et annet barn,
trollmor77 Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 11. februar 2008 Godt å høre at flere deler min mening om at far reagerte veldig sterkt her. Glad jeg i grunn slapp den konfrontasjonen med han. Men hadde han fått vite at det var min datter og brukt kjeft, ja da skulle han fått hørt hva jeg mener om den saken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå